Имам Голф 4 1.6 SR AKL бензин/газ, който се кара от баща ми последните 4 години.
Проблемът е следния:
През лятото на 2021 година, както е карал колата се чува силен гръм, не може да запали след това и я закарва на сервиз. Там се установява, че е сторила бобината. Сменя се бобината с нова от по-евтините и кара около 6 месеца, но през това време пак от време на времъ се чува гърмене и стопи втората бобина. Купува оригинална от морга и до момента кара с нея, но проблемите зачестяват и колата често гасне, прекъсва, не се форсира добре, гърми, но последната бобина и към момента не е стопена (здрава е). Отново се кара на сервиз (друг) и се прави пълен плеглед като се установява, че няма компресия в някои от цилиндрите. В този сервиз се правят следните ремонти:
- смяна на сегменти и шлайф на глава + камера;
- диагностика, която излиза, че има грешки на датчик колянов вал, дросел и ламба.
-сменя се датчика на вала, почиства се дросела, сменят се свещи и кабели, бензинова помпа, ултразвук на дюзи и диагностика;
- обучава се дросел и ламбда сонда.
Работата на двигателя се оправя временно, но проблемите започват отново.
В друг сервиз се сменя ангренаж с ролки (регулярна смяна), но проблемите продължават, колата не работи добре, сменя обороти (около 200), гасне по време на движение, гърми и трудно пали.
В друг сервиз се прави отново диагностика и излизат грешки за обучение на дросел и ламбда сонда, обучават се, но проблемите продължават, като се повтарят през различни интервали. Сменя се и тампературен датчик. Може да угасне на 10 км, може на 50 или на повече, но не повече от 100 км пробег.
Гасненето по време на движение прецаква съединител и аксиален лагер, сменят се, отноно диагностика и пак излиза обучение на дросел и ламбда сонда.
Кара колата в друг сервиз, защото вече работи на 2-3 цилиндъра, гасне с гърмеж, пръска и ауспуха (последното гърне).
Тук препрограмират компютъра, сменят дросела с друг работещ, но оборотите пак се сменят малко и има леки прекъсвания. Имало и един прехвърлен зъб на ангренажа, оправят го. Връщат стария дросел, изключва се газовата уредба и се кара само на бензин, но колата трудно пали, след запалване работи много добре, но гасне когато тя си реши и гръмва от задна част на генерацията.
Единствено при живи данни дава на дросела 1.5 въздух, при минимум 1.9, това разбрах от майстора, това е единственото разминаване в данните.
По рама номер излиза, че има MAP сензор и се решава да се смени, но такъв липсва когато започват да го търсят за смяната ... !!!
Грешки вече не излизат НИКАКВИ, но гасне и гърми на около 50 км!!! Когато е топла пали веднага, но като е студена върти по 5-10 секунди.
Когато запали двигателя работи ПЕРФЕКТНО, но гасненето с гърмежа го има на 50на км, като и мирише на бензин, явно има богата смес, но какво да се смени вече, за да се реши проблема???
Вкарани са доста пари в тази кола за тези 2 години и не е рентабилно да се даде в морга ...
Моля за конкретни съвети или някой, ако може да я оправи да му я докарам, разбира се ще се плати ремонта.
