Смяна ECU 1.8 ABS двигател
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2011 7:24
- Автомобил: bmw
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Смяна ECU 1.8 ABS двигател
Здравейте колеги, имам диагностичен кабел vag com 409.1, който в момента ми върши работа само за чистене на грешки, видях във форума на колеги със същият двигател, че могат да виждат някой данни като градуси на, който се подават на комутатора ламбда сондата да и се гледа как работи, установих, че моя кош е стар 92-раа година не мога да гледам тези данни, а понеже имам досто свободно време и обичам да се ровя навсякъде и искам да сменя еку-то от голф със същият двигател но по нова година намерих няколко, зная как да ги сменя обаче моят е имал някога климатик ще стане ли буксата ако взема такъв без климатик, а дали ще работи или няма да работи съм решил да опитам не са скъпи 20-30 лева ще ги преживея, искам да опитам дали ще го подкарам, съмнява ме само буксата с климатик и без дали има разлика, преди някъде бях попаднал на схеми на пиновете на различните екута но сега търсих и не открих никъде затова повдигам тази тема, благодаря на всички отзовали се
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна ECU 1.8 ABS двигател
Привет, колега. Това, че само можеш да триеш грешки не е от ЕБУ или от кабела. От програмата е. Можеш да ползваш кракнатата версия на VCDS lite, или VAG-COM 311.2 от руснаците. И тя е кракната, личните ми предпочитания са към нея. Та след като си кракнеш VAG-COM, ще можеш да влезеш в графа измервателни блокове, както и да променяш стойности. Това с твойто си ЕБУ. Незнам дали е възможно да си с моно мотроник 1.2.1, но и с него да си, пак ще можеш да влизаш в графа измервателни блокове, както и да използваш VAGscope (да ти представя стойностите като графика). Така реално сигурно си с моно мотроник 1.2.3, който е с 45 пина (1.2.1 е с 35pin). При него измервателните блокове са доста по-културно направени. Относно климата, при ЕБУ-тата просто има два пина, според, които се регулират оборотите при зацепен компресор. Всички ЕБУ-та ги имат и няма какво да се притесняваш, буксите са еднакви на еднаквите версии, ако ще минаваш на различна версия - преправя се (просто си откачаш инсталацията в коша). Има друго, за което обаче не съм сигурен. Дали има разлика в ЕБУ, при МПХ с 4 пина, и такова с 6. Един колега беше писал, че е пробвал с ЕБУ от ADZ (същото като ABS/RP), и е имал нестабилни обороти, (вероятно заради датчика на хол на МПХ) иначе на вървеж била добре. Та имай го в предвид, въпреки, че не мисля че ще стигнеш до смяна на EБУ. Ако обаче си мераклия, заповядай, в момента имам един мотроник 1.2.3 от септември 94г. Няма проблеми да го тестваш, да си свършиш работата, тъй като в момента не се ползва.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2011 7:24
- Автомобил: bmw
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Смяна ECU 1.8 ABS двигател
Колега зравей, определено главната причина, поради която искам да сменя ECU е заради ниските обороти преди да поставя Газ, винаги ги държеше ниски и колата тресе, ако мога така да се изразя, когато пусна на таблото да ми изкарва оборотите долу на цифреблата ми показя 750-800 при загрят двигател при студен си е супер (бензин), след като сложих газ + ламбда контрол нещата се пооправиха въпреки, че на моменти колата пак тресе при загрят двигател на газ, първият път опитах да чистя стъпковото моторче, и го счупих, купих друго което успях да изчистя но проблема си остава след това взех цялото моно от колега от форума изистих дросела и всичко което можеше обаче проблема си остава, купих си стробоскоп и правих хиляди опити да оправя проблема но когато е на белези 6 грсфудса ъгъла на нормални обороти в сервизен режим пак тресе вече, когато го врърна повече оправя ниските обаче идва един проблем когато вдигна до 3000 об/мин. и пусна газта много бавно ги сваля оборотите и то на бензин а на газ откача и сега съм решил да си търся и ТАП за газта, така че да мераклия съм да се занимавам с коша, а стъпковото моторче със 6 крачета физически същото ли е като с 4 както е при мен мога ли да го монтирам на това моно и да речем да изведа нови кабели за него от компа, със сигурност бих се занимавал и бих взел да опитам !?
Ще погледна версиятя на моно-то коя е и на блок 00 мисля че беше ми изкарва някакви цифри и това е до 255 нищо друго не ми изкарва, изкарвал съм графата но честно казано не успях да разбера коя графа за какво е !?
П.П. Извинявам се че малко неразбрано описвам нещата, ще пусна скрийнове за да видите точно какво мога да виждам
Ще погледна версиятя на моно-то коя е и на блок 00 мисля че беше ми изкарва някакви цифри и това е до 255 нищо друго не ми изкарва, изкарвал съм графата но честно казано не успях да разбера коя графа за какво е !?
П.П. Извинявам се че малко неразбрано описвам нещата, ще пусна скрийнове за да видите точно какво мога да виждам
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна ECU 1.8 ABS двигател
Привет, колега. Та едва ли от завода си излиза с нестабилни обороти. Имаш проблем, който е добре да отстраниш, преди да експериментираш с други инсталации, МПХ, ЕБУ. По моното няма кой знае какво - ако всички датчици са измерени, и работят коректно, остава вакуума... и... за друго немога да се сетя
. Можеш да провериш на пластмасовата капачка на моното там, където е клапана в който влизат вакуумните маркучи, оригинално е има гарнитурка, която може при теб вече да е изфирясала. Все пак провери целия път на вакуумните маркучета. Също мисля, че е излишно да няпомням, че ако на газ не държи обороти, няма как да се оправи от МПХ, датчика на дроселовата клапа, или изобщо ЕБУ. На гъз ще си я настроиш чрез изпарителя. Относно МПХ с 6 пина, да физически е същото, и няма проблем 6 пиново да работи като 4 пина. Има графика с вътрешностите му по немските сайтове. Практически е същото, само дето има датчик на хол на оста. Като го търсиш в нета го търси като клапан (valve), а не като моторче. BTW, MFA-то как ти отчита разхода, чрез вакуум, или ЕБУ-то смята? Виждам че няма как да те разубедя да си експериментираш с ЕБУ-та , и наистина няма нищо лошо в това. Та длъжен съм да спомена, че не всички ЕБУ могат да изчислят моментния разход. А относно измервателните блокове в вагкома, разпространяват се т. н. label файлове. Те имат за цел точно да ти напишат стойноста в кой блок за какво се отнася. Напиши си номера на ЕБУ. В нета има снимки на различни ЕБУ-та на ABS, ADZ, които показват различна информация. БТВ, намерих си ЕБУ, което може би за моно най-детайлно се диагностицира - изкарва времето за което дюзата впръсква горивото, и вече блокчетата са доста повече, и доста по-културни.

-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2011 7:24
- Автомобил: bmw
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Смяна ECU 1.8 ABS двигател
Определено ще експериментирам, относно вакум маркучите всичко съм проверил дори в момента съм прекъснал този за парите от резервоара, не зная дали трябва да е откачен, но щом са го сложили знаи трябва, принципно мисля да не е от сервото на спирачките защото когато натисна педала на спирачките доста разтриса, дори ми е гаснела, зная че е нормално да се усети по работата на двигателя, но ако помпам педала на спирачките оборотите осезаемо падат много на газ е по-зле на бензин някак си явно ЕБУ бързо реагира и проблема така да ср лаже по-неосъзаем или по-закратко, скоро си купих табло с МФА функции пусна кабелите но не мога да си намеря лост за чистачките с бутон за МФА, не съм сигурен но мисля че разходомера не е от вакум, защото съм виждал на други голфове че вакум отива и към ЕБУ а към моето не отива такъв вакум, в момнта не помня от кой пин на компа пуснах към таблото, но го направих както беше описал колегата в темата за МФА , само дето още не съм го тествал от човека, който вземах таблото и инсталацията бешептодал лоста дори неговият мотор е 1.6 101 к.с. странното е че това табло е до 240 км/ч. а на моя кош малко смешно изглежда но какво да се прави, аз преди време бях набарал сайт за всички ЕБУ и пиновете но не мога да го открия в момента, но ще потърся и ще потърся МПХ с 6 пина и ще ми кажеш цена за това ЕБУ дето имаш и ще се разберем към края на месеца да ми го пратиш, принципно от този голф дето вземах таблото мислех да се пазаря за главата и инсталацията да го правя пълна инжекция но мисля че не ми е по силите сам да се справя и се отказах, защото има и газов инжекцион, който мога да взема но за сега се отаказах отида ли при майстори да има каза само да ми сменят главата, че аз ще си сменям инсталацията те почват да ми казват колко съм идиот та затова се отказах, ще се разстърся събота съм свободен и ще погледна номера на моето ЕБУ и пак ще пиша, но ми пиши на ЛС каква цена търсиш за твоето ЕБУ.
Лека вечер
Лека вечер
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Смяна ECU 1.8 ABS двигател
Колега аз карам вече 9 г. със откачена сонда и нямам проблем със оборотите. Няма смисъл да си даваш парите за разни там емулатори ТАП -ове и тем подобни.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2011 7:24
- Автомобил: bmw
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Смяна ECU 1.8 ABS двигател
Колега аз не го правя защото имам проблем, на газ колата е пушка, просто имам свободно време и и харесва да се занимавам с подобни неща, дори с програмиране се занимавам но няма да се захвана програмист да ставам а защото ми харесва, аз съм с ламбда контрол така че не мога да откача сондата зная че и без нея на газ ще работи изпробвал съм я
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], rosenstoilov78 и 82 госта