Здравейте, имам дърто Венто 1993г. 1.6 75 к.с. и от месеци ходя по мъките, заради маслената система. При загрят двигател под 2000 об./мин. светеше лампата за маслото и свиреше зумера. Питах кой ли не и накрая смених какво ли не - датчик за налягането на маслото, маслена помпа, БИЕЛНИ ЛАГЕРИ, гарнитура, масло и маслен филтър. Сега свиренето започва при студен и при загрят двигател над 2000-2500 об./мин. Пробвах с 5 различни табла - все същото. Налягането на маслото е премерено многократно и вече е нормално.
Тъй като ми писна това ходене по мъките, сега просто искам да спра зумера. Има ли бушон за този зумер и ако да кой е той?
Гледах в тази тема и намерих 11(53) - Реле за включване на двутоновия звуков сигнал ** ;. Това ли е или е същото като на колегата - реле 36 за включени фарове? И това бих го изключил, че е доста дразнещо, а и преди не съм имал такова.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=230035
Верно 1.6 75 к.с. Изключване на зумер за налягане на маслото
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Реле 53 е за включване на клаксона.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Двутонов звуков сигнал е клаксона.
Зумера за маслото не съм чувал да има бушон...
Зумера за маслото не съм чувал да има бушон...
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Датчика който пали зумера е на главата мисля че беше син на цвят откачаш кабела и го връзваш на маса някъде по двигателя и си караш.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Тоя датчик е по скоро при филтъра за маслото , а не на главата.
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Синия от ляво пали зумера.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
"смених какво ли не - датчик за налягането на маслото, маслена помпа, БИЕЛНИ ЛАГЕРИ, гарнитура, масло и маслен филтър. Сега свиренето започва при студен и при загрят двигател над 2000-2500 об./мин."
Имаш проблем и то сериозен.Не си откачай датчика и зумера, а си реши проблема !1
Смукателя на помпата промит ли е?Каква помпа си сложил ? ако е 2 ра младост измери ли налягането ? Когато си правил ремонта продуха ли маслените магистрали и на главата и на блока с въздух от компресор ??? Според мен имаш запушване на маслена магистрала от люспа масло или от парче от гарнитура. Въобще измерил ли си с манометър налягането на маслото ?? - не си личи от написаното.
Имаш проблем и то сериозен.Не си откачай датчика и зумера, а си реши проблема !1
Смукателя на помпата промит ли е?Каква помпа си сложил ? ако е 2 ра младост измери ли налягането ? Когато си правил ремонта продуха ли маслените магистрали и на главата и на блока с въздух от компресор ??? Според мен имаш запушване на маслена магистрала от люспа масло или от парче от гарнитура. Въобще измерил ли си с манометър налягането на маслото ?? - не си личи от написаното.
- xaoccc
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 30 авг 2007 0:21
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1992
- Местоположение: София
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Налягането на маслото е измерено с манометър. Маслената помпа е чисто нова и няма запушване никъде.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
не може налягането да е наред ,датчици сменени и пак да пищи . какво е налягането над 2500/3000 об/мин?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Е,нали написа че е мерено....какво значение има какво е измерено... !Мъките му ще свършат отведнъж,може да изчопли зумерчето с джобно ножче.Ама може и да издържи мотора,случвало се е...става неприятен за каране доста преди да блокира.
То хубаво сменял напосоки,ама да подскажа:има и основни лагери,има и лагеруване на разпределителен вал,има и магистрала към повдигачите.....при описаните ремонти е имало достъп до тези неща,би трябвало да бъдат премерени и сравнени с каталожни данни.
И имаше ли някакви следи по "биелните лагери"..?Диаметрите по колянов вал,дали някой сложи микрометър ?
Навремето за един разпределителен вал ,даден за припасване към глава в шлайф-база "Княжево",опищяха ме за нек'ви си 5стотни(0.05мм)-демек НЕ СТАВА,а като гледам как геройски някои си сменят валове втора употреба...
То хубаво сменял напосоки,ама да подскажа:има и основни лагери,има и лагеруване на разпределителен вал,има и магистрала към повдигачите.....при описаните ремонти е имало достъп до тези неща,би трябвало да бъдат премерени и сравнени с каталожни данни.
И имаше ли някакви следи по "биелните лагери"..?Диаметрите по колянов вал,дали някой сложи микрометър ?
Навремето за един разпределителен вал ,даден за припасване към глава в шлайф-база "Княжево",опищяха ме за нек'ви си 5стотни(0.05мм)-демек НЕ СТАВА,а като гледам как геройски някои си сменят валове втора употреба...
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
По DOP системата първо се проверява за електически проблем, преди да се сменят части и датчици. Системата е идиотска, влияе се от състоянието на инсталацията.Такива глупости са правили и други производители, накрая всичките са минали на една аварийна лампа.Тестът е елементарен.
-датчик за ниското налягане-на загрял мотор даваш контакт и вадиш кабела на датчика, който е на главата. Като запалиш, лампата трябва да продължи да свети, без да пищи. Ако е така, закачаш си го на мястото.
-другия датчик е на тялото с масления филтър, той следи високото налягане и включва зумера. ДАваш 2200-2500 оборота. Не трябва да пищи. (системата сработва на 2000 оборота, взима сигнал от алтернатора, та ако там не са ти в ред нещата, има вариант да го лъже).
Ако в тоя режим се задейства зумера, трябва да видиш къде точно го включва.Гасиш, вадиш кабела от датчика(оставяш го да виси) и палиш мотора. На 2000 оборота трябва да се разпищи. Ни повече, ни по-малко. Тогава допираш някъде кабела на маса. Трябва да спре да пищи, без оглед на оборотите-просто шунтираш датчика по тоя начин-лъжеш системата, че налягането си е винаги в норма.
Ако и тогава пищи, търсиш ел. проблем.
-датчик за ниското налягане-на загрял мотор даваш контакт и вадиш кабела на датчика, който е на главата. Като запалиш, лампата трябва да продължи да свети, без да пищи. Ако е така, закачаш си го на мястото.
-другия датчик е на тялото с масления филтър, той следи високото налягане и включва зумера. ДАваш 2200-2500 оборота. Не трябва да пищи. (системата сработва на 2000 оборота, взима сигнал от алтернатора, та ако там не са ти в ред нещата, има вариант да го лъже).
Ако в тоя режим се задейства зумера, трябва да видиш къде точно го включва.Гасиш, вадиш кабела от датчика(оставяш го да виси) и палиш мотора. На 2000 оборота трябва да се разпищи. Ни повече, ни по-малко. Тогава допираш някъде кабела на маса. Трябва да спре да пищи, без оглед на оборотите-просто шунтираш датчика по тоя начин-лъжеш системата, че налягането си е винаги в норма.
Ако и тогава пищи, търсиш ел. проблем.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изключване на зумер за налягане на маслото
Salvatore написа:-другия датчик е на тялото с масления филтър, той следи високото налягане и включва зумера.
Явно не си виждал 1,6 моно 75 коня...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта