Проблем с компресора на климатроника на голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
p.kolev
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lovech

Проблем с компресора на климатроника на голф 4

Мнениеот p.kolev » Сря 20 юни 2012 16:40


Здравейте колеги, дойде лятото и реших да си пусна малко климатика. Преди това есента го бях пускал и работеше и ми направи един ден проблем. Както си карах започна да излиза пушек от под предния капак. Отворих капака и излизаше пушек и гадна миризма от шайбата на компресора. Когато преминах в режим ECON този проблем се оправи. В последните седмици в тези жеги е немислимо да се кара без климатик и реших да го пусна. Отначало тръгна и си духаше, но ми направи впечатление, че като спра на светофар и компресора спираше и почваше да си духа все едно съм в ECON режим. Покарах така около 4-5км и отново започна да излиза дим. Спирам - отново от шайбата на компресора пуши. От тогава нанасам и да премина в режим AUTO шайбата не зацепва компресора и не тръгва. Кажете какви са вариантите? Мога ли да се размина само с тази щайба на компресора. Някъде бях чувал, че майсторите я свалят и се оправяла по някакъв начин. Продава ли се отделно като елемент и ще трябва да търся компресор 2ра употреба. П.п: извадих буксата на самия компресор да замеря дали няма някакви проблеми по тоците - всичко си е ок там.
Забравих да спомена, че колата е Голф 4 TDI с код на двигателя ASZ.




resprom
Мнения: 73
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 21:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: zarata

Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4

Мнениеот resprom » Сря 20 юни 2012 22:36


Колега това П.Д. ли е?Компресора постоянно зацепен ли е или не?


Потребителски аватар
p.kolev
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lovech

Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4

Мнениеот p.kolev » Съб 23 юни 2012 7:16


Да, П.Д е двигателя. Компресора мисля, че не е зацепен постоянно. Тази магнитна шайба го зазцепва като дадеш на AUTO


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4

Мнениеот pe6kata » Съб 23 юни 2012 7:53


шайбата се върти винаги, когато мотора работи. Все едно е обтяжна ролка. С подаване на напрежение към бобината (демек с включването на климатика), тя става ел. магнит и залепва съединителя. Съединител и шайба почват заедно да се въртят. Бобината е зад шайбата, съединителя е пред нея. Съединителя е хванат на самата ос на компресора, било то на шлици или с един чоп.

Завърти съединителя на ръка(не шайбата, а самия съединител) и виж какво се случва.
Ако неможеш да го превъртиш, значи компресора е затегнал. в което се съмнявам, щото щеше да ти пуши ремъка, а не шайбата. Ако се върти, (стеганто все пак са 7 бутала в него), има проблем в съединителя, може хлабината му да не е била правилна и да приплъзва при натоварване, а не трябва да приплъзва. Може по някакъв начин и да не достига необходимото напрежение, да не е работното на колата-13-14волта, а примерно 10-на волта и да не намагнетизира достатъчно бобината.

Компресорът се ремонтира. Разглобяването му изисква определни скоби за демонтаж на съединителя.
С това греене е хубаво да се погледне за проблем в лагера на шайбата и в осевия уплътнител.


kaloyanmd
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 19 юни 2017 9:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с компресора на климатроника на голф 4

Мнениеот kaloyanmd » Съб 28 сеп 2024 9:01


Здравейте, при мен компресора не е спекъл, шайбата се върти на ръка, но до нея отиват 9 волта постоянни дори и при загасен двигател. Релето за перките го смених с 100% работещо и пак същата работа. Къде би бил проблема? Кой каза колко ток да отиде до магнит шайбата?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта