Как според вас да "снадя" нов кабел за подгревните свещи?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
a.toneff
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 23:56
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AFN 1.9 110 hp

Как според вас да "снадя" нов кабел за подгревните свещи?

Мнениеот a.toneff » Нед 20 дек 2015 17:30


Здравейте! Реших да видя защо колата пали по-трудно зимата, след като измерих стойностите на акумулатора, реших да проверя подгревните свещи. Оказа се, че нито една от тях не е здрава. Докато ги махах обаче в ръцете ми останаха парченца от дистрибуторния кабел. Вериятно в последните години, тези свещи даже не са пипани. Смятам да използвам приома от тазо тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... post933779
Въпросът ми е, удачно ли е да отрежа кабела там и да го снадя с другите? Те очевидно са два кабела, да ги снадя вкупом с четирите за свещите или? Трябва ли да запоявам връзката или само да ги омотая?
Благодаря много! :)

Изображение




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как според вас да "снадя" нов кабел за подгревните свещи?

Мнениеот emo-gar » Нед 20 дек 2015 20:47


Никакви "спойки"!Това се съединява с втулки (мед) и кербовка със съответни клещи.Всъщност целият ти проблем е в накрайниците към свещите,ако си намериш нови такива,или успееш да свалиш(разкербоваш) старите,тогава си взимаш многожилен проводник със силиконова изолация.Такива проводници се ползват в готварски печки и някои други ел.уреди,поне 2,5 квадрата.Свещите всъщност работят в "паралел" и 4-те,но на практика са захранени 2х2 с отделни,по-тънки кабели...цялото това безобразие е оформено като "дръвче" от пластмаса....
Та,дърпаш си 4 проводника от всеки накрайник,събираш ги в "точка" ,всеки 2 към един от захранващите.Изолираш с втулка от стъкловлакнест материал-има такива в магазините за ел.кабели,допълнително оформяш снопа с "платнена" изолационна лента (изолирбанд)-и това го има по тези магазини.
Съединителните втулчици може и сам да си направиш от подходяща медна тръбичка,даже и умело може да ги сплескаш и с обикновени клещи.


Потребителски аватар
a.toneff
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 23:56
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AFN 1.9 110 hp

Re: Как според вас да "снадя" нов кабел за подгревните свещи?

Мнениеот a.toneff » Нед 20 дек 2015 23:40


http://www.autopower.bg/%D0%BF%D0%BE%D0 ... 78c93.html

а дали мога да си купя и друг тип свещи с резба отгоре?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6372
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как според вас да "снадя" нов кабел за подгревните свещи?

Мнениеот ktamen » Пон 21 дек 2015 8:16


emo-gar написа:Никакви "спойки"!

Всъщност запояването е най-добрия вариант. Ама като съдя по въпроса ти се съмнявам, че можеш сам да си ги запоиш качествено. Съмнявам се и че можеш да ги кербоваш както трябва. И качествено кербоване без истинска муфа и истински клещи за тази муфа е шегичка.
Можеш да ги свържеш с устерклема. Двата кабела ги заголваш така, че да се разминат в устерклемата и да се притискат един към друг и от двете болтчета. Още по-добре, ако под болтчетата има и ламаринка да пази жичките от нараняване.


Потребителски аватар
a.toneff
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 23:56
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AFN 1.9 110 hp

Re: Как според вас да "снадя" нов кабел за подгревните свещи?

Мнениеот a.toneff » Пон 21 дек 2015 12:15


Ясно, няма да бързам и ще направя спокойно нещата. Даже мога да помоля един приятел с такива клещи да ми помогне. :) Чудя се обаче, преди да правя какво и да е. Щом ще правя кабел като този от картинката, то дали няма да стане директно да си изолирам самите клемички където контактурават и да си ползвам стария кабел? Дали ще изпада от вибрациите?

Изображение


Потребителски аватар
a.toneff
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 23:56
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AFN 1.9 110 hp

Re: Как според вас да "снадя" нов кабел за подгревните свещи?

Мнениеот a.toneff » Пон 08 фев 2016 4:26


В крайна сметка реших да си използвам оригиналния кабел, само че без изолацията. :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ktamen, stefan4o и 66 госта