Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот mitkovbg » Чет 12 яну 2017 13:45


Здравейте на всички! Чел съм тук във форума и на много места, че малко ляво огледало от сеат ароса, става на голф 4.
1.На теория: Взема се огледало от сеат ароса. Разглобява се и се ползва малката основа, към която се захваща машинката и към нея стъклото. Основата на огледалото от ароса към вратата, не се използва. Разглобява се голфовото огледало, сваля се стъклото, ел. машинката, разглобява се буксата и се вади снопа с кабелите дупката на корпуса към вратата. Следва внимателно вадене на една крилчата...шайба, предполагам и се сглобява по обратен ред, вече с основата от огледалото на аросата.
2.Да, на практика, всичко е взаимозаменяемо. Ако огледалото на аросата е механично, без проблем може да се сложи ел. машинка за регулиране на огледалото. Ако огледалото има подгрев /някои нямат/ захващането на стъклото от аросата е 1:1 с това на голфа т.е стъклото от аросата без проблем пасва на ел. машинка за огледало от голф 4. Същинския проблем е следният. При опит да се сглобят основата на Аросата и тази на Голф към вратата... в задната част т.е от към вратата основите не лягат плътно, както си е по принцип фабрично и на сеата, и на голфа. Като се обърнат основите, има една разлика, която съм снимал и ще я покажа по - надолу. Въпросът ми е, понеже съм виждал тук във форума хора, които са си правили такива огледала. Казаха ми, че са ползвали механични огледала от сеат за донори. Има ли значение коя година е огледалото от аросата? Имам 2 огледала от голф. Едното е за части. Моето е края на 2002г, предполагам. Това, за части е 98 или 99 - еднакви са им основите. На аросата огледалото е 98-ма. Има ли значение коя година трябва да бъде огледалото от Сеат-а и ако има, заради това ли се получават тия разлики?
П.с. Търсил съм ел огледало за ароса от 99-та но не намирам никъде. А и масово по моргите ми казват, че не са виждали такива. :)
Надявам се не съм объркал раздела. Не намерих подобна тема, ако някой знае, нека я сподели. Извинявам се предварително на екипа и на вас. Поздрави! :)
А ето я и разликата в снимката, която обещах. Лявата основа е от сеатовото огледало. Дясната е на голфа:
Прикачени файлове
DSC_1873.jpg




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 12 яну 2017 14:34


аз съм правил подобна процедура на Пасата от аватара, само, че целта беше дясно голямо огледало. Но разглобяването е същото и при мен всичко пасна. Не разбрах кое не пасва точно при теб ? От снимката също не се ориентирам. Това което си снима са подвижните основи на огледалата и те се въртят около оста на неподвижните основи, които са монтирани на вратата нали така. Диаметъра на оста се разминава с диаметъра на подвжната основа ли ? Или проблема е във височината и пружината не може да обере луфта и да стане достатъчно стегнато ?


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1074
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот Tipsy » Чет 12 яну 2017 15:27


Вече нямам спомен как беше, но май имаше разлика между първите и вторите версии на ароса и то в размера на самите огледала. Ако е еднакво по размер с дясното ти значи това е правилното огледало. И аз не можах да разбера точно какъв проблем ти прави основата, но при мен всичко пасваше с тази разлика, че пружините и начина на захващане на основата бяха различни и с едната не стягаше плътно.
Братята тайванци произвеждат огледала с подгрев, като всички, които съм виждал/купувал/ до сега са отдалечаващи и като се свикне е много приятно - вижда се всичко, а огледалото е малко. Проблем се получаваше, че тока , който тече по кабела идва силен и на по-малкия реотан нагваря повече, трябва да се сложи съпротивление или да не се кара продължително с включен нагревател.


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот mitkovbg » Чет 12 яну 2017 23:12


Да, така е. Прав си, пропуснах да го отбележа и това. Колегите с такива огледала бяха казали, че буквално дясното огледало на допир е топло. А лявото от ароса буквално се пържи. За пружините не съм на ясно за кое точно говориш. Като размер ги гледах, че са еднакви. С разликата, че при голф 4 пружината я държи една крилчата шайба, на която предназначението и за мен лично е недоизмислено, спрямо това на аросата. При голф 4 крилцата опират в основата към вратата и самия натиск от пружината ги държи ''вкопани'' в основата към вратата. Докато на аросата, си е нещо като шайба с прорез. Може би нещо подобно като ония ''планки'' /някои им викат и контра шайби/, които държат маркучите на спирачките към купето. Доста хитро, понеже в основата към вратата на сеатовото огледало си има издълбани канали, където влиза тази контра шайба и сглобката става корава, да не кажа вечна.
Конкретно по това, което си казал в началото на мнението си. Да, огледалото е същото като дясното. 12см стъкло, корубата/капачката е същата /нея не съм я мерил в сантиметри/, само съм я сравнил нагледно с дясната. Огледалото фабрично е без подгрев, но си намерих стъкло за 13лв с подгрев. Проблема явно не може да се обясни със снимки. Самото огледало не закопчава добре към основата. От външната част, от към стъклото си ляга добре на 2-те чопчета. Но на това ограденото в червено на горната снимка, се получава едно надигане и огледалото седи виснало надолу. Надигането се получава от това, че на аросата основата няма издълбан такъв канал, както съм оградил на снимката на дясната основа, която е от голф 4. И на самата основа към вратата, си има един чоп, който стърчи нагоре. Понеже аросата го няма тоя канал и това надигане си остава... Може би те обърках, утре ще публикувам снимка спрямо двете основи на голф 4 и на аросата, да се види разликата. :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 13 яну 2017 9:40


най-лесно да изпилиш чопчето да не повдига.


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот mitkovbg » Пет 13 яну 2017 12:12


Ето обещаните снимки момчета. За да се разбере точно за какво говоря. Забавих се понеже си играх да вадя кабелите от буксата на електрическото огледало от голф. Та ето за какво иде реч:
Това са двете основи. Горната е на голфа, долната е от ароса:
DSC_1874.JPG

Това са двете основи от голф 4 как пасват една към друга:
Коментар - основата към огледалото е пластмасова, моята е алуминиева. Това огледало предполагам е афтърмаркет купувано, неоригинално. Няма никъде щампи VW/Audi, Germany, дата на производство и т.н..
DSC_1877.JPG

Това са основите на огледалото от ароса как пасват една към друга:
DSC_1878.JPG

А това са две снимки нагледно какво става, когато сложа основата на огледалото от ароса към тази на голфа, която се хваща на вратата:
DSC_1879.JPG

DSC_1881.JPG

Това чопче си има някаква роля там на голфовото огледало и предполагам е за прибирането на самото огледало. Защото това на голфа се прибира по един начин, а на аросата по друг. Сякаш на аросата стърчи повече, а на голфа е по прибрано към вратата.. Явно никой не се е сблъсквал с този проблем или аз не съм имал късмета да случа на такова огледало, което да пасне от първия път. За сега няма да пипам нищо, поръчал съм цяло огледало, понеже на това корубата му е пукната и лайсната м/у огледалото и корубата е счупена. Липсва едно парче в края и седи грозно. Ще рискувам да разглобя новото огледало за да видя за какво иде реч. Ако и там нещата са същите ще ида на стругар със двете основи да ми издълбае на фреза един канал във стойката на сеатското огледало.. Твърдо съм решил да сложа малко огледало и ще го направя. :)


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1074
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот Tipsy » Пет 13 яну 2017 12:42


Май проблема идва от голфовото огледало щом е афтърмаркет. Идеата на зъбчетата е да държи стабилно огледалото в отворено положение. Най-вероятно искат пристъргване, за да пасната или да намериш друга основа от голф.
Ето темата по която навремето съм се водил, а и на доста колеги съм я споделял. http://uk-mkivs.net/topic/19274-how-to- ... y-mirrors/


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 13 яну 2017 15:19


огледалото афтърмаркет е кофти затова е така, не е чопчето проблема а по тънката ос и то се кълчи от там, сгъни една ламаринка от кенче и уплътни оста , може и леко да пилнеш чопчето, но то както каза колегата просто държи огледалото фиксирано да не се мести от въздушната струя.


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот mitkovbg » Пет 13 яну 2017 23:13


И на 3-те огледала оста е еднаква. Мерих я със шублер. Проблема е, че аз разглобих моето огледало, което е на колата, а то си е оригинално, понеже на всеки един елемент си пише made in germany и си има номер съответно 1j0 .... ...... и т.н. Основата на афтърмаркет огледалото е еднаква с моята оригинална.. С разликата, че тази е пластмасова, а моята е алуминиева, или какъвто там материал се води. Каналите са същите, като на снимката във 1-вото мнение, която съм постнал. Вариант освен да изпиля чопа на основата към вратата от голфовото огледало е този да разглобя моето огледало и да ги дам на стругар. По моята основа да направи канал на основата от ароса и да сглобя всичко на ново. Иначе този чоп играе роля някаква, ако го няма май ще прецакам цялото огледало. Нищо няма да пипам за сега, утре новото огледало трябва да пристигне. Ще рискувам да разглобя и него, ако всичко е така ще се пилят основите и ще пиша тук. :)
П.с. Знам я темата, благодаря все пак, колега Tipsy. Точно така сглобих първия път огледалото, обаче като сглобих всичко последва разглобяване. Понеже визията се разминава и то доста. :) ))


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Огледало от Сеат Ароса на Голф 4

Мнениеот mitkovbg » Пон 16 яну 2017 20:06


Новото огледало дойде. Марка blic, 65лв го платих. Рискувах и го разпарчетосах. О чудо, въпреки, че основата е пластмасова, е точно като тази на голфа. Цялото огледало е 1:1 със старото, но основите са като тези на голфа. Явно онова огледало е било по стара година, знам ли, или си има някакви изменения през годините. Не съм запознат с тези неща. Сега изникна следната дилема дали да го сглобя с пластмасовата основа, или да отида да престържа алуминиевата. Ако мисля в перспектива, сякаш с пластмасовата ще е по - кекаво и при удар може би ще се строши лесно. Ако е алуминиевата стойка пък от удара може и да се изкъртят и двете основи. Не съм тръгнал да ги чупя, де.. При всички положения обаче, ще опитам да си направя и алуминиевата малка основа като резервен вариант.Или ще изтърся още едни 25лв за подобно огледало. И всичко на късмет, ако улуча. Остана да го сглобя утре и да го монтирам на колата. Поздрави на всички. Ако имате други въпроси питайте. Модераторите, ако решат да заключат темата. При известие, ако случайно намеря друго огледало, ще помоля пак да се отключи.
П.с. Не можах единствено да си отговоря на тези два въпроса. Дали има голф 4 със основи като тези от оригиналното огледало на ароса. Защото ще е по - лесно да се намери основа от 4-ка, вместо да се дават пари за цели огледала, щом са 2 варианта основите на аросата.И другия въпрос е, дали самата разлика в основите идва от годините на производство. Аз предполагам, че за последното е от самата година на производство, може и да не съм прав. Първия въпрос си остава обаче загадка, освен ако някой вещ не се е занимавал с такова нещо всеки ден и не даде отговор... :) Хубава вечер на всички! :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта