Проблема е следния. ( На дълго и широко)
Преди зимата имах проблем с ел. стъклата на колата и беше умряло стъпковото моторче.
Закарах я по спешност в сервиз в Студ. град заради ел.стъклото, че ми падна в един порой и умря и карах с отворен чадър придържайки го :D Голям цирк беше.

Попитах въпросния майстор, дали може да ми каже, защо колата ми гасне при намаляване преди завой и той погледна стъпковото моторче и заключи, че е от него.
Попита ме дали имам 150 лева за смяна и като му казах, че нямам в момента каза следното: "Споко ше го опрайме временно ей ся"
Аз попринцип се плаша много от фразата "споко ше го опрайме" от майстори за каквото и да било, но в случая се доверих...
Кара ме да включвам на контакт, да паля, да давам газ, нещо въртя по някакви места по двигателя и вдигна оборотите на колата малко.
Няма да си кривя душата, че наистина колата спря да гасне, но и ще добавя, че си остави ръцете ... и краката. (Това, че ми обърна бутоните дясно/ляво и единия не свети след поправката и едвам сложи кората на вратата и каза, че "важното е,че работят и се вдигат" - няма да наблягам на него).
След като си намерих читав майстор, сменихме стъпковия мотор, той я беше закачал на диагностика и каза, че имало грешка някаква, която отчитала дросел клапата като постоянно отворена или нещо такова и каза, че я е изчистил тая грешка.
След смяна на моторчето, колата при палене вдига 1100-1200 ~ оборота и за 10-15 секунди плавно падат до 900. После докато загрее на 90 градуса по светофарите ми играе 900 до 7-800 падат, аха да загазсне, вибрация и пак ги вдига, понякога и нагоре отиват и падат пак така.
Всичко това е докато не загрее на 90. След това е бетон, пали от половин оборот.
Говорих с майстора ми, каза че, ако не ме удря по джоба с разход, не би искал много много да пипа по клапата. (беше доста съветващ отговор)
Проблема е, че наистина не ме бие по джоба видимо, но е адски дразнещо.
Има и още нещо усетих го при газта. Не знам дали ще го обясня правилно:
Преди всичките тия перипетии, само като погалех педала и колата го отчиташе плавно и леко, мека газ и спокойно можех да я задържа на колкото оборота си искам.
Сега педала не е толкова чувствителен и като го "погаля" както преди не отчита нищо, като натисна малко повече и качва оборотите все едно я форсирам, абсурд да застопоря 1400-1500 оборота на място например.
В движение става, не се усеща, но на място се усеща. Преди направо все едно не беше запален двигателя, толкова беше тиха сега с тия вибрации направо ме боли сърцето.
Въпросите ми са следните:
Може ли, ако калапта е пипана да се върне както си е била фабрично в начално състояние ?
Да пробвам ли с почистване ? Възможно ли да е умрял и ТПС-а ?
Трябва ли да сменям цялата клапа ? Видях цените на нова и изпаднах в депресия...
Кой и къде могат да я свалят, да я зачистят качествено без да я повредят още повече ? Във Фолксваген или някъде другаде ? Препоръчайте, ако знаете моля. Просто искам колата да си работи, както преди

