Ако знаем какви трябва да са съпротивленията, чрез измерване на нашите можем да преценим дали не е време да сменим дадената част.
Примерно кабелите за свещите на Golf 3, AEA (1.6 mi, 1994) трябва да са по 5 kΩ. Поне така пише на самите кабели. Ако съпротивлението е доста по-голяма вероятно кабела е прекъснат или изтънял.
Ето две теми за кабелите: Кабел за свещи-съпротивление, Съпротивление на кабелите ?
В тази тема: Въпрос за съпротивлението на свещите. rudoni казва, че ако свещите имат буквата R значи имат съпротивление в себе си и то трябва да е към 1,2-1,5 kΩ. Съпротивлението на старите ми NGK BUR6ET е 1,25 kΩ. Някой мерил ли е на нови такива?
Моите кабели за свещи + свещите са към 7 kΩ, което се надявам, че е нормално.
Колко трябва да е съпротивлението на кабела от бобината към делкото? Моят беше 1,2 kΩ.
Мисля, че на палеца на делкото си пише колко трябва да е неговото съпротивление. На моя пише само 1,6 без kΩ зад него. При измерване показва 1,7 kΩ.
Най-важният въпрос според мен е колко трябва да е съпротивлението на бобината?
Важно е да се знае, защото когато тя изгори и тръгнем да си купуваме нова на старо ще можем да я замерим преди да я купим и да разберем дали и тя няма скоро да ни остави на пътя.
Ето какви са съпротивленията на моята бобина:
А ето как изглежда тя:
Чудя се дали има прекъсната намотка или просто корпуса е пробит и от там изхвърчат искри. Ако само е пробит може да се напълни, примерно, със силикон или някаква смола, за която се говори в другите теми за бобини.
Ето още две теми за съпротивления:
Съпротивление на стъпково моторче (6 пина)
Съпротивление на помпа
Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...
Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...
Съпротивлението на първичната намотка на бобината го дават да е между 0,2 и 0,8 Ω, но на вторичната варира много от 5 до 15 kΩ. Явно зависи от модела.
Интересно е че, плоския кабел, който свързва корпуса на двигателя с плочката на комутатора на бобината, при мен има съпротивление от 30 Ω, а аз мислех, че то трябва да е не повече от 2 Ω или колкото е грешката на мултимера.
Дали това може да помогне за изгарянето на една бобина?
Интересно е че, плоския кабел, който свързва корпуса на двигателя с плочката на комутатора на бобината, при мен има съпротивление от 30 Ω, а аз мислех, че то трябва да е не повече от 2 Ω или колкото е грешката на мултимера.
Дали това може да помогне за изгарянето на една бобина?
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...
chas написа:
В тази тема: Въпрос за съпротивлението на свещите. rudoni казва, че ако свещите имат буквата R значи имат съпротивление в себе си и то трябва да е към 1,2-1,5 kΩ. Съпротивлението на старите ми NGK BUR6ET е 1,25 kΩ. Някой мерил ли е на нови такива?
Точно такива си взех току що! NGK R BUR6ET три електрода
Съпротивлението е между 1,32kΩ и 1,40kΩ на всяка от четирите. Не знам защо се различават малко една от друга! Нормално ли е?!?
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...
Ако са различни съпротивленията и може да ти се пукне задна лява гума.
Те и еднакви да са, гумата пак може да се пукне.
А може и да не се пукне.
Карай си спокойно, тези съпротивления хич не са важни. И друг път си вземай обикновени свещи без вградени резистори.
Те и еднакви да са, гумата пак може да се пукне.
А може и да не се пукне.
Карай си спокойно, тези съпротивления хич не са важни. И друг път си вземай обикновени свещи без вградени резистори.
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...

Ама това с гумата как го уцели?!?
Точно от задна лява гума извадих две телчета, макар че е здрава...
Може да си имал истинско прозрение и то верно така да стане

- bahyr
- Мнения: 567
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Съпротивление на бобина, кабели, свещи, делко...
Мерене с мултицет съпротивлението на въпросните общо взето не можеш да свършиш нищо. Можеби единствено прекъсване в кабела или намотките на бобината. Работното им напрежение е доста по-високо от това което им подава мултицета а от там и поведението им.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], rosenstoilov78 и 89 госта