1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Miroslaw_Iwanow92
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 21 сеп 2022 17:01
Автомобил:
Двигател:

1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Miroslaw_Iwanow92 » Сря 21 сеп 2022 17:16


Здравейте Колеге,ще се опитам да съм кратък и ясен,Колата е Голф 4 1999г.1.6Akl Април месец смених тройник,температурния датчик е същия колата на табло 90 градуса и не мърда,тези дни забелязах че парното е много слабо духа марно,уриантирах се към термостат защото при 90 градуса маркуча на големия радиатор оставаше студен,сега с новия термоста ту затопля маркуча ту остава студен и не мога да си обясня защо се получава така!,Благодаря предварително за отделеното време!Поздрави!




Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 21 сеп 2022 17:51


Радиатор парно .Има доста писано по темата ....процедурата е тегава защото се сваля цялото табло .Може да тестваш като пипнеш маркучите които влизат в радиаторчето .Като отвориш капака на двигателя ,леко в твоя дясна страна с бързи връзки .И двата трябва да са горещи при 90 градуса на табло.Януари месец минах по тоя път ...при 90 градуса на таблоо и на дисплея на климатроника парното духаше леко топло .След смяната още на 60 градуса започва да духа топло ,а на 90 си е горещо .Смяна на радиатор и облепяне на клапи и нов механизъм за чистачките ми излезе 230 лева труд+части.
Ще трябва и да се източи фреона от климатичната система .......това го забравих ,сега погледнах разходите в тефтера ...60 лева процедурата точене и добавяне на 350 мл фреон .


Miroslaw_Iwanow92
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 21 сеп 2022 17:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Miroslaw_Iwanow92 » Сря 21 сеп 2022 20:09


Аз бях го отписал като вариянт радиатора на парното, маркучите на бързите връзки са си горещи на 90 но парното го няма,има го ама е марно, този големия маркуч който идва от термосрата и отива в големия радиато не се стопля и на 90 всеки път когато се стопли тогава парното става Горещо как трябва да си е, интересното е че нито ми маже стъклото предното нито има теч под жабката на пасажерската седалка, Страноо


Потребителски аватар
caro
Мнения: 556
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот caro » Пет 23 сеп 2022 7:00


Какво значи марно - и в двата си поста си споменал тази дума?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 23 сеп 2022 8:12


Слабо парно, това е марно.


apolon
Мнения: 856
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот apolon » Пет 23 сеп 2022 8:47


Възможни причини:
1.Наличие на въздушна тапа в системата на радиатора на парното;
2.Запушен радиатор на парното;
3.Издухан дунапрен на клапите.
Термостата отпада като причина защото ти държи както трябва на 90".


Miroslaw_Iwanow92
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 21 сеп 2022 17:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Miroslaw_Iwanow92 » Пет 23 сеп 2022 12:22


Ами ту има ту няма парно,отива на 90 обаче духа слабо,и големия кръг на големия радиатор маркуча му се стопля различно,карам я градцко в единя случай идва парното става като в ада,в другия отварм капака пипам маркуча на големия радиатор студен съответно няма парно,Като че ли и температурния датчик отпада,държи си градуси,перки включват,всички останали маркучи по системата са топли,не надува маркучите,остават казанче или клапи,не губи вода/антифриз това само не ми е ясното,би трябвало да има загуба нали изтича някъде дори и без видим теч??Благодаря за Отделеното Внимание!!!Поздрави на всички!!!


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот vandu » Съб 24 сеп 2022 17:05


Аз залагам на запушен радиатор на парното.
Маркуча на големият радиатор е нормално да е ту топъл, ту студен, нали затова имаш малък и голям кръг. Това че на таблото ти показва 90 градуса не значи че термостата е отворил големия кръг.

ПП: много правописни грешки допускаш и ми е трудно да те чета. Сериозно!


Miroslaw_Iwanow92
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 21 сеп 2022 17:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Miroslaw_Iwanow92 » Съб 24 сеп 2022 20:11


Има ли начин някакъв начин да го отпуша,без да го повредя,или направо за смяна му е дошъл ред?Благодаря за Вниманието! :love.vwclub

П.П:Явно съм проспал часовете по Български Език :mhihi


apolon
Мнения: 856
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот apolon » Вто 27 сеп 2022 15:45


Да,може да се направи промивка на място(без да се разглобява нищо).Източва се антифриза и към входящия маркуч на радиатора за парното се закача маркуч от чешмата.Посоката се обръща няколко пъти(подаване към входа;подаване към изхода на радиатора) докато потече бистра вода.После е желателно да се направи циркулация с помпа и кофа с оцет. Може да се ползва всякаква помпа даже и от стара пералня.Отнова се сменя посоката няколко пъти.Накрая задължително промивка с вода,продухване с въздух(компресор)за да се изпразни радиатор,закачане на всички маркучи на местата им и зареждане с антифриз.!!!Промиването на двигателя и всякакви части от алуминий (и неговите сплави)с оцет не е желателно,т.к. той ги разяжда много бавно, но сигурно.Дано съм бил полезен някому.Успех и :beer


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 27 сеп 2022 15:58


Промивката отнема много време и няма гаранция ,че докато промиваш няма да протече радиаторчето което е на 24 години .И се ползва лимонтозу , не се промива с вода ,След това с много слаб разтвор на антифриз и дестилирана вода ...1 към 5 примерно .Киселината и основата се неутрализират взаимно .Но е безмислено подобно упражнение защото след 1-2 месеца може да цъфне радиатора и да се върши двойна работа .


Miroslaw_Iwanow92
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 21 сеп 2022 17:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот Miroslaw_Iwanow92 » Вто 27 сеп 2022 16:40


Благодаря за поясненията колег,ще пробвам лека промивка без оцет и други сибстанции,намерих в града място къде имат машина за продухване ама си е доста риск,вероятноста да протече е доста голяма защото го правят с голямо налягане,все пак не е напълно зле за момента има що годе поносимо парно дано да изкара зимата :icon_lol ако ли не тогава ще се ориантирам към смяна на радиатора!Бъдете Живи и Здрави Всички!!! :redface :love.vwclub


apolon
Мнения: 856
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: 1.6 Аkl Термостат,температурен дачик или нещо друго...

Мнениеот apolon » Вто 27 сеп 2022 17:53


Няма нищо вечно в т.ч. и ние.А промивката има смисъл щото се извършва без да се разглобява нищо. А смяната на радиаторчето с ново китайско дето ще топло едва -едва си е голяма хамалогия с незадоволителен резултат. :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: hvp800 и 168 госта