Golf 4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Golf 4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
Здравейте, проблема на помпата, е че като се включи буксата. т.е. в момента е изключена, когато се изгаси колата, помпата не спира да бучи и да върти. Дали проблема е в помпата или има някакъв датчик, които може да я ебава и за това да не спира да работи?
- Golf4V6
- Мнения: 143
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 13:11
- Автомобил: VW Golf mk4 V6 4motion 2000
- Двигател: 3.2 BFH 2003
- Местоположение: Варна
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
като изгасиш колата помпата трябва да работи около 10мин и да спре.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
Golf4V6 написа:като изгасиш колата помпата трябва да работи около 10мин и да спре.
За времето не съм сигурен, но след загасяне на двигателя помпата върти за да има циркулация /
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
И при мен е така, но не съм сигурен във времето.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
Golf4V6 ти оставил ли си я да бачка или си я изключил? Освен да я тествам 10тина-12-13 мин и ако не спре да я изключа, сигурен ли си за 10те мин?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
за времето не знам , но циркулира охл течност за да не се изкриви, спука глава или пострада гарнитура.Явно им някакви проблеми за да са го решили така. Не си изключвай помпата за да не си навлечеш проблем.
- Golf4V6
- Мнения: 143
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 13:11
- Автомобил: VW Golf mk4 V6 4motion 2000
- Двигател: 3.2 BFH 2003
- Местоположение: Варна
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
около 10 мин. с абсолютна точност не мога да ти кажа :)
- Хирурга
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 22 ное 2014 23:21
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQP v6 2001
- Местоположение: София
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
Golf4V6 написа:около 10 мин. с абсолютна точност не мога да ти кажа :)
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
При мен тази помпа не работи, идва напрежение до буксата, но помпата не върти. Според майстора мога и така да си я карам, а аз и така си я карам вече 2 години и не съм имал проблеми нито лятото, нито зимата. Но сега съм решил да сменям маркучите и се чудя дали да сменя и тази помпа - от една страна щом са я сложили там явно има някаква идея, а аз обичам всичко да си ми работи; от друга страна обаче тази помпичка струва около 100-тина лв, а при положени, че вече 2 години карам без нея и няма проблеми се чудя дали си заслужава ?
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: голф4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
Ами аз си я пуснах отново да си работи, около 10 мин върти водата и явно си работи иии явно има смисъл, щом са я монтирали.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
И така, след общото мнение на 3-ма майстори и 1 продавач-консултант от който обикновено си купувам частите, че тази помпа е по-скоро екстра, от колкото необходимост, реших напълно да я махна. Според тях, тази помпа не е необходима на двигателя, а е сложена там, за да поддържа радиатора на парното подгрят известно време след като се загаси двигателя с цел ако си слязъл за малко от колата, като се качиш отново парното да започне веднага да духа топло.
Така че, вече съм с нови маркучи и без помпа. Старите български маркучи са на 2 години и бяха се втвърдили като камъни.
Така че, вече съм с нови маркучи и без помпа. Старите български маркучи са на 2 години и бяха се втвърдили като камъни.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
Ами аз мойта си я оставих да си работи, все пак 2ра ръка са по 50лв(поне за толко ми предлагаха, но не купих защото моята се оказа, че си работи идеалка), не са по 500, щом инжинерите са я сложили, предпочитам да си я има Те майсторите могат много да говорат, но реално не са инжинери, повечето дори от работата не си разбират много, камо ли да дават съвети кво да си махаш, при положение че е фабрично сложено, ноо всеки си гледа неговата купичка
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
И аз мисля като теб колега, но решението ми освен от мнението на майстирите е продиктувано и от факта, че вече две години си карам колата с повредена такава помпа и не съм имал никакви проблеми, нито с парното, нито с охлаждането на двигателя. А на частите втора употреба, които не мога да видя колко качествено работят, не съм им фен.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 2.8 AUE проблем ел. допълн. водна помпа
Принципът на производителите на коли е, че гледат да пестят от всичко, от което може т.е. ако тази помпа беше вид екстра, нямаше да я имат всички V5 и V6 двигатели от това поколение, а щеше да е опционална и за нея да се заплаща допълнително при поръчката на колата. Щом всички я имат и няма такъв двигател без нея, явно е необходима, а не тип "екстра" . Дефакто в световен мащаб VAG щяха да спестят един кош пари ако не слагаха тези помпи, но щом са решили да я има на всички тези двигатели, значи трябва да е там и да работи. Това, че колата още няма проблем, не значи, че няма да има и не значи, че други хора няма да имат проблем ако карат без тази помпа. Общо взето едно локално прегряване на главата в дадена зона не може да се види по никакъв начин, докато не се скапе главата или г-та, но конструктора явно е преценил, че има риск да се получава подобно нещо и затова се е застраховал с тази помпа. Предвид, че конструктора, който по-добре от нас знае за какво я е сложил, не я е спестил, макар цял финансов отдел да са искали да направи макс. евтин агрегата, явно има за какво да е там и аз бих сложил работеща. Също така са сложили специално управление за нея (модула под акумулатора я управлява и е по-различен от на другите мотори именно заради тази помпа), което още повече оскъпява производството, та явно им е било важно тази помпа да е там и да работи.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта