Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник - не духа топло
- AnCh0
- Мнения: 139
- Регистриран на: Вто 18 яну 2011 21:20
- Автомобил: Гетеи
- Двигател: не го знам ама бяга xD
- Местоположение: Varna
Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник - не духа топло
Климатроника работи на студено доста добре въпреки че има малко нужда от обслужване... Та проблема е следния когато го пусна и му вдигна градусите на максимум за да почне да духа топло ( тоест да го накарам да работи като обикновено парно) той не си изключва автоматичния режим следователно компресора постоянно работи и при топъл двигател на той духа хладък въздух .... Въпреки това нали след като се пусне той се пуска на автоматичен режим настройвам градуси и избирам опция която да изключи автоматичния режим той изчезва от дисплея, но не се изключва .... Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем ?!?
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Vw Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник...
Кой тип ти е климатроника, този от първата снимка или този от втората.
Понеже от модел '96 нататък имаш опция да изключваш компресора (ECON), другите типове им върти компресора нон стоп.
Поради тази причина някои го правят така
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Vw Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник...
Значи всичко е нормално
Само тези с които са модел след '96, тези които имат копче (ECON) вместо (OFF) имат опцията да се спира компресора.
Затова и постнах последната снимка на климатроника с копче за климатик.
Доста хора си слагат копче са климатик с което включват и изключват климатичната група (перки, компресор).
Схематично се прекъсва само една жица, не би трябвало да е проблем, въпреки, че из форума се пише, че имало случаи на повредени управляващи блокове.
Само тези с които са модел след '96, тези които имат копче (ECON) вместо (OFF) имат опцията да се спира компресора.
Затова и постнах последната снимка на климатроника с копче за климатик.
Доста хора си слагат копче са климатик с което включват и изключват климатичната група (перки, компресор).
Схематично се прекъсва само една жица, не би трябвало да е проблем, въпреки, че из форума се пише, че имало случаи на повредени управляващи блокове.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Vw Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник...
При този климатроник, компресора си работи постоянно, така си е заводски и затова не е правилно да го наричаш "проблем" , а по-скоро "недостатък". При следващия вече е добавен бутона Econ, който спира компресора. В режим на отопление ползват компресора за да изсушава входящия въздух от околната среда (влагата от него кондензира на студения изпарител). Причината да духа хладко, не е в това, че работи компресора, защото когато той работи, темп. на въздуха, който се подава към радиаторчето е около 3 до 5-6 градуса т.е. радиаторчето без проблем трябва да може да затопя този въздух до поне 50 градуса на празен ход при загрял двигател. Ако при такава температура не се справя, представи си, когато навън е -15 градуса, колко по-хладко ще духа, въпреки че компресора няма да работи тогава (под +3 контролера си го спира).
Търси си причината за хладкото другаде - клапите под таблото (ако хвърчат дунапрени от духалките), ел. мотора за клапата топло-студено, задръстен радиатор за парното, кофти водна помпа, кофти свързана газова уредба и т.н.
Търси си причината за хладкото другаде - клапите под таблото (ако хвърчат дунапрени от духалките), ел. мотора за клапата топло-студено, задръстен радиатор за парното, кофти водна помпа, кофти свързана газова уредба и т.н.
- AnCh0
- Мнения: 139
- Регистриран на: Вто 18 яну 2011 21:20
- Автомобил: Гетеи
- Двигател: не го знам ама бяга xD
- Местоположение: Varna
Re: Vw Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник...
Днес се завъртях покрай един сервиз където се занимават с климатици, климатроници и майсторите казаха че може проблема да е в клапата за топлият въздух или моторчето на парното да трябва да се чисти ... и другото нещо което ми казаха че не били срещали до сега климатроник с постоянно зацепен конпресор за първи път виждали такова нещо ....
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник...
AnCh0 написа:Днес се завъртях покрай един сервиз където се занимават с климатици, климатроници и майсторите казаха че може проблема да е в клапата за топлият въздух или моторчето на парното да трябва да се чисти ... и другото нещо което ми казаха че не били срещали до сега климатроник с постоянно зацепен конпресор за първи път виждали такова нещо ....
Значи да смениш майсторите ! zfa159 е твоя човек, но той е от София.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Vw Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник...
Ако за първи път виждат такъв климатроник, по-добре да затварят и да не се занимават с климатици . Проблемите може да са там, където са казали, ама това става ясно с диагностика :)
Постоянно зацепен не е точния израз, защото това са друг тип компресори, които се монтират на колите след 2003-та година, в твоя случай по-скоро е правилно да се каже "постоянно работещ", защото дефакто той си зацепва и отцепва, ама работи постоянно, когато климатроника е пуснат и темп. е над +3 градуса. Такива климатроници се монтират на всички VW-та до 95-та година някой си месец, това значи Пасат В3 и В4, Голф 3 и Венто. При други марки коли също се срещат такива климатроници. След 95-та вече всички се сещат, че е добре да може да си спираш компресора по твоя преценка и затова реализират такава функция по различни начини - бутонче * , бутонче Econ, бутон AC OFF или EC и други подобни символи :)
Постоянно зацепен не е точния израз, защото това са друг тип компресори, които се монтират на колите след 2003-та година, в твоя случай по-скоро е правилно да се каже "постоянно работещ", защото дефакто той си зацепва и отцепва, ама работи постоянно, когато климатроника е пуснат и темп. е над +3 градуса. Такива климатроници се монтират на всички VW-та до 95-та година някой си месец, това значи Пасат В3 и В4, Голф 3 и Венто. При други марки коли също се срещат такива климатроници. След 95-та вече всички се сещат, че е добре да може да си спираш компресора по твоя преценка и затова реализират такава функция по различни начини - бутонче * , бутонче Econ, бутон AC OFF или EC и други подобни символи :)
-
- VW експерт
- Мнения: 12868
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Vw Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник...
zfa159 написа:
Точно така.
За 5 години и над 220000км не спрях да се чудя,защо аджеба не мога да елиминирам компресора.
Някой го изключват от буксата,други си монтират ЦК ключе.Аз си го карах така,и може би заради това нямах проблем с разсъхнали се съединения,снадки и самия компресор.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 1995 2.0 2e проблем с климатроник - не духа топло
Изкл. от буксата спира компресора, ама двигателя си остава в режим на принудителен празен ход, защото еку-то си получава сигнала от климатроника (или климатика), че си си пуснал компресора и си вдига празния ход, той няма откъде да знае, че компресора е изкл. от буксата. Затова ако ще се лъже, трябва да се направи по-грамотно :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__ и 73 госта