Значи колата е голф 3 1.4 АБД.
От известно време наблюдавам следния проблем:
Докато карам извънградско със скорост от 50 до 150км/ч стрелката на температурата стои на 70 градуса, че и малко под 70. Ако спра и проверя температурата на капака на колата....епа студен е.
Ако карам по бавно, предимно градско, температурата е около 100 градуса, че и малко отгоре (което ме притеснява когато карам в градски условия). Като спра не мога да пипна капака на колата, камо ли нешо по двигателя.
От време на време се случва нещо много странно. Например, карам нагоре по проход Шипка на 3-та с 60км/ч и температурата е 70 градуса. Спирам за кратка тоалетна и двигателя за 1 минута вдига 110 градуса, включва перка и ...... започва много бавно да охлажда. Щом тръгна, температурата пада по-бавно и след време пак достига 70 градуса.
Странно е че като пипна долния маркуч на двигателя след работа в градски условия той е много горещ, някак радиатора не охлажда изходящата от него вода, но пък извън градско е голям пад-а на температурата, което ме кара да не мисля че проблем в радиатора.
Дайте малко идеи от къде е тази разлика в градусите и опасно ли е това?
Колата е на бензин, всяко лято е карана на чиста вода, а зимата предимно на концентрат антифриз -60 градуса.
Преди време имаше шлайф на главата, нова гарнитура, нова водна помпа.
Течове нямам за момента, или поне не се виждат, а отвреме на време доливам 100 грама охлаждаща течност.
Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Здравей,
За мен това е калпав термостат.
Кога за последно е сменян.
Другия вариант е глава или водна помпа, но виж най-напред термостата.
Поздрави.
За мен това е калпав термостат.
Кога за последно е сменян.
Другия вариант е глава или водна помпа, но виж най-напред термостата.
Поздрави.
- kr86
- Мнения: 422
- Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: 1.6 automatic 1984 year
- Местоположение: софия
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Щом температурата спада до 70 градуса си за термостат.
Опипай радиатора за студени сектори. Може да е задръстен и затова да не охлажда добре. С промивка под налягане може и до стане.
Перката ако е с две степени значи рървата степен не работи. Включването при 110 гр. е за екстремални случаи.
Първо провери двете степени на перката. Ако работят ди смени датчика на радиатора и карай.
Опипай радиатора за студени сектори. Може да е задръстен и затова да не охлажда добре. С промивка под налягане може и до стане.
Перката ако е с две степени значи рървата степен не работи. Включването при 110 гр. е за екстремални случаи.
Първо провери двете степени на перката. Ако работят ди смени датчика на радиатора и карай.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
И аз съм с АБД, и имам същия проблем като на колегата! И мисля, че радиатора е виновен! НО все още не остава време и пари да го сменя! 

Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Термостат. Той поне на този модел се сменя много лесно.
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
че АБД мпже ли да вържи със 150?
,колега явно проблема не е само в термостата...неможе толкова бързо да прегрява,премери темп.на охл. течност може и в таблото или датчика да има разминаване

-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Може, може! Аз от София нагоре по АМ Тракия на 4-та съм правил 160!
Направо на въпроса- просто палиш и ако долния маркуч се загрее веднага термостата е заседнал полуотворен което ще обясни градската температура. Радиатора е перфектен щом на дълго сваля на 70 градуса.
Полуотворения термостат обяснява бавното сваляне на температурата. За мен си е термостат!

Направо на въпроса- просто палиш и ако долния маркуч се загрее веднага термостата е заседнал полуотворен което ще обясни градската температура. Радиатора е перфектен щом на дълго сваля на 70 градуса.
Полуотворения термостат обяснява бавното сваляне на температурата. За мен си е термостат!
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Термостата ще го сменя с нов.
Радиатора ще го сменям последен.
Как да проверя дали перката работи на 2 степени? Не ми се чака да вдигне 90 градуса че да видя дали върти перка, че може ей така набързо да направим белята намясто.
Радиатора ще го сменям последен.
Как да проверя дали перката работи на 2 степени? Не ми се чака да вдигне 90 градуса че да видя дали върти перка, че може ей така набързо да направим белята намясто.
- kr86
- Мнения: 422
- Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: 1.6 automatic 1984 year
- Местоположение: софия
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Ако перката е с 2 степени значе има 3 кабела.
Кафявия трябва да е плюс а другите два са минусите.
Кафявия трябва да е плюс а другите два са минусите.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
Смени ли термостата колега? Като го сложиш ще трябва да работи на място, за да се види отваря ли нормално, пуска ли перката и т.н.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Работна температура на голф 3 АБД. Проблеми или не?
След смяна на термостата запалихме колата. На около 87 градуса термостата се отвори и започна да топли радиатора, малко над 90 градуса перката се завъртя. Като карам колата в Пловдивския трафик температурата стига до около 100 градуса и след кратка работа на перката започва да пада. Явно добре работи термостата и охлаждането на радиатора.
Направи ми впечатление че извънградско пак е около 70 градуса. Парно има, маркучите на радиатора са горещи, като долния е по-слабо горещ но пак е горещ, някак мислех че ще е рязко охладена изходящата вода от него. Ама то 70 градуса си е горещо.
Утре съм в Софийския трафик, ако прегрее, значи радиатора не може да смогне да охлади.
.....в Софийския трафик ядове няма. Загрява си, охлажда се, уж ок.
Обаче на идване къъм София колата не вдигна повече от 70 градуса, умрех от студ и кой знае колко съм изгорил до тук. Що таака пада тая температура извънградско????
Направи ми впечатление че извънградско пак е около 70 градуса. Парно има, маркучите на радиатора са горещи, като долния е по-слабо горещ но пак е горещ, някак мислех че ще е рязко охладена изходящата вода от него. Ама то 70 градуса си е горещо.
Утре съм в Софийския трафик, ако прегрее, значи радиатора не може да смогне да охлади.
.....в Софийския трафик ядове няма. Загрява си, охлажда се, уж ок.
Обаче на идване къъм София колата не вдигна повече от 70 градуса, умрех от студ и кой знае колко съм изгорил до тук. Що таака пада тая температура извънградско????
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта