Здравейте колеги, дойде лятото и реших да си пусна малко климатика. Преди това есента го бях пускал и работеше и ми направи един ден проблем. Както си карах започна да излиза пушек от под предния капак. Отворих капака и излизаше пушек и гадна миризма от шайбата на компресора. Когато преминах в режим ECON този проблем се оправи. В последните седмици в тези жеги е немислимо да се кара без климатик и реших да го пусна. Отначало тръгна и си духаше, но ми направи впечатление, че като спра на светофар и компресора спираше и почваше да си духа все едно съм в ECON режим. Покарах така около 4-5км и отново започна да излиза дим. Спирам - отново от шайбата на компресора пуши. От тогава нанасам и да премина в режим AUTO шайбата не зацепва компресора и не тръгва. Кажете какви са вариантите? Мога ли да се размина само с тази щайба на компресора. Някъде бях чувал, че майсторите я свалят и се оправяла по някакъв начин. Продава ли се отделно като елемент и ще трябва да търся компресор 2ра употреба. П.п: извадих буксата на самия компресор да замеря дали няма някакви проблеми по тоците - всичко си е ок там.
Забравих да спомена, че колата е Голф 4 TDI с код на двигателя ASZ.
Проблем с компресора на климатроника на голф 4
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 21:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: zarata
Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4
Колега това П.Д. ли е?Компресора постоянно зацепен ли е или не?
- p.kolev
- Мнения: 74
- Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Lovech
Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4
Да, П.Д е двигателя. Компресора мисля, че не е зацепен постоянно. Тази магнитна шайба го зазцепва като дадеш на AUTO
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4
шайбата се върти винаги, когато мотора работи. Все едно е обтяжна ролка. С подаване на напрежение към бобината (демек с включването на климатика), тя става ел. магнит и залепва съединителя. Съединител и шайба почват заедно да се въртят. Бобината е зад шайбата, съединителя е пред нея. Съединителя е хванат на самата ос на компресора, било то на шлици или с един чоп.
Завърти съединителя на ръка(не шайбата, а самия съединител) и виж какво се случва.
Ако неможеш да го превъртиш, значи компресора е затегнал. в което се съмнявам, щото щеше да ти пуши ремъка, а не шайбата. Ако се върти, (стеганто все пак са 7 бутала в него), има проблем в съединителя, може хлабината му да не е била правилна и да приплъзва при натоварване, а не трябва да приплъзва. Може по някакъв начин и да не достига необходимото напрежение, да не е работното на колата-13-14волта, а примерно 10-на волта и да не намагнетизира достатъчно бобината.
Компресорът се ремонтира. Разглобяването му изисква определни скоби за демонтаж на съединителя.
С това греене е хубаво да се погледне за проблем в лагера на шайбата и в осевия уплътнител.
Завърти съединителя на ръка(не шайбата, а самия съединител) и виж какво се случва.
Ако неможеш да го превъртиш, значи компресора е затегнал. в което се съмнявам, щото щеше да ти пуши ремъка, а не шайбата. Ако се върти, (стеганто все пак са 7 бутала в него), има проблем в съединителя, може хлабината му да не е била правилна и да приплъзва при натоварване, а не трябва да приплъзва. Може по някакъв начин и да не достига необходимото напрежение, да не е работното на колата-13-14волта, а примерно 10-на волта и да не намагнетизира достатъчно бобината.
Компресорът се ремонтира. Разглобяването му изисква определни скоби за демонтаж на съединителя.
С това греене е хубаво да се погледне за проблем в лагера на шайбата и в осевия уплътнител.
Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4
Здравейте, при мен компресора не е спекъл, шайбата се върти на ръка, но до нея отиват 9 волта постоянни дори и при загасен двигател. Релето за перките го смених с 100% работещо и пак същата работа. Къде би бил проблема? Кой каза колко ток да отиде до магнит шайбата?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта