Здравейте колеги, колата е VW Bora V5 AGZ мотор, с предно предаване, 5 стпенна ръчна скоростна кутия и газов инжекцион.
При съвсем плавно ускорение в деапазона межу 1600 и 2000 оборота се усеща леко колебание в ускорението. Ако ускорявам бързо колебания не се усещат - ускорява равномерно, може би защото много бързо минава през тези обороти. Това се случва и на газ и на бензин на всички предавки, просто на по-ниските предавки се усеща по-осезаемо.
Диагностиката показва само това:
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent - тази предполагам, че се дължи на газовия инжекцион, защото при замерване сондата си дава чудесна синусуидална графика.
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent - тази не знам на какво се дължи. Проверени са кабелите от сензора до ЕКУ, както и захранването му - всички са наред, предполагам, че самия сензор от време на време прекъсва за малко и за това записва грешка. Сигурен съм, че прекъсва за съвсем кратко, защото ако му измъкна буксата за повече от секунда ми светва лампата за ESP-то, а при по-кратки прекъсвания това не се случва. При наблюдение с VAG-Com по време на шофиране и този сензор си показва нормални параметри.
Някой има ли идея къде да търся проблема ?
VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
тоя датчик се диагностира само с лог (дебитомера), ако не сте спазили процедурата по диагностиката му, все едно изобщо не сте го гледали. На 90% проблема ти е в него, ако можеш вземи същия за проба и ако се оправи, купувай, ако не , връщай и гледай проблема другаде, но задължително взими за проба от същия мотор.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
За съжаление няма от къде да взема само за проба. Освен да го сменя, така и така отдавна му се каня. Съмнявам се обаче тези колебания в ускорението да се държат на дебитомера, защото та са си постоянни, а дебитомера прекъсва много рядко и съвсем за кратко.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
Може може ;) дебитомера измерва количеството въздух което отива към дросела, май не знаеш какво прави този датчик и идеята му, но от него МОЖЕ да ти лагва колата ;) Но преди да си тестваш дебитомера, според мен няма смисъл да купуваш нов, по-добре погледни в сайта на VCDS как се прави диагностика на дебитомер, изпълни указанията и ще разбереш дали е той или не. Датчика има точно определени стойности, по които се разбира дали работи коректно, във ФБ съм ти го написал също, направо си лог в движение на дебитомера както пише във rosstech и ще си сигурен дали е той или не.
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
Колега откъде си. Аз съм с V5 170 коня. Ако е същия датчик може да направим тест.
Отделно за твойта се намират чаркалъци бол.
Отделно за твойта се намират чаркалъци бол.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
От Пловдив колега, ще почерпя :)
Това е моя дебитомер.
Знам каква му е функцията колега, знам и че при по-високи обороти и по-голямо натоварване дебита на въздуха трябва да е по-голям, и точно за това ми се струва странно точно този проблем да идва от него, защото при различното натоварване на двигателя (при различните предавки), той има нужда от различно количество (дебит) въздух, а проблема ми винаги е при едни и същи обороти и едно и също ниско натоварване.
Графиката за която говоря във ФБ е съотношението между обороти на двигателя, натоварване и количество засмукан и минал през дебитомера въздух. Не съм извършвал точната процедура по тест на дебитомера, но напревих няколко както резки така и няколко плавни ускорения на различни предавки с различна скорост и графиката която се получава винаги е плавна в съответствие с ускорението и оборотите - не се наблядават някакви резки пикове или спадове и прекъсвания в сигнала от дбитомера. Но ще проверя каква е точната процедура и ще тествам, а през това време - възможно ли е проблема да идва от някой друг датчик който е свързан конкретно с оборотите на дбигател - примерно датчик на разпределителен или колянов вал ?
Това е моя дебитомер.
zografski написа:Може може ;) дебитомера измерва количеството въздух което отива към дросела, май не знаеш какво прави този датчик и идеята му, но от него МОЖЕ да ти лагва колата ;) Но преди да си тестваш дебитомера, според мен няма смисъл да купуваш нов, по-добре погледни в сайта на VCDS как се прави диагностика на дебитомер, изпълни указанията и ще разбереш дали е той или не. Датчика има точно определени стойности, по които се разбира дали работи коректно, във ФБ съм ти го написал също, направо си лог в движение на дебитомера както пише във rosstech и ще си сигурен дали е той или не.
Знам каква му е функцията колега, знам и че при по-високи обороти и по-голямо натоварване дебита на въздуха трябва да е по-голям, и точно за това ми се струва странно точно този проблем да идва от него, защото при различното натоварване на двигателя (при различните предавки), той има нужда от различно количество (дебит) въздух, а проблема ми винаги е при едни и същи обороти и едно и също ниско натоварване.
Графиката за която говоря във ФБ е съотношението между обороти на двигателя, натоварване и количество засмукан и минал през дебитомера въздух. Не съм извършвал точната процедура по тест на дебитомера, но напревих няколко както резки така и няколко плавни ускорения на различни предавки с различна скорост и графиката която се получава винаги е плавна в съответствие с ускорението и оборотите - не се наблядават някакви резки пикове или спадове и прекъсвания в сигнала от дбитомера. Но ще проверя каква е точната процедура и ще тествам, а през това време - възможно ли е проблема да идва от някой друг датчик който е свързан конкретно с оборотите на дбигател - примерно датчик на разпределителен или колянов вал ?
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
Ами попринцип от датчик колянов или разпределителен вал може да гасне на празен ход, трудно палене, замисляне при ускорение ей такива неща.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение
Бях чел в някоя тема, че датчика на коляновия вал (в онзи конкретен случай) работил добре до около 3500 оборота, а от там нагоре започваше да подава некоректни данни и от там ЕКУ-то се бъркаи т.н. Та в този ред на мисли, се чудех дали е възможно и някои от моите датчици да работи леко не коректно около 1800 оборота и от там да идва проблема ?
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
Rtt T написа:Ами попринцип от датчик колянов или разпределителен вал може да гасне на празен ход, трудно палене, замисляне при ускорение ей такива неща.
Аз свалях моя датчик на разпределителния вал да му сменя о пръстена и после на студен двигател като форсирах имаше забавяне и заглъхване като падаха оборотите. Този датчик излиза ли на диагностика, защото нямам такива грешки?
Иначе в движение си ускорява нормално, няма гаснене и не мени обороти
Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение
rld написа:Rtt T написа:Ами попринцип от датчик колянов или разпределителен вал може да гасне на празен ход, трудно палене, замисляне при ускорение ей такива неща.
Аз свалях моя датчик на разпределителния вал да му сменя о пръстена и после на студен двигател като форсирах имаше забавяне и заглъхване като падаха оборотите. Този датчик излиза ли на диагностика, защото нямам такива грешки?
Иначе в движение си ускорява нормално, няма гаснене и не мени обороти
Мисля,че излиза само ако е тотално заминал,но ако не подава точни сигнали на ебу ,него хваща като грешка,може да му премериш съпротивлението с мултицет.
jordancho написа:Бях чел в някоя тема, че датчика на коляновия вал (в онзи конкретен случай) работил добре до около 3500 оборота, а от там нагоре започваше да подава некоректни данни и от там ЕКУ-то се бъркаи т.н. Та в този ред на мисли, се чудех дали е възможно и някои от моите датчици да работи леко не коректно около 1800 оборота и от там да идва проблема ?
Възможно е и да е от тях датчик колянов или разпределителен вал.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение
Няма да стане с мултицет, тези датчици генерират импулси които се хващат с осцилоскоп - колкото по-високи обороти, толкова по-висока честота на импулсите.
Вчера забелязох, че това колебание се усеща дори и при движение по инерция на скорост - колата намаля, намале и в момента в който оборотите на двигателя паднат в деапазона между 2000 и 1600 се усеща това колебание, въпреки че в това време съм пуснал газта и се движа по инерция. Междо другото ако колата се движи по инерция и на скорост, ако двигателя е с над 2000 оборота ЕКУ-то затваяр дюзите и не подава никакво гориво и обикновено като паднат оборотите под 2000-18000 ЕКУ-то отваря дюзите и започва да подава малко гориво въпреки, че не пипам газта и колата все още се движи по инерция. Предполагам, че това е направено, за да не изгасне двигателя ако в това време освободиш от скорост. Не знам дали има някаква връзка.
Вчера забелязох, че това колебание се усеща дори и при движение по инерция на скорост - колата намаля, намале и в момента в който оборотите на двигателя паднат в деапазона между 2000 и 1600 се усеща това колебание, въпреки че в това време съм пуснал газта и се движа по инерция. Междо другото ако колата се движи по инерция и на скорост, ако двигателя е с над 2000 оборота ЕКУ-то затваяр дюзите и не подава никакво гориво и обикновено като паднат оборотите под 2000-18000 ЕКУ-то отваря дюзите и започва да подава малко гориво въпреки, че не пипам газта и колата все още се движи по инерция. Предполагам, че това е направено, за да не изгасне двигателя ако в това време освободиш от скорост. Не знам дали има някаква връзка.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение
Така, пробвах с чисто нов дебитомер - същата работа, явно няма да е от дебитомера.
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение
това чудо има ли ТПС ??
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение
Има, но той си работи - проверил съм го през ваг-ком-а.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение
Moята придърпваше при тези обороти когато ускоряваше на 2-ра, по нанагорнище. Също понякога тресеше леко на задна скорост. След смяна на съединител, така и така ми свалиха скоростната кутия, не съм имал никакви ядове.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 50 госта