Здравейте, колеги.
След поставянето на климатик и ползуването му ми стана пределно ясно защо от завода не се е предлагал дори като опция за колите с този мотор. Проверих някои неща в ЕТКА и си мисля за един мотор PB, като ползвам някои неща от него, примерно:
1. Сменям буталата с неговите, които, доколкото зная не са издълбани в челото (вярно ли ми е инфото?) и това автоматично би покачило степента на сгъстяване от заводската 9:1, докъм 10:1, предполагам (ако няма фрапираща разлика в горивните камери на двата мотора)?
2. Главата е с по-различни всмукателни клапани (предполагам по-големи?), евентуално да я сложа на мястото на моята, понеже гарнитурите - на главата, на всм. и изп. колектор са 1:1.
За коляновия вал не зная как би било по-добре като вариант - предполагам ако взема да правя тия гимнастики е хубаво да сменя основните му лагери, да не вземе да се окоти после от по-високата степен на сгъстяване (предполагам повече натоварва лагерите?). Има варианти да си карам с моя с нови лагери (да си остане 1.6) или да сложа от 1.8, съответно пак с нови лагери. Има и вариант да си оставя моя вал със старите лагери и така да си спестя малко работа (ще го боря сам и с помощта на верни другари, няма да я давам в сервиз). Биелните лагери и сегментите са ясни, тях даже няма да ги споменавам.
За мотора е това, което се сещам. Натам е ясно, че и спирачките е добре да им обърна внимание, ако тръгна да пипам по двигателя, вероятно ще сложа вентилирани отпред от Пасат Б3 256мм с малко по-голяма сп. помпа (моята е 20мм, примерно такава с 22 или 23 беше другият размер). Изпускателната система - тя по-голямата част от нея ми е леш и без това, мога да сложа резонатор и крайно гърне от 112-коньова евентуално.
Тоя целия сетъп смятам да го карам с... не се смейте много... 2ЕЕ екотроник (любимият на всички електронен карбуратор). Нямам за цел колата да стане 112 коня, просто искам да е като вървеж около или малко над 90 к.с., за повече смятам, че няма нужда да се напъвам, а по-добре направо цял мотор (ама не ми се влиза във филм с нелегални двигатели, технотестове и т.н.).
Ако информацията ми е грешна или непълна може да ми подскажете с жокери как стоят нещата, бих се радвал да коментираме. Може и изобщо да не стигна до този ъпгрейд, ще премисля нещата.



VW Jetta Mk2 1.6 PN - ъпгрейд на мотора
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN - ъпгрейд на мотора
Не можеш да смениш буталата без да смениш кол. вал. Смениш ли само буталата степента няма да е 10:1, а вероятно 7:1, тези на 1.8 са по-плитки от съответните на 1.6.
Най-безболезнения ъпгрейд е кол. вал, бутала и глава от 1.8 GU, желателно и маховик със съединител. Всичко друго остава от твоята кола. Очаквана мощност 82 к.с.
Аз имах такива намерения да засиля моя 1.6 RF, но се отказах - и с работещ климатик пак си дърпа нормално.
Най-безболезнения ъпгрейд е кол. вал, бутала и глава от 1.8 GU, желателно и маховик със съединител. Всичко друго остава от твоята кола. Очаквана мощност 82 к.с.
Аз имах такива намерения да засиля моя 1.6 RF, но се отказах - и с работещ климатик пак си дърпа нормално.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN - ъпгрейд на мотора
Съединителя го забравих и той е важен, да. Какво имаш предвид, че на 1.8 буталата са по-плитки? Според ЕТКА всички бутала за 1.8 са еднакви с изключение на RP и PG, ама той е друга бира. При карбуратора на 1.8 степента е 10:1, а при RP е 9:1. Бях останал с впечатление, че тая разлика идва по-скоро от челото на буталото.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN - ъпгрейд на мотора
Имам предвид, че разстоянието от челото на буталото до буталния болт при 1.8 е по-малко от съответното при 1.6.
Степента на сгъстяване се определя от хода, диаметъра на буталото и обема на горивната камера.
Степента на сгъстяване се определя от хода, диаметъра на буталото и обема на горивната камера.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Jetta Mk2 1.6 PN - ъпгрейд на мотора
Аз все си мисля, че е съотношение от максималния обем при ДМТ и този при ГМТ на буталото.
Вероятно е и аз като теб да се откажа, но това зависи от някои неща. Не ми се става пешеходец за неопределен период от време най-вече, пък ако взема втора Джета, жената ще ме
А някаква насока можеш ли да ми дадеш за масления охладител, един ми се върти из гаража и не мога да се начудя ще има ли полза да го метна на колата с цел да охлажда малко от малко маслото, като я зоря с климатика на извънградско
Като цяло не ми изглежда кой знае какво предвид обема вода и масло които минават през него, ако има хора, които са карали с и без такъв охладител и им се занимава да драснат два реда, че да знам струва ли си занимавката да търся маркучи и фланци и да го монтирам на филтъра.

Вероятно е и аз като теб да се откажа, но това зависи от някои неща. Не ми се става пешеходец за неопределен период от време най-вече, пък ако взема втора Джета, жената ще ме

А някаква насока можеш ли да ми дадеш за масления охладител, един ми се върти из гаража и не мога да се начудя ще има ли полза да го метна на колата с цел да охлажда малко от малко маслото, като я зоря с климатика на извънградско

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koki_moki74 и 40 госта