VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Мнениеот jordancho » Чет 02 юли 2020 10:45


Здравейте колеги, колата е VW Bora V5 AGZ мотор, с предно предаване, 5 стпенна ръчна скоростна кутия и газов инжекцион.
При съвсем плавно ускорение в деапазона межу 1600 и 2000 оборота се усеща леко колебание в ускорението. Ако ускорявам бързо колебания не се усещат - ускорява равномерно, може би защото много бързо минава през тези обороти. Това се случва и на газ и на бензин на всички предавки, просто на по-ниските предавки се усеща по-осезаемо.
Диагностиката показва само това:

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent - тази предполагам, че се дължи на газовия инжекцион, защото при замерване сондата си дава чудесна синусуидална графика.

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent - тази не знам на какво се дължи. Проверени са кабелите от сензора до ЕКУ, както и захранването му - всички са наред, предполагам, че самия сензор от време на време прекъсва за малко и за това записва грешка. Сигурен съм, че прекъсва за съвсем кратко, защото ако му измъкна буксата за повече от секунда ми светва лампата за ESP-то, а при по-кратки прекъсвания това не се случва. При наблюдение с VAG-Com по време на шофиране и този сензор си показва нормални параметри.

Някой има ли идея къде да търся проблема ?




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот zografski » Чет 02 юли 2020 13:02


тоя датчик се диагностира само с лог (дебитомера), ако не сте спазили процедурата по диагностиката му, все едно изобщо не сте го гледали. На 90% проблема ти е в него, ако можеш вземи същия за проба и ако се оправи, купувай, ако не , връщай и гледай проблема другаде, но задължително взими за проба от същия мотор.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот jordancho » Чет 02 юли 2020 18:27


За съжаление няма от къде да взема само за проба. Освен да го сменя, така и така отдавна му се каня. Съмнявам се обаче тези колебания в ускорението да се държат на дебитомера, защото та са си постоянни, а дебитомера прекъсва много рядко и съвсем за кратко.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот zografski » Чет 02 юли 2020 23:17


Може може ;) дебитомера измерва количеството въздух което отива към дросела, май не знаеш какво прави този датчик и идеята му, но от него МОЖЕ да ти лагва колата ;) Но преди да си тестваш дебитомера, според мен няма смисъл да купуваш нов, по-добре погледни в сайта на VCDS как се прави диагностика на дебитомер, изпълни указанията и ще разбереш дали е той или не. Датчика има точно определени стойности, по които се разбира дали работи коректно, във ФБ съм ти го написал също, направо си лог в движение на дебитомера както пише във rosstech и ще си сигурен дали е той или не.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 220
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот Drakezoid » Пет 03 юли 2020 9:02


Колега откъде си. Аз съм с V5 170 коня. Ако е същия датчик може да направим тест.
Отделно за твойта се намират чаркалъци бол.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот jordancho » Пет 03 юли 2020 19:55


От Пловдив колега, ще почерпя :)
Това е моя дебитомер.
Debitomer Bora 2.jpg


zografski написа:Може може ;) дебитомера измерва количеството въздух което отива към дросела, май не знаеш какво прави този датчик и идеята му, но от него МОЖЕ да ти лагва колата ;) Но преди да си тестваш дебитомера, според мен няма смисъл да купуваш нов, по-добре погледни в сайта на VCDS как се прави диагностика на дебитомер, изпълни указанията и ще разбереш дали е той или не. Датчика има точно определени стойности, по които се разбира дали работи коректно, във ФБ съм ти го написал също, направо си лог в движение на дебитомера както пише във rosstech и ще си сигурен дали е той или не.

Знам каква му е функцията колега, знам и че при по-високи обороти и по-голямо натоварване дебита на въздуха трябва да е по-голям, и точно за това ми се струва странно точно този проблем да идва от него, защото при различното натоварване на двигателя (при различните предавки), той има нужда от различно количество (дебит) въздух, а проблема ми винаги е при едни и същи обороти и едно и също ниско натоварване.
Графиката за която говоря във ФБ е съотношението между обороти на двигателя, натоварване и количество засмукан и минал през дебитомера въздух. Не съм извършвал точната процедура по тест на дебитомера, но напревих няколко както резки така и няколко плавни ускорения на различни предавки с различна скорост и графиката която се получава винаги е плавна в съответствие с ускорението и оборотите - не се наблядават някакви резки пикове или спадове и прекъсвания в сигнала от дбитомера. Но ще проверя каква е точната процедура и ще тествам, а през това време - възможно ли е проблема да идва от някой друг датчик който е свързан конкретно с оборотите на дбигател - примерно датчик на разпределителен или колянов вал ?


Rtt T
Мнения: 55
Регистриран на: Вто 21 апр 2020 9:48
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот Rtt T » Пет 03 юли 2020 23:19


Ами попринцип от датчик колянов или разпределителен вал може да гасне на празен ход, трудно палене, замисляне при ускорение ей такива неща.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Мнениеот jordancho » Съб 04 юли 2020 10:28


Бях чел в някоя тема, че датчика на коляновия вал (в онзи конкретен случай) работил добре до около 3500 оборота, а от там нагоре започваше да подава некоректни данни и от там ЕКУ-то се бъркаи т.н. Та в този ред на мисли, се чудех дали е възможно и някои от моите датчици да работи леко не коректно около 1800 оборота и от там да идва проблема ?


rld
Мнения: 570
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот rld » Съб 04 юли 2020 10:55


Rtt T написа:Ами попринцип от датчик колянов или разпределителен вал може да гасне на празен ход, трудно палене, замисляне при ускорение ей такива неща.

Аз свалях моя датчик на разпределителния вал да му сменя о пръстена и после на студен двигател като форсирах имаше забавяне и заглъхване като падаха оборотите. Този датчик излиза ли на диагностика, защото нямам такива грешки?
Иначе в движение си ускорява нормално, няма гаснене и не мени обороти


Rtt T
Мнения: 55
Регистриран на: Вто 21 апр 2020 9:48
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Bora V5 - проблем при плавно ускорение

Мнениеот Rtt T » Съб 04 юли 2020 22:37


rld написа:
Rtt T написа:Ами попринцип от датчик колянов или разпределителен вал може да гасне на празен ход, трудно палене, замисляне при ускорение ей такива неща.

Аз свалях моя датчик на разпределителния вал да му сменя о пръстена и после на студен двигател като форсирах имаше забавяне и заглъхване като падаха оборотите. Този датчик излиза ли на диагностика, защото нямам такива грешки?
Иначе в движение си ускорява нормално, няма гаснене и не мени обороти

Мисля,че излиза само ако е тотално заминал,но ако не подава точни сигнали на ебу ,него хваща като грешка,може да му премериш съпротивлението с мултицет.

jordancho написа:Бях чел в някоя тема, че датчика на коляновия вал (в онзи конкретен случай) работил добре до около 3500 оборота, а от там нагоре започваше да подава некоректни данни и от там ЕКУ-то се бъркаи т.н. Та в този ред на мисли, се чудех дали е възможно и някои от моите датчици да работи леко не коректно около 1800 оборота и от там да идва проблема ?

Възможно е и да е от тях датчик колянов или разпределителен вал.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Мнениеот jordancho » Нед 05 юли 2020 11:19


Няма да стане с мултицет, тези датчици генерират импулси които се хващат с осцилоскоп - колкото по-високи обороти, толкова по-висока честота на импулсите.
Вчера забелязох, че това колебание се усеща дори и при движение по инерция на скорост - колата намаля, намале и в момента в който оборотите на двигателя паднат в деапазона между 2000 и 1600 се усеща това колебание, въпреки че в това време съм пуснал газта и се движа по инерция. Междо другото ако колата се движи по инерция и на скорост, ако двигателя е с над 2000 оборота ЕКУ-то затваяр дюзите и не подава никакво гориво и обикновено като паднат оборотите под 2000-18000 ЕКУ-то отваря дюзите и започва да подава малко гориво въпреки, че не пипам газта и колата все още се движи по инерция. Предполагам, че това е направено, за да не изгасне двигателя ако в това време освободиш от скорост. Не знам дали има някаква връзка.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Мнениеот jordancho » Вто 28 юли 2020 8:54


Така, пробвах с чисто нов дебитомер - същата работа, явно няма да е от дебитомера.


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Мнениеот Duke_BG » Сря 05 авг 2020 12:19


това чудо има ли ТПС ??


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Мнениеот jordancho » Чет 06 авг 2020 14:25


Има, но той си работи - проверил съм го през ваг-ком-а.


bilbotorbins
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
Двигател: AKL

Re: VW Bora 2.3 V5 150 к.с. AGZ - проблем при плавно ускорение

Мнениеот bilbotorbins » Чет 06 авг 2020 20:50


Moята придърпваше при тези обороти когато ускоряваше на 2-ра, по нанагорнище. Също понякога тресеше леко на задна скорост. След смяна на съединител, така и така ми свалиха скоростната кутия, не съм имал никакви ядове.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта