Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
billy_bg
Мнения: 142
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот billy_bg » Сря 30 авг 2017 10:23


Здравейте, имам голф 2000/115 к.с. двигател ADY.От няколко дни чух, че при загрял двигател не сработва помпата (около 3 сек.) след включване на контакт. При студен мотор сработва за около 3 сек. всеки път. Измерих оперативната верига на релето на помпата и установих, че минуса го няма. При студен двигател го има. Прочетох няколко теми и предполагам , че този минус идва от компютъра. Може ли някой да каже от кой пин на компютъра идва минуса и директен кабел ли е. Съответно каква може да е причината да не излиза този минус от компютъра. Благодаря.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Губи се минуса на оперативната верига на релето за помпата след включване на контакт

Мнениеот bobocamaro » Сря 30 авг 2017 12:11


Здравей и извинявай, че ще пиша наизуст. Да, еку-то командва релето с "маса".
Коректният начин да провериш наличието й е със светодиоден пробник.
Защото:
-цифров мултимер ще ти покаже някакви числа, които само ще те объркат
-ако ползваш пробна лампа за 12В има минимален шанс да опукаш транзистора в еку-то, който управлява релето
Ако еку-то не "види" импулси от хол датчик, гаси помпата с цел безопасност.
Не знам кой от двата датчика при теб е отговорен: на кол. вал или в делкото. По спомен без единия колата работи "някак".
Кога я има масата: след контакт за малко, по време на "стартера" и по време на пътуването.

Нямам тук аутодата за pinout-a, извинявам се :banghead
P.S. Проблема не е свързан с температури на нещо си.


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Губи се минуса на оперативната верига на релето за помпата след включване на контакт

Мнениеот SpeeDLine » Сря 30 авг 2017 13:55


Като въртиш на стартер има ли го минуса ? Помпата върти ли, когато въртиш на стартер ?
31 краче на комп. жълто/син


Потребителски аватар
billy_bg
Мнения: 142
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот billy_bg » Сря 30 авг 2017 18:30


Благодаря за отговорите.Като въртя на стартер предполагам идва ,защото колата запалва но с повече въртене и след като запали работи без проблем.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13448
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Губи се минуса на оперативната верига на релето за помпата след включване на контакт

Мнениеот kris11 » Сря 30 авг 2017 20:08


bobocamaro написа:Не знам кой от двата датчика при теб е отговорен: на кол. вал или в делкото. По спомен без единия колата работи "някак".

ADY пали и върви с повреден в делкото , но в авариен. Ако е неизправен на кол. вал - недвижимо имущество/ може и магарии пали на студен двигател,затопляне и дотам/ .На него често се изронва изолацията и влага ... , а и има "съветване " по снопчето при всяка смяна на маслен ф-р


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот stefan4o » Сря 30 авг 2017 20:18


Да не би да има голям пад на напрежение и да не може да сработи релето?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19577
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот radotom » Сря 30 авг 2017 20:59


billy_bg написа:... колата запалва но с повече въртене и след като запали работи без проблем.

Явно Били си търси занимавка.
И тъй като явно с релето на помпата няма проблем, моля, не давайте повече съвети за него, а дайте да му измислим друга заигравка :mrgreen

Били, как са ти фаровете? Ако не ти харесва как светят - замислял ли си се там да слагаш релета? :th_up

При всички случаи, обаче, релето на помпата си работи перфектно и то по правилния начин.
За повечкото въртене можеш да се заиграеш с температурни датчици.
Гарантирано не се занимавай с тия от по 5 или 12лв - с тях най-много да спреш съвсем да палиш.
Провери какво показва температурата с VAG-COM


Потребителски аватар
billy_bg
Мнения: 142
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот billy_bg » Чет 31 авг 2017 10:23


Моля радотом да не участва повече в моя проблем ,ако обича.Като загрее колата и изчезне минуса шунтирам силовата верига на релето на помпата и колата пали от четвърт.Знаеме вече от кой пин идва директно минус до релето,аз ще провера пина.Съответно каква може да е причината да не излиза този минус от компютъра. Благодаря.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот bobocamaro » Чет 31 авг 2017 10:35


Нагоряли контакти на самото реле, лоша връзка в големия куплунг на еку-то, лоша връзка в куплунга на бушониерата, студена спойка в самото еку. :screwy

Радо не е лош чуек, изкълчени са му шегите :mhihi


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот Bai Sando » Чет 31 авг 2017 18:45


Значи датчик колянов вал отпада в такъв случай.Ако не работи той,дори и принудително да подадеш + и - на помпата,пак няма да запали.Остава варианта както каза колегата някъде по кабелажа да има проблем с минуса или в самия компютър да е проблема.
Най лесния вариант е с едно реле вързано през контакт да ти пуска минусът който ти се губи към релето на помпата и си 6 :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf 3 2.0 115 к.с. ADY - Губи минуса на релето за помпата при контакт на загрял двигател

Мнениеот Iezekil » Чет 31 авг 2017 20:45


Радо е напълно прав
Нещата съм ги забравил,но ето ти един мой цитат,който ако не ти помогне,поне няма да ти навреди да провериш...
Iezekil написа:
Iezekil написа:...компютъра подава команда за сработване на бензиновата помпа само,ако получи сигнал от датчика на Хол.При някои системи този сигнал от компа минава през реле и проблема освен във въпросните компоненти може да е в самото реле.

След като си сменил бобина и датчик на Хол,преди смяна на ЕКУ най-елементарното е да пробваш с релето.Не помня точно номера му,може би 109,позицията е 3 мисля.За колегата с АЕК мотор да провери реле 30/32/.
Пак при някои системи,тов реле подава ток и на релето за бензиновата помпа.За това питах защо си го сменял.Общо взето или компа не получава сигнал от датчика на Хол и не сработва релето,или си получава сигнала,но релето не получава сигнал от компа и съответно не сработва.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта