Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот black` » Съб 01 фев 2014 15:14


Как се вадят такива заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал на Голф 2? Номер 6 са мисля. Дето е закачен пистовия ремък на нея. Щото искам да си сменя ангренажа, обаче шестограмите там са ми заоблени от предния "майстор". Не мога да развия и цялата ролка от централния болт. Дето е между шестограмите. Ако почна да набивам дванадесетостен 8 дали ще стане. Няма много място и за набиване с чук от калника, а и вложките дето намирам са много дълги. Около 10 см. Освен да ги режа... :mad




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот drago_tr » Съб 01 фев 2014 15:53


Като свалиш предна лява гума...шайбата не се ли вижда? Става да набиеш накрайник еврейска звезда.... Т40 или Т45 ...виж там кой ще е най подходящ, слагаш на него дълго рамо и рязко завърташ. Аз така ги отвивах. Централния болт не барай. Там е друга бира :a045


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот black` » Съб 01 фев 2014 17:10


То така е затегнато и заоблено, че като пробвах да отвивам другите дето не са заоблени местех цялата кола. Въпреки че беше на скорост, на ръчна и подпряна с камъни... :screwy Даже превъртях и ремъка 3 зъба на тая шайба, като му ударих контра на горната разпределителна шайба с полипропиленова тръба. Добре че после в обратната посока върнах центровката пак с 3 зъба. :mhihi Като се стопли времето ще ида на канал и ще пробвам номера с гумата и големия чук с торкса. :newsm66


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот drago_tr » Съб 01 фев 2014 18:35


Трябвало е преди да почнеш да ги развиваш, да ги удариш яко с чука няколко пъти


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот zfa159 » Нед 02 фев 2014 0:30


Най-добре е да набиеш дванайсетостен 8-ца - идеално пасва в превъртян шестограм 6-ца :mhihi .Аз ги развивам с гайковерта...с тръба има да се мъчиш бая време,ако не са пипани скоро.Набиваш хубаво 12-стена с чука и развиваш с гайковерт - резултата е 100% успеваемост. Т-тата лесно се чупят и затова избягвам да набивам тях (все пак при Т-то усилието е на няколко зъба, а при 12-стена е на 12 :) .С тръба и сецане, винаги ще ги заобляш. Ако законтряш, трябва да контрираш маховика, иначе не можеш да напънеш достатъчно здраво за да се развият. Маховика може да законтриш или през отвора отгоре на камбаната на кутията за правене на центровка или отдолу през предпазния капак между картера и камбаната :) . Централния болт на шайбата не го барай - случва се да се късат при развиване, а и ако го развиеш, трябва да го смениш с нов такъв (препоръка на производителя).
:beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9007
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот samo_pechka » Нед 02 фев 2014 0:35


zfa159 написа:Най-добре е да набиеш дванайсетостен 8-ца - идеално пасва в превъртян шестограм 6-ца ..

:th_up точно , така съм ги развивали аз . Често причината е ,че ако по някакъв повод са били развивани , не се купуват нови да се сложат , ами пак старите и след това...виждате до какво довежда , както и ако се кара без кора под мотора също :wink


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6375
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот ktamen » Нед 02 фев 2014 2:38


Последния път използвах шестостен 1/4 цол (6,35мм, опашката на най-популярните накрайници) за да развия заоблени болтове с такъв размер.
Няколко предварителни удара с чука не само стесняват малко отвора, но и охлабват резбата.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот black` » Пон 03 фев 2014 10:10


Развих го единия горе долу здрав болт, като свалих гумата. Не съм ги сецал с нищо. Те си бяха такива заоблени, защото досега не съм сменял сам ангренаж. Шайбата я законтрих с едно трупче в перките на алтернатора. Сега ще си купя нови болтове. И добре че се захванах да си го правя сам, защото забелязах, че ми няма единия болт 12-ка дето държи магарето нагоре към гредата. Явно някой е забравил да го завие или затегне... :scare3 И се чудех кой иска да влезе в купето когато колата отскача по черен път... :screwy


Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот ninkotv » Вто 04 фев 2014 19:36


Лесен начин да не ти се върти шайбата при развиване е да се качи в колата човек, да включи на скорост и да държи крака на спирачката докато развиваш. По този начин предните колела спират въртенето на скоростната кутия, а с нея и коляновия вал.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот black` » Пет 07 фев 2014 21:10


Така. Смених болтовете. Смених и ремъка. Обаче аз ли съм тъп и не мога да докарам белезите както беше преди. Защото имам чуството че единия горе на разпределителния вал ми бяга с 1 зъб напред или назад както и да го глася в ГМТ. :mad Другото което гледах е че както и да глася белезите при закачения стар уж центрован ремък, този на маховика въобще не ми излиза в ГМТ. Други по шайбите въобще няма. А само драсканици с боя. Което ме води на мисълта че този който е сменял преди мен е объркал нещо. Как трябва да са точно белезите на тоя двигател. 1.6 PN? И как се гласи точно ремъка в ГМТ по оригиналните белези дето са като пъпки набити в ролките? Иначе колата си пали нормално. Даже по-добре пали от преди на газ. Работи и върви. Но ... :banghead Сега смятам както е с разместени белези да я карам на центровка при майстор със стробоскоп? :rolleyes И само да спомена че и на стария ремък, когато изключа от скорост имаше едно колебание в оборотите до към 500 и после отиваха на 800-850 както е нормално. И сега е в същото колебание... Което ме кара да си мисля, че нещо е збъркано в газоразпределиението като цяло. :thumb_down


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот zfa159 » Съб 08 фев 2014 9:44


Има два вида зацепване според типа на колелото на разпределителния вал. Ако белега е отзад т.е. откъм капака на клапаните,се прави ето така :
untitledrear.JPG

Ако белега е отпред, се прави така :
untitledfront.JPG


Предполагам,че се ориентираш кое кое е :)
Ако имаш съмнения за зацепването на ремъка, може да видиш ГМТ на коляновия вал и отзад по маховика - на камбаната на ск. кутия има едно като триъгълниче в отвора,който е точно под страничния фланец за антифриза на главата.Това триъгълниче сочи към маховика.На него има два белега - права черта ( I ) за предварение 6 градуса и " 0 " за положение ГМТ.
След като си готов с ангренажа,не е зле да се види предварението със стробоскоп наистина.
:beer


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот black` » Съб 08 фев 2014 10:23


Ориентирам се даже и аз ги свалях тия схеми. При мене заводския набит белег на разпределителя е отпред. Обаче тука ми идва проблема, че няма по какво да го сравнявам, как е бил точно, ами един вид на око става тая работа. Тая стрелкичка дето се гласи по нея разпределитела в ГМТ я нямам нито на капака нито никъде. Като махна капака на ремъка всичко ми е голо наоколо. По първия начин дето гледах преди на 90 градуса като е завъртян, същата работа. После като сложа шайбата на пистовия за да гледам с вала означен AUX също няма заводска маркировка както е показано, а някакви драсканици с боя, която е правена в последствие смятам. Там обаче има една шпонка и не знам как е маркировката спрямо нея.
Сега ми идва на ум да глася ГМТ от маховика и пак да разглобя за да видя какво се получава. :scare3


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот parno » Съб 08 фев 2014 10:33


долната картинка - така отбелязано нагоре съм го виждал само на кола с пластмаси около ангренажа - при мен е тенекиен капак и белега на шайбата е от вътре - слагам го наравно с капака на клапаните
шайбата за помпата (AUX) има една точка на нея - не резка - тая точка трябва да е срещу разреза на шайбата която движи ремъците водна помпа/хидравлика/алтернатор
като я свалиш я повърти малко из ръце и ще я видиш къде е чукната (моята има пробита дупка а не разрез)
коляновия си го направи през маховика


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: Голф 2 Заоблени шестограми на шайбата на коляновия вал?

Мнениеот black` » Съб 08 фев 2014 13:42


Да грешката е моя. Белега ми е отзад на разпределитела- резка. И си идва при два оборота на коляновата шайба. Това ме е заблудило явно, че белега ми е отпред защото има една точка набита пак като белег и се видях в чудо. Но като съм го местил на сляпо е напаснат както е било. Щото явно стария ремък е прескочил с 1 зъб понеже беше леко хлабав да го кажем, и колата трудно палеше студена. Тая резка на голямата пистова шайба е много малъка и явно с времето леко се е заличила. Чистих около боята и го намерих. Всичко е точно и белезите съвпадат, накрая ми излиза на U белег на маховика. Не е точно нула на моя мотор ами е едно като U завъртяно. Правя си после една центровка на стробоскоп и карам. Мерси за схемата и помоща на всички. :smile



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта