Колата е Г4 TDI с климатроник. Това ми е първата дизелова кола и очаквано зимата загрява баааавно, в сравнение с бензина :D Сменил съм термостата и антифриза, просто пътя до работа е 15 минути без много трафик и не е много топло. Иначе като загрее на 90 градуса не мърда от там.
Въпросът ми е как най-бързо загрява парното - на екон или на рециркулация? Уж трябва да е на рециркулация, ама тогава изчезва надписа екон и предполагам, че върти компресора и охлажда допълнително. Също има ли разлика дали е на 23 градуса или на max за това колко бързо ще загрее или това просто е кога да изключи?
Въпрос за парно/климатроник на Г4
-
- Мнения: 2139
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за парно/климатроник на Г4
Нещата не са точно така, както си ги представяш :)
Климатроника е умна техника - в режим Ауто или Екон със зададени сако градуси,вентилатора върти бавно, докато темп. на антифриза не мине 40-45 градуса.Когато това се случи,вентилатора постепенно ускорява и започва същинската част на отоплението на купето. Ако си задал 23 градуса, то духа на макс. топло, докато стигне 23 градуса и после само ги поддържа (не изключва нито вентилатора, нито топлото,просто го размесва с малко студено,за да не те препече :) ). Ако зададеш макс. градуси, работи, колкото може. Зимата повече от 24-26 градуса не ти трябват вътре като задание.
По повод вътрешната циркулация - тя зимата не се използва - ако температурата е под +3 градуса, ти я пускаш и тя след 30 секунди се изключва сама. Причината е, че иначе затваряш въздуха само в купето и няма вентилация и започва бясно изпотяване на стъклата. Дизелите имат няколко решения на този проблем,ама явно ти не си с нито едно от тях :
1. топлообменник - много ги ползват при по-новите дизели на BMW, VW, и всичките френски - принципът е,че имаш едно тяло,през което минават изходящите газове от двигателя и използва тяхната топлина за да грее антифриза.Има си е електрическа система,която когато загрее мотора до дадена температура,спира тази система. Заради това примерно новите дизели (които го имат),загряват по-бързо и от бензиновите коли.
2. електрическо отопление - това съм виждал на Пасат В5.5и само на една В5-ца - в тялото за климатизацията (под таблото) имаше едно голямо тяло с реотани, подобно на електрическа печка.Беше с 3 отделни степени. Климатроника си има отделен модул,който го управлява това чудо.Палиш колата,пускаш топлото,реотана тръгва и имаш топло...като загрее колата,спира.За мен това е едно от най-хитрите решения - не хабиш енергия, а топлиш :)
3. подгревни свещи за антифриза - те са заводски монтирани на фланеца за антифриза,който е на изхода на главата за към парното - представляват 3 броя подгревни свещи (като тези за нафтата),накиснати в антифриза. Управляват се от силови релета,които позволяват да се пускат 2 или 3 (на някои може и 1,2 или 3).Управлението им минава през моторния компютър - той следи натоварването на мотора,зарядното напрежение на акумулатора и работата на двигателя и температурата на антифриза и ако сметне,че е удачно,ги пуска да работят. Причината да не ги пуска винаги е,че харчат около 50А ток,което ако караш колата на кратки разстояние е убийствено за акумулатора. 99% имаш такива,освен ако колата ти не е правена за южна Италия.Обикновено проблема с тях е или в управлението или в кабелите до тях или в самите свещи - трябва да се види дали имаш и дали са изправни...само че нямаш власт над пускането им :)
4. нафтова печка - за нея няма да обяснявам,има писано много по въпроса.
Климатроника е умна техника - в режим Ауто или Екон със зададени сако градуси,вентилатора върти бавно, докато темп. на антифриза не мине 40-45 градуса.Когато това се случи,вентилатора постепенно ускорява и започва същинската част на отоплението на купето. Ако си задал 23 градуса, то духа на макс. топло, докато стигне 23 градуса и после само ги поддържа (не изключва нито вентилатора, нито топлото,просто го размесва с малко студено,за да не те препече :) ). Ако зададеш макс. градуси, работи, колкото може. Зимата повече от 24-26 градуса не ти трябват вътре като задание.
По повод вътрешната циркулация - тя зимата не се използва - ако температурата е под +3 градуса, ти я пускаш и тя след 30 секунди се изключва сама. Причината е, че иначе затваряш въздуха само в купето и няма вентилация и започва бясно изпотяване на стъклата. Дизелите имат няколко решения на този проблем,ама явно ти не си с нито едно от тях :
1. топлообменник - много ги ползват при по-новите дизели на BMW, VW, и всичките френски - принципът е,че имаш едно тяло,през което минават изходящите газове от двигателя и използва тяхната топлина за да грее антифриза.Има си е електрическа система,която когато загрее мотора до дадена температура,спира тази система. Заради това примерно новите дизели (които го имат),загряват по-бързо и от бензиновите коли.
2. електрическо отопление - това съм виждал на Пасат В5.5и само на една В5-ца - в тялото за климатизацията (под таблото) имаше едно голямо тяло с реотани, подобно на електрическа печка.Беше с 3 отделни степени. Климатроника си има отделен модул,който го управлява това чудо.Палиш колата,пускаш топлото,реотана тръгва и имаш топло...като загрее колата,спира.За мен това е едно от най-хитрите решения - не хабиш енергия, а топлиш :)
3. подгревни свещи за антифриза - те са заводски монтирани на фланеца за антифриза,който е на изхода на главата за към парното - представляват 3 броя подгревни свещи (като тези за нафтата),накиснати в антифриза. Управляват се от силови релета,които позволяват да се пускат 2 или 3 (на някои може и 1,2 или 3).Управлението им минава през моторния компютър - той следи натоварването на мотора,зарядното напрежение на акумулатора и работата на двигателя и температурата на антифриза и ако сметне,че е удачно,ги пуска да работят. Причината да не ги пуска винаги е,че харчат около 50А ток,което ако караш колата на кратки разстояние е убийствено за акумулатора. 99% имаш такива,освен ако колата ти не е правена за южна Италия.Обикновено проблема с тях е или в управлението или в кабелите до тях или в самите свещи - трябва да се види дали имаш и дали са изправни...само че нямаш власт над пускането им :)
4. нафтова печка - за нея няма да обяснявам,има писано много по въпроса.
-
- Мнения: 2139
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Въпрос за парно/климатроник на Г4
Лошото е че колата е внос точно от Италия :D Може ли да се види дали имам такива свещи с vagcom или трябва да махна пластмасовия капак на мотора и да гледам вътре?
- byi
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 19 дек 2011 16:25
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: София - Овча Купел
Re: Въпрос за парно/климатроник на Г4
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=122908 ![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
ps Вижда се и без да махаш кората. Отдясно на двигатела има снимка на втора страница в темета.
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
ps Вижда се и без да махаш кората. Отдясно на двигатела има снимка на втора страница в темета.
-
- Мнения: 2139
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Въпрос за парно/климатроник на Г4
Мерси за линка. Няма за съжаление - има само фланец с маркучи и някакви температурни датчици, свещи няма със сигурност. А като гледам темата май не е само до фланеца....бая неща трябва да си купя за да се преправи. Май ще инвестирам парите в горещо кафенце и по дебело яке ![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- byi
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 19 дек 2011 16:25
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: София - Овча Купел
Re: Въпрос за парно/климатроник на Г4
theultimate написа:Мерси за линка. Няма за съжаление - има само фланец с маркучи и някакви температурни датчици, свещи няма със сигурност. А като гледам темата май не е само до фланеца....бая неща трябва да си купя за да се преправи. Май ще инвестирам парите в горещо кафенце и по дебело яке
Абсолютно
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта