В случая има няколко възможности.
Маркуча,както се вижда, е пресован с чашка към тръбата (металната част). Не става просто да се извади и да се сложи другия, защото трябва да се пресова наново. На място няма как да стане, защото трябва да се набута там пресата, която дори да е от подвижния тип, е доста голяма за това място. За да се свали тази тръба, трябва да се разглоби доста - да се махне лапата на двигателя за тампона откъм ангренажа, да се развие тръбата от всичките крепежи и ТРВ клапана и да се извади.Тръбата е една цяла част чак до преградата с купето) - 30лв е дори сравнително ниска цена за демонтаж/монтаж (не е особено лесно да се извади). Навън вече се пресова ново парче маркуч с нови чашки и си готов.
Вариант 2 е предложения от колегата - развива се маркуча откъм компресора, вдига се нагоре, реже се и на протърканото място се слага снадка (метална с чашки). Това със снадката за мен е по-лошия вариант от личен опит, иначе е в пъти по-бързо и евтино, спрямо това да се свали маркуча, а и може да стане на място.
П.п. маркуча може да се монтира само по един начин към компресора и може да мине само по един определен начин, така че ако опира в перката - търси проблема не в маркуча или монтажа му, а в изкривяване на тръбите (най-вероятно в следствие от удар преди да стане твоя или някаква друга интервенция из двигателния отсег). Причината едва ли ще я разбереш, но тръбите са алуминиеви и позволяват малко усукване - може да го отместиш малко така, че да не се претрие наново. Все пак не прекалявай с напъването, защото се чупят.
