Голф 3 дължина на полуоски 4х100/5х100

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Голф 3 дължина на полуоски 4х100/5х100

Мнениеот Mapoka » Сря 09 дек 2015 20:42


Оригинално автомобила беше с окачване тип 4х100, но се премина на такова тип "ГТИ" 5х100.
Съответно както си е по протокол, бяха заменени носачи, шенкели, стаблизираща щанга, за дискове съпорти и накладки няма какво да се споменават, понеже те бяха основната причина.
Полуоските бяха заменени, но само "пръта", каретата които използвах са фабричните за 4х100 окачване.
Тук е момента да поясня, че главината 5х100 беше заменена с 4х100 (по монтажни размери са еднакви разликата е в шлицовете за карето). Вътрешните карета останаха оригиналните, колата е 1,8 с 020 кутия на 100мм каре.

От първия ден в който съм с това окачване се чува звук тип "разбит лагер", лагерите освен че са нови, бяха и проверени и изключени от подозрение.
Друг момент е че след 120-130 се усеща вибрация, която преди това не бях забелязал (гуми и джанти са същите).
Балансьора на дясната полуоска е махнат понеже беше скъсан.
От известно време започна и да тресе при ускорение, заедно с вибрацията след 120, подозирам вътрешно каре.
Лошото е, че бяха във видимо добро състояние при замяната на полуоските.

Съответно, подозирам че нещо с полуоските не е както трябва, за да замине каре за под 20к км.
Форума, а и интернет не ми даде категоричен отговор полуоските за 5х100 и 4х100 (все за 020 кутии) каква точно разлика имат.
При монтажа не мерих точни размери, само наложих полуоските и тези от 5х100 (2.0 8V 2E) бяха около 5-7 мм по къси от тези от (1,8 8V ABS).
По прочетеното във форума разбирам, че без значение ГТИ-то дали е 8V или 16V, съответно с кутия 020 или 02А, разлика в полуоските няма.

За да е полезна темата и на други, ето размери на полуоски които ми се търкалят из гаража:

Голф 3 1,8 ABS (020 100мм каре)
къса 456мм, между зегер каналите(от край до край на "пръта"), 443,5 (среда на канал до среда на другия)
дълга 691мм, между зегер каналите 578,5
Джета 1,8 EV (020 100мм каре)
къса 433мм, между зегер каналите 420,5
Пасат 1,8 PF (02A)
къса 452мм, между зегер каналите 440
Пасат 1,8 RP (02A)
къса 453мм, между зегер каналите 441 (да, няма логика, но има разлика, не е грешка при измерването)


Във нета открих следното
clubgti.com написа: Golf 1 / Scirocco 1 & 2

020 gearbox with 90mm inner CVs
Short shaft: 445.5mm
Long shaft: 658mm
(lengths TBC - both believed 6 - 8 mm longer than '100mm shafts', see below)

Scirocco 2 / Golf Cabrio
020 gearbox with 100mm inner CVs
Short shaft: 433mm, 421mm circlip centreline to centreline
Long shaft: 650mm

Golf 2 / Mk2 Ibiza / Mk3 Ibiza

020 gearbox with 90mm inner CVs
Short shaft: 443mm, 430mm circlip centreline to centreline
Long shaft: 677.2mm, 663mm circlip centreline to centreline

020 / 02A gearbox with 100mm inner CVs
Short shaft: 432mm (confirmed twice), 419/421mm circlip centreline to centreline
Long shaft: 681 666mm, 654mm circlip centreline to centreline

Golf 2 Rallye (4 stud)
Front short shaft: 432/3mm, 420/1mm circlip centreline to centreline
Front long shaft: 501mm

Rear shaft (left): 544mmmm, 530mm circlip centreline to centreline
Rear shaft (right): 404mmmm, 390mm circlip centreline to centreline

Corrado
16V / G60 (4 stud)
Short shaft: 432mm, 421mm circlip centreline to centreline
Long shaft: 666mm, 654mm circlip centreline to centreline

VR6 (5 stud)
Short shaft: 448mm
Long shaft: 666 682mm, 667mm circlip centreline to centreline

Golf 3

GTI / VR6 (5 stud, 020 gearbox & 100mm CVs or 02A gearbox)
Short shaft: 447/450mm, 435mm circlip centreline to centreline +/- 1mm
Long shaft: 682mm, 667mm circlip centreline to centreline +/- 3mm

Passat
4-stud (~88 - 96)
Short shaft: 456mm. Measured at 453mm - CE 14.7.11, 441mm circlip centreline to centreline
Long shaft: 688mm. Measured at 687mm - CE 14.7.11, 675mm circlip centreline to centreline

VR6, 5-stud (early to mid-90s)
Short shaft: 456mm
Long shaft: 688mm

Golf Mk4
2 wheel drive (5-stud),
02K (020-hybrid) gearbox, with 90mm inner CVs
Short shaft: 460mm, 445mm between the circlip grooves
Long shaft: ??mm

Lupo GTI
Short shaft: 430.5mm
Long shaft: 656mm


Понеже съм свалил някакви размери на външните карета:
Изображение
A-B=3мм за 4х100 каре
A-B=1,5-2мм за 5х100 каре
A-C=60mm еднакъв за двата типа
размера 26мм еднакъв за двата типа
(грешки в измерването са възможни, но съм се старал да са минимални)

Благодарен ще съм ако някой даде размерите на "ГТИ" полуоските (или да потвърди инфо-то), така че при смяната на каретата да сравня верните ли са моите.
Също така има ли отношение към проблемите ми липсващия балансьор на дясната полуоска, въпреки, че като чета, половината форум го е махнал.
Не искам просто да сменям карета като се скапят, така, че ако нямакй има размери или пък предполага къде може да е проблема нека се чувства свободен да пише :biggrin




Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__, Google [Bot] и 79 госта