Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Мнениеот chas » Вто 08 ное 2011 14:01


Ако знаем какви трябва да са съпротивленията, чрез измерване на нашите можем да преценим дали не е време да сменим дадената част.

Примерно кабелите за свещите на Golf 3, AEA (1.6 mi, 1994) трябва да са по 5 kΩ. Поне така пише на самите кабели. Ако съпротивлението е доста по-голяма вероятно кабела е прекъснат или изтънял.
Ето две теми за кабелите: Кабел за свещи-съпротивление, Съпротивление на кабелите ?

В тази тема: Въпрос за съпротивлението на свещите. rudoni казва, че ако свещите имат буквата R значи имат съпротивление в себе си и то трябва да е към 1,2-1,5 kΩ. Съпротивлението на старите ми NGK BUR6ET е 1,25 kΩ. Някой мерил ли е на нови такива?
Моите кабели за свещи + свещите са към 7 kΩ, което се надявам, че е нормално.

Колко трябва да е съпротивлението на кабела от бобината към делкото? Моят беше 1,2 kΩ.

Мисля, че на палеца на делкото си пише колко трябва да е неговото съпротивление. На моя пише само 1,6 без kΩ зад него. При измерване показва 1,7 kΩ.

Най-важният въпрос според мен е колко трябва да е съпротивлението на бобината?
Важно е да се знае, защото когато тя изгори и тръгнем да си купуваме нова на старо ще можем да я замерим преди да я купим и да разберем дали и тя няма скоро да ни остави на пътя.

Ето какви са съпротивленията на моята бобина:
bobina_suprotivlenie.jpg


А ето как изглежда тя:
probita_bobina.jpg


Чудя се дали има прекъсната намотка или просто корпуса е пробит и от там изхвърчат искри. Ако само е пробит може да се напълни, примерно, със силикон или някаква смола, за която се говори в другите теми за бобини.

Ето още две теми за съпротивления:
Съпротивление на стъпково моторче (6 пина)
Съпротивление на помпа




Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Мнениеот chas » Сря 09 ное 2011 8:57


Съпротивлението на първичната намотка на бобината го дават да е между 0,2 и 0,8 Ω, но на вторичната варира много от 5 до 15 kΩ. Явно зависи от модела.

Интересно е че, плоския кабел, който свързва корпуса на двигателя с плочката на комутатора на бобината, при мен има съпротивление от 30 Ω, а аз мислех, че то трябва да е не повече от 2 Ω или колкото е грешката на мултимера.
Дали това може да помогне за изгарянето на една бобина?


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Мнениеот nikiorlov » Пон 01 фев 2016 18:46


chas написа:
В тази тема: Въпрос за съпротивлението на свещите. rudoni казва, че ако свещите имат буквата R значи имат съпротивление в себе си и то трябва да е към 1,2-1,5 kΩ. Съпротивлението на старите ми NGK BUR6ET е 1,25 kΩ. Някой мерил ли е на нови такива?

Точно такива си взех току що! NGK R BUR6ET три електрода
Съпротивлението е между 1,32kΩ и 1,40kΩ на всяка от четирите. Не знам защо се различават малко една от друга! Нормално ли е?!?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Мнениеот ktamen » Пон 01 фев 2016 21:57


Ако са различни съпротивленията и може да ти се пукне задна лява гума.
Те и еднакви да са, гумата пак може да се пукне.
А може и да не се пукне.
Карай си спокойно, тези съпротивления хич не са важни. И друг път си вземай обикновени свещи без вградени резистори.


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Мнениеот nikiorlov » Сря 03 фев 2016 13:29


:h020
Ама това с гумата как го уцели?!?
Точно от задна лява гума извадих две телчета, макар че е здрава...
Може да си имал истинско прозрение и то верно така да стане :icon_lol


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Мнениеот ktamen » Сря 03 фев 2016 18:07


:gruebel :a045


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 567
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Мнениеот bahyr » Чет 04 фев 2016 8:51


Мерене с мултицет съпротивлението на въпросните общо взето не можеш да свършиш нищо. Можеби единствено прекъсване в кабела или намотките на бобината. Работното им напрежение е доста по-високо от това което им подава мултицета а от там и поведението им.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], rosenstoilov78 и 89 госта