Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
- billy_bg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
Здравейте, имам голф 2000/115 к.с. двигател ADY.От няколко дни чух, че при загрял двигател не сработва помпата (около 3 сек.) след включване на контакт. При студен мотор сработва за около 3 сек. всеки път. Измерих оперативната верига на релето на помпата и установих, че минуса го няма. При студен двигател го има. Прочетох няколко теми и предполагам , че този минус идва от компютъра. Може ли някой да каже от кой пин на компютъра идва минуса и директен кабел ли е. Съответно каква може да е причината да не излиза този минус от компютъра. Благодаря.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Губи се минуса на оперативната верига на релето за помпата след включване на контакт
Здравей и извинявай, че ще пиша наизуст. Да, еку-то командва релето с "маса".
Коректният начин да провериш наличието й е със светодиоден пробник.
Защото:
-цифров мултимер ще ти покаже някакви числа, които само ще те объркат
-ако ползваш пробна лампа за 12В има минимален шанс да опукаш транзистора в еку-то, който управлява релето
Ако еку-то не "види" импулси от хол датчик, гаси помпата с цел безопасност.
Не знам кой от двата датчика при теб е отговорен: на кол. вал или в делкото. По спомен без единия колата работи "някак".
Кога я има масата: след контакт за малко, по време на "стартера" и по време на пътуването.
Нямам тук аутодата за pinout-a, извинявам се
P.S. Проблема не е свързан с температури на нещо си.
Коректният начин да провериш наличието й е със светодиоден пробник.
Защото:
-цифров мултимер ще ти покаже някакви числа, които само ще те объркат
-ако ползваш пробна лампа за 12В има минимален шанс да опукаш транзистора в еку-то, който управлява релето
Ако еку-то не "види" импулси от хол датчик, гаси помпата с цел безопасност.
Не знам кой от двата датчика при теб е отговорен: на кол. вал или в делкото. По спомен без единия колата работи "някак".
Кога я има масата: след контакт за малко, по време на "стартера" и по време на пътуването.
Нямам тук аутодата за pinout-a, извинявам се
P.S. Проблема не е свързан с температури на нещо си.
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Губи се минуса на оперативната верига на релето за помпата след включване на контакт
Като въртиш на стартер има ли го минуса ? Помпата върти ли, когато въртиш на стартер ?
31 краче на комп. жълто/син
31 краче на комп. жълто/син
- billy_bg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
Благодаря за отговорите.Като въртя на стартер предполагам идва ,защото колата запалва но с повече въртене и след като запали работи без проблем.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Губи се минуса на оперативната верига на релето за помпата след включване на контакт
bobocamaro написа:Не знам кой от двата датчика при теб е отговорен: на кол. вал или в делкото. По спомен без единия колата работи "някак".
ADY пали и върви с повреден в делкото , но в авариен. Ако е неизправен на кол. вал - недвижимо имущество/ може и магарии пали на студен двигател,затопляне и дотам/ .На него често се изронва изолацията и влага ... , а и има "съветване " по снопчето при всяка смяна на маслен ф-р
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
Да не би да има голям пад на напрежение и да не може да сработи релето?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
billy_bg написа:... колата запалва но с повече въртене и след като запали работи без проблем.
Явно Били си търси занимавка.
И тъй като явно с релето на помпата няма проблем, моля, не давайте повече съвети за него, а дайте да му измислим друга заигравка
Били, как са ти фаровете? Ако не ти харесва как светят - замислял ли си се там да слагаш релета?
При всички случаи, обаче, релето на помпата си работи перфектно и то по правилния начин.
За повечкото въртене можеш да се заиграеш с температурни датчици.
Гарантирано не се занимавай с тия от по 5 или 12лв - с тях най-много да спреш съвсем да палиш.
Провери какво показва температурата с VAG-COM
- billy_bg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
Моля радотом да не участва повече в моя проблем ,ако обича.Като загрее колата и изчезне минуса шунтирам силовата верига на релето на помпата и колата пали от четвърт.Знаеме вече от кой пин идва директно минус до релето,аз ще провера пина.Съответно каква може да е причината да не излиза този минус от компютъра. Благодаря.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
Нагоряли контакти на самото реле, лоша връзка в големия куплунг на еку-то, лоша връзка в куплунга на бушониерата, студена спойка в самото еку.
Радо не е лош чуек, изкълчени са му шегите
Радо не е лош чуек, изкълчени са му шегите
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
Значи датчик колянов вал отпада в такъв случай.Ако не работи той,дори и принудително да подадеш + и - на помпата,пак няма да запали.Остава варианта както каза колегата някъде по кабелажа да има проблем с минуса или в самия компютър да е проблема.
Най лесния вариант е с едно реле вързано през контакт да ти пуска минусът който ти се губи към релето на помпата и си 6
Най лесния вариант е с едно реле вързано през контакт да ти пуска минусът който ти се губи към релето на помпата и си 6
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател
Радо е напълно прав
Нещата съм ги забравил,но ето ти един мой цитат,който ако не ти помогне,поне няма да ти навреди да провериш...
Нещата съм ги забравил,но ето ти един мой цитат,който ако не ти помогне,поне няма да ти навреди да провериш...
Iezekil написа:Iezekil написа:...компютъра подава команда за сработване на бензиновата помпа само,ако получи сигнал от датчика на Хол.При някои системи този сигнал от компа минава през реле и проблема освен във въпросните компоненти може да е в самото реле.
След като си сменил бобина и датчик на Хол,преди смяна на ЕКУ най-елементарното е да пробваш с релето.Не помня точно номера му,може би 109,позицията е 3 мисля.За колегата с АЕК мотор да провери реле 30/32/.
Пак при някои системи,тов реле подава ток и на релето за бензиновата помпа.За това питах защо си го сменял.Общо взето или компа не получава сигнал от датчика на Хол и не сработва релето,или си получава сигнала,но релето не получава сигнал от компа и съответно не сработва.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта