превъртяла резба на картер - Г4 1.8 - решен!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Христов
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 15 май 2007 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен/София
Контакти:

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот Христов » Нед 27 мар 2011 13:39


по метод 3 - във Вюрт продават т.нар пружинки...намираш за твоя размер и навиваш.
Иначе най-добре с нова пробка, всеки стругар ще изработи...
Успех!




Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот dalgia-73 » Нед 27 мар 2011 18:05


Колега става въпрос да се направи нова пробка само,със конусна резба .Прави се на нож.Без да се бута резбата на картера.Там може да се прокара резбата само колкото да се поизправи малко където е замазана.Ако тръгне да пробива и нарязва резба на място ще стане мазало.Според мен де.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот DimoNN » Нед 27 мар 2011 18:26


ми не знам... идеята с конусна резба някак ми се вижда бомба със закъснител... все едно да мажа със силикон всеки път като сменям маслото... не знам де... още не съм решил какво да правя... а и все още се надявам някой препатил колега да ме насочи къде в София да ида...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот ktamen » Нед 27 мар 2011 18:38


Тук имаше една тема за подобен проблем, колегата някакси беше успял да стегне пробката и не искаше повече да я развива. Затова си търсеше къде да му сменят маслото като го изсмучат през щеката. Може би и ти трябва да помислиш за подобен вариант макар, че подобна смяна си има и недостатъци.
Когато превърти някоя резба обикновено и двете резби се прецакват по малко, ако си намериш нова пробка (или да ти направят на струг малко по-голяма, както пише колегата dalgia-73, но правената задължително трябва да се закали защото иначе резбата може да задере) би трябвало да се задържи достатъчно здраво, а след години може да се наложи да свалиш картера по друга причина и тогава ремонта е лесен при свален картер.


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот dalgia-73 » Нед 27 мар 2011 20:11


Защо да е бомба със закъснител във ВИК мрежата има много конусни резби,нипели тапи разни кранове хем там има и налягане.Ако се направи както трябва и не се стяга зверски ще държи.Може дасе сложи и допълнителна осигуровка против саморазвиване,примерно със шплент някакъв.Другият
вариант сменяш капака на картера и си ти.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот DimoNN » Пон 28 мар 2011 19:42


Проблемът е разрешен с пренарязване на резбата с метчик M15x1.5 и нова пробка М15.
Старата резба, както беше писал колегата в началото на темата е М14х1.5. Като развих старата пробка, старата резба на картера я извадих във вид на спираловидна стружка.. Идеята е да се ползва остатъка от резбата за водач и с медчика се пренарязва новата. Стана перфектно :beer Идеята е ако старата резба е била М14, взима се комплект за поправка М15 и т.н. Тъпото е, че тези комплекти са ги предвидили за сервизи и в тях има по 6бр. пробки с дифтунги (т.е. за 6 коли). Аз имам останали още 5, така че ако има някой със моя проблем, може да ми пише:)
Накратко - изчистват се внимателно стружките след като се свали старата пробка, навива се леко старата пробка или по-дълъг болт за да се види положението му, т.е. накъде води резбата (при мен не беше хоризонтално). Започва да се навива метчика, като щом започне да нарязва, трябва да връщате наобратно от време на време, за да скъсате стружката (като се скъса, започва да се развива лесно)... на няколко оборота нарязване (с междинни връщания) развивах метчика изцяло за да извадя стружките и да го почистя... почиства се лекичко с парцалче и после го наръсвах с АВ80 (или WD40). След като се нареже резбата, навива се новата пробка без да се стяга, налива се старото масло, после се отвива пробката и маслото се пуска, за да изкара стружките, които са останали. След това се навива наново пробката с нова медна дифтунга, стяга се ЛЕКО И САМО С ГАЕЧЕН КЛЮЧ и се налива новото масло.

Благодаря на всички за напътствията! :beer
Прикачени файлове
tool 15x1.5.jpg


vvk79
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8 - решен!

Мнениеот vvk79 » Пон 16 сеп 2024 14:46


Здравей, да не ти е останала още някоя пробка след 13 години!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта