Икономичното шофиране - полезна информация

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 13 яну 2007 16:29


Темата си е добра бе.Той човека не е писал че постоянно трябва да се кара така.То на всеки е ясно че при трафик и влошени пътни условия ,или сам в хубаво време като го сърби крака няма как да стане.Много ми харесва съвета за нощното каране-общо зето съм се убедил ,че най-добре се кара в някви нестадартни часове когато няма трафик-караш както на тебе ти харесва.




kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Икономичното шофиране - полезна информация

Мнениеот kokovas » Съб 03 фев 2007 16:28


member313 написа:Информацията е споделена от колеги от друг форум - може да се жиди тук :http://forum.setcom.bg/index.php?topic=28163.0

А най-общо казано е това (с малка редакция):
"1 . Колкото по-бързо мина на ниските обороти ( по-висока предавка ) , толкова по-икономично карам - високата предавка и ниските обороти правят нисък разход


2.Второ -90/100 км не са гаранция за нисък разход ( ако ускорявам и намалям постоянно, няма как да падне разхода. Икономията е в постоянната скорост - ускоряваш до 100км и включваш 5 -та и не мърдаш от 100 км , тогава може и с 4 /100 да падне. При нужда от по-голяма скорот преминете пак на 4-та, 5 тата скорост лапа много повече при набиране!

3.Гумите е наистина така- трябват ти ПРАВИЛНИТЕ гуми за колата .( а ако са правилни и не са напомпени по спецификата няма икономия)
4. Не е зле и да си провериш накладките , и спирачните апарати - ако задържат още 2/100 разход , независимо къде!

4. Кабелите на свещите са голям консуматор и може да ти издухат горивото

5. Алтернатора ако презарежда - това се конпесира от двигателя - пак гори повече

6. Колкото повече пътници маш в колата - толкова ти харчи отогоре.

7. Всеки извън габаритен предмет повишава разхода ( багажник за таван , товари , протегната ръка )

8. Осеяния с дупки път

9. Постоянното преминаване от лента в лента ( ако караш само в дясната лента разхода пада - доказано от Транстриумф-Варна )

10. Скапани амортсьори са мъка за колата !

11. Не е зле да се провери резервоара -ако е стара колата и е с метален резервоар - определено има дупка а през нея влизат боклуци и излиза гориво :default - в тази насока забравихме и филтрите - горивен и въздушен , колкото са по-стари , толкова по малка е ползата от тях !

12. Забравихме и центровката на двигателя - не е зле да се чеква на 1г по веднъж поне

13. Другото е ако е издухан двигателя разхода е убийствен.( клапани, цилиндри, семеринги, фложки )

14. Премахнете Катализатора- 2/100 градско !!

15. Реглаж на предница и на гумите :default


16. Избягвайте осеяни със светофари и задръствания улици - винаги е по-добре да минеш по по-дългия , но не натоварен път , от колкото по по-късия и претоварен път !
Всяко спиране на светофар- пак потегляте на ниска предавка с голям разход! "

+

"17. при зелен светофар, когато наближавам последната кола, не тръгнала още - отдалеко забавям така че после да продължа от 2-ра след като тя тръгне.

18. на извънградско - плавно ускоряване, крака гали газта, не я натиска. След достигане на 90-100 км/ч по прав, равен, ненатоварен път - фиксирам положението на стъпалото си на газта, като странично го опирам на тапицерията вдясно. Така избягвам излишни колебания в обороти и скорост.

19. при лек наклон надолу с последващо изкачване - при спускането леко ускорявам, при изкачването леко отнемам от газта.
- при по стръмно спускане с последващо изкачване - освобождавам от скорост, сама да се ускорява, при изкачването когато скоростта спадне на 80-90 - включвам на 5-та или 4-та с предварително изравняване на оборотите за да няма придърпване.

20. когато минавам през село със 60-70, равен път - на 5-та, почти без газ, леко поддържане само.

21. предпочитам нощното каране на дълъг път - няма кой да ти нарушава избраната скорост, няма газ-спирачка-газ.

22. климатика го пускам ако може най-вече при спускане, при възможната най-ниска предавка. Така служи за допълнителна спирачка и де факто няма разход на гориво за работата му при голямо студоотдаване."


заинтригува ме темата...но никой не казва при какви обороти е най добре да се сменят предавките???.....например ако при 3300-3500 ти е максималния въртящ момент?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 03 фев 2007 23:21


KOKOVAS -ти си го написал бе човек.
Предавки се сменят близо до максималния въртящ момент-тогава хем караш икономично,хем пазиш биелните лагери-щото иначе с основен ремонт от товарене с много ниски обороти икономията ти отива на кино.Нали затова 1.8 АБС двигателя е най-добрия двигател произвеждан до сега-(спрян за съжаление от производство преди 10 годин)-Там максималния въртящ момент е на 2750 об/мин ,а максималните обороти са 6500...просто фантазия.Този тип двигатели вече се не произвеждат щото са много здрави и търговеца няма файда от това.Важното е колата да те шашне с екстри и динамика,ама да не я караш повече от 5 години!!!
Та карай близо до максималния въртящ момент и ще бъдеш рахат-е ако двигатеят ти е с максимален въртящ момент при 3500 об/мин там сменяй-иначе ти заминава колянно -мотовилковия механизъм и ще сменяш биелни лагери-ега ти икономията.Жив и зздрав


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Нед 04 фев 2007 2:07


petev написа:KOKOVAS -ти си го написал бе човек.
Предавки се сменят близо до максималния въртящ момент-тогава хем караш икономично,хем пазиш биелните лагери-щото иначе с основен ремонт от товарене с много ниски обороти икономията ти отива на кино.Нали затова 1.8 АБС двигателя е най-добрия двигател произвеждан до сега-(спрян за съжаление от производство преди 10 годин)-Там максималния въртящ момент е на 2750 об/мин ,а максималните обороти са 6500...просто фантазия.Този тип двигатели вече се не произвеждат щото са много здрави и търговеца няма файда от това.Важното е колата да те шашне с екстри и динамика,ама да не я караш повече от 5 години!!!
Та карай близо до максималния въртящ момент и ще бъдеш рахат-е ако двигатеят ти е с максимален въртящ момент при 3500 об/мин там сменяй-иначе ти заминава колянно -мотовилковия механизъм и ще сменяш биелни лагери-ега ти икономията.Жив и зздрав
аз преди седмица си взех Г4 1.4 75 коня...и мисля че при мен макс. въртящ е 3200...по принцип не гледам оборотите като сменям предавки,но сега се загледах и видах че ги сменям на около 2900-3000.....така че ти благодаря за информацията,защото ако стигна до биелен лагер,наистина ще ми излезе солено!!!..


Потребителски аватар
kalinveliki
Мнения: 289
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
Автомобил: VW T4
Двигател: 2.4D
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот kalinveliki » Нед 04 фев 2007 10:25


в АВТОБИЛД има такова предаване посветено на икономичното каране като тестът е с голф 4 с инструктор, като се спазват само две три от тия правила другото се смята за изправно/ катализатори филтри.....! тоест ниски обороти-висока предавка разбира се оптимума и преди светофари и стоп се исключва за да се намали като се използва инерцията!

Инак не осъждайте критично такива теми всеки има право да кара както поискя


bafmaamy
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 0:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот bafmaamy » Нед 04 фев 2007 12:35


супер е изрицитирано и аз така си джиткам с голфа и със всяквите колички дет съм карал, зависи и дали ти е инертна колата щото тоя голф моя по тия надолнища си спира! :024:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта