Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Колеги, имах проблем с моторчето на Бората и си взех тия дни ново, закачих го и взе че тръгна. Въртях копчето във работните посоки на шибидаха и накрая го оставих в нулево положение. Проблема мисля, че не приема като команда адекватно положенията на отворен, затворен люк и нагоре надолу. Примерно искам да го оставя само вдигнат докрай, моторчето бачка докато го вдигне, но след това продължава да върти и го сваля и дърпа назад. Принципно искам да го ползвам само за нагоре и надолу, тоест да бъде само открехнат, дали тая чудесия има някакво регулиране, помагайте!
Последна промяна от Никола.Пантелеймонов на Вто 03 яну 2017 20:05, променено общо 1 път.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Шибидах VW Bora
Има писано доста..., но
(Ще ти напиша за Голф, Венто, но би трябвало да е същото и при теб).
Регулирането става при свалено моторче, разединено от жилата, но закачено за буксата с токовете...
Нагласяш ПРЕДИ това шибидаха с манивелката в едно положение - най-често в "нулево" - прибран, затворен шибидах. След това откачаш моторчето от жилата и с бутончето му го нагласяш в същото положение. И след това закачаш моторчето за жилата.
Иначе, може да имаш проблем с микроключетата вътре в моторчето и затова да продължава да върти.
(Ще ти напиша за Голф, Венто, но би трябвало да е същото и при теб).
Регулирането става при свалено моторче, разединено от жилата, но закачено за буксата с токовете...
Нагласяш ПРЕДИ това шибидаха с манивелката в едно положение - най-често в "нулево" - прибран, затворен шибидах. След това откачаш моторчето от жилата и с бутончето му го нагласяш в същото положение. И след това закачаш моторчето за жилата.
Иначе, може да имаш проблем с микроключетата вътре в моторчето и затова да продължава да върти.
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Шибидах VW Bora
Ами то моя шибидах в на WEBASTO, не знам дали има значение. В момента шибидаха си е затворен. Предлагаш като е в това положение, да сваля моторчето, тоест да не бъде зацепено към механизма и с копчето да го наглася до нулено положение, тоест затворен? Да въртя ли копчето в посока нагоре надолу и напред назад да го регулиран един вид?
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Шибидах VW Bora
Пробвах го това с нулирането на положението при премахнато моторче, но като го монтирам и започна да давам команда само нагоре и надолу или напред назад работи частично, тоест напред назад-напред се затваря плътно, но назад отива само до посредата, а пък като дам нагоре, отива в крайно горно положение но след това слиза надолу и се дърпа назад. Откачена работа.
Ново 20 отпреди малко. При независимо кое положение на копчето, люка прави движение нагоре и после надолу се затваря.
Давайте идеи, колеги, че ще се гръмна вече.
Ново 20 отпреди малко. При независимо кое положение на копчето, люка прави движение нагоре и после надолу се затваря.
Давайте идеи, колеги, че ще се гръмна вече.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Хмм, само в положение надолу на копчето май не си написал какво прави (предполагам се затваря?)...
Имам чувството, че копчето някак си "не си е на място" - буташ нагоре, люка отива назад, буташ напред, люка се затваря, буташ назад - люка наполовина (реално положение отворен нагоре), буташ надолу - люка би трябвало да се затвори...
Прилича ми на завъртяно на 90 градуса копче... Нещо пиновете, кабелите... да са разместени, надени, копчето да е вадено и слагано наново?...
П.П. Начертах си положенията и искам да кажеш дали е вярно:
Нагоре (копче) - люк назад.
Напред копче - люк нагоре (половината от оборотите отколкото назад)
Надолу копче - люк напред (дълги обороти, колкото назад, върти повече време)
Назад копче - люк надолу (затворен)
Имам чувството, че копчето някак си "не си е на място" - буташ нагоре, люка отива назад, буташ напред, люка се затваря, буташ назад - люка наполовина (реално положение отворен нагоре), буташ надолу - люка би трябвало да се затвори...
Прилича ми на завъртяно на 90 градуса копче... Нещо пиновете, кабелите... да са разместени, надени, копчето да е вадено и слагано наново?...
П.П. Начертах си положенията и искам да кажеш дали е вярно:
Нагоре (копче) - люк назад.
Напред копче - люк нагоре (половината от оборотите отколкото назад)
Надолу копче - люк напред (дълги обороти, колкото назад, върти повече време)
Назад копче - люк надолу (затворен)
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
То моето не е копче а врътка. Когато завъртя врътката към позиция отваряне нагоре люка се отваря плътно нагоре и след това затваря и дърпа назад. При позиция отваряне назад се отваря до половината. Сега новото беше че независимо от позицията на врътката люка се надига нагоре и се пуска надолу и се затваря. Врътката е сменяна, както и сега мотора.
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Току що направих нещо като рестартиране, гледах го в един американски форум. Но отново на позиция нагоре отива нагоре след това преминава в позиция назад. На позиция назад отива частично и спира мотора. Да не би защото не е ползван дълго време и не е смазване съпротивлението да е по голямо и мотора да не смогва?
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
![arrow :arrow](./images/smilies/icon_arrow.gif)
It may be necessary to adjust the zero position if the drive mechanism was not removed in the zero position or the sliding/tilting sunroof was closed or opened by means of the emergency device.
Drive mechanism removed but still connected electrically.
– Select automatic “open sunroof” function on rotary switch.
– Select automatic “close sunroof” function on rotary switch.
– Select automatic “tilt roof” function on rotary switch.
– Select automatic “close sunroof” function on rotary switch.
– Install drive in this position (zero position) with sliding/tilting sunroof closed.
From week 32/98, the “zero position” can be seen through an aperture in the motor (markings must align -arrow-).
![Изображение](http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/images/golf-mk4-998.png)
Накратко - при закачено моторче за буксата с кабелите, но откачено от механизма, се избират последователно:
Отворено, затворено, назад, затворено
и тогава се закача за механизма при положение на люка я затворено положение.
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
А това малко прозорче за какво в цялата схема?
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Абе колеги, да не би моторчето което съм взел да е за шибидах с положение отворено затворено, без положение вдигнат свален?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dandos и 65 госта