здравейте колеги.
някой запознат ли е с модулите във вратите на голф5. колата е 2005 година и искам да сложа лампички долу във вратите. с vcds направих нужното ама не мога да оцеля 2та пина в който трябва да включа лампата. модула е с 18пина.
голф 5 лампи във вратите
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: голф 5 лампи във вратите
колега и аз исках да си сложа, дори си купих осветление със лого, но се оказа че не на всички има нужният пин. при мен липсва пинчето :(
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: голф 5 лампи във вратите
Lyvcheto написа:на модула няма липсващи пинове. би трябвало да стане :D
17 и 18 пин мисля беше. не помня точно. имаше тема в която бе описано добре. После се отключва със ваг ком
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Нед 25 май 2025 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: голф 5 лампи във вратите
Ако някой се интересува, ще оставя малко инфо относно тези лампи.
Хубаво е да проверите с VCDS, каква генерация са ви модулите на вратите, делят се на 3 типа: GEN1 и GEN2 имат до колкото знам същото окабеляване, а GEN3 е съвсем различен.
Като пример ви давам моят автомобил, при него предната шофьорска врата е Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl Part No: 1K0 959 701 K, а задната лява е Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN2.lbl Part No: 1K0 959 703 F. Тук обозначенията на края на името определят генерацията, MIN2 и GEN2 означава, че модулите на предните и задните врати са 2ра генерация.
Повечето клипове и инструкции които ще намерите в интернета са за GEN3, по мои груби сметки това са автомобили произведени (не първо регистрирани) след 2007 година.
Няма да обяснявам как се свалят корите на вратите, има достатъчно информация за това, но ви предупреждавам, че има голям шанс да се счупят или развалят доста от пластмасовите щипки, почти задължително и да имате инструмент за ваденето им (тип клещи) защото в повечето случаи остават закрепени за вратата. Аз съм запоявал всичко, но може да се използват и бързи кабелни връзки (тип закопчалки), за да прихванете нужният сигнал. Ако сте закупували комплекта с лампи и кабели от алиекспрес, тему или други подобни, най-вероятно жичите ще са ви с един и същи цвят и трудно ще можете да определитете, коя е за минус и коя е за плюс (дори да сте взели лампи с нажежаема крушка, те имат диод във фасунгата), затова задължително си вземете мултицет. По спомени, когато гледате конекторът за фасунгата към вас и щипката за захващане сочи нагоре, левият пин е минус (проверете и вие!!!). Важно нещо е да знаете, че предните врати имат по-малките пинове, да не тръгнете на автопилот и да ги развалите. Конекторът на предните врати се маха със задържането на няколко пластмасови пина и плъзгането на корпусът настрани (на корпусът му са написани номерата на пиновете, гледайте да не го поставите на обратно и да ви обърка). Конекторът за задните врати е различен при него е необходимо с права малка отверка, да се извади съвсем леко лилавата дръжка за да може лесно да се сложът пиновете( на обратната му страна са изписани номерата на пиновете), не забравяйте после да го натиснете обратно!
GEN3: пиновете за предните врати са 18-ти пин на +12V и 19-ти пин за минус, ако минусът е взет, може да запоите жицата към минусът на кабелът за отварянето на капачката за резервоара (кафявият кабел ... проверете го все пак дали е минус преди това :D), задните врати са 14-ти пин на +12V и 4-ти пин на минус.
GEN2 (може би и GEN1): пиновете за предните врати са 1-ви пин на +12V и 2-ри (може и 4-ти) пин на минус. Ако 2 и 4 пин са взети, може да краднете минус от жицата на кабелът за отварянето на капачката за резервоара. Тук се надявам колата ви да е само с три врати ... защото задният конектор няма прокаран пин от боди контрол модула, Eddie-NL в друг английски форум бе казал набързо, как стават нещата за задните врати при тези генерации на модулите. В крайна сметка трябва да се демонтират външните панели на вратите ...

... има достатъчно информация за това как става, спокойно, изглежда доста по-лошо от това което е всъщност. Целта е да се стигне до конекторът за затварящият механизъм (бравата) на вратата. Той е с 7 пинов конектор, 4-ти пин при него може да се използва като превключваща земя(минус). Изглежда се използва от компютърът за определяне, дали вратата е отворена или затворена, защото при затворена врата през пинът минават +12V, а при отворена врата е минус.

Интересното е че жиците от бравата са номерирани, за товa може да не ви се налага, да прекарвате кабел чак до бравата. Също така, не се налага програмиране, на модулите за задните врати, при този тип инсталация. Плюсът за задните врати може да се закачи за към 18 пиновият конектор, където крайната дебела бяло/бежова жица е +12V.
Програмирането на лампите става, като за всяка врата с инсталирана фасунга, се отваря съответният модул и в поле кодиране се добавя +64 към предишното число, примерно преди е било 0000144, след това става 0000208, може да използвате Coding Helper за да не смятате.
Хубаво е да проверите с VCDS, каква генерация са ви модулите на вратите, делят се на 3 типа: GEN1 и GEN2 имат до колкото знам същото окабеляване, а GEN3 е съвсем различен.
Като пример ви давам моят автомобил, при него предната шофьорска врата е Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl Part No: 1K0 959 701 K, а задната лява е Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN2.lbl Part No: 1K0 959 703 F. Тук обозначенията на края на името определят генерацията, MIN2 и GEN2 означава, че модулите на предните и задните врати са 2ра генерация.
Повечето клипове и инструкции които ще намерите в интернета са за GEN3, по мои груби сметки това са автомобили произведени (не първо регистрирани) след 2007 година.
Няма да обяснявам как се свалят корите на вратите, има достатъчно информация за това, но ви предупреждавам, че има голям шанс да се счупят или развалят доста от пластмасовите щипки, почти задължително и да имате инструмент за ваденето им (тип клещи) защото в повечето случаи остават закрепени за вратата. Аз съм запоявал всичко, но може да се използват и бързи кабелни връзки (тип закопчалки), за да прихванете нужният сигнал. Ако сте закупували комплекта с лампи и кабели от алиекспрес, тему или други подобни, най-вероятно жичите ще са ви с един и същи цвят и трудно ще можете да определитете, коя е за минус и коя е за плюс (дори да сте взели лампи с нажежаема крушка, те имат диод във фасунгата), затова задължително си вземете мултицет. По спомени, когато гледате конекторът за фасунгата към вас и щипката за захващане сочи нагоре, левият пин е минус (проверете и вие!!!). Важно нещо е да знаете, че предните врати имат по-малките пинове, да не тръгнете на автопилот и да ги развалите. Конекторът на предните врати се маха със задържането на няколко пластмасови пина и плъзгането на корпусът настрани (на корпусът му са написани номерата на пиновете, гледайте да не го поставите на обратно и да ви обърка). Конекторът за задните врати е различен при него е необходимо с права малка отверка, да се извади съвсем леко лилавата дръжка за да може лесно да се сложът пиновете( на обратната му страна са изписани номерата на пиновете), не забравяйте после да го натиснете обратно!
GEN3: пиновете за предните врати са 18-ти пин на +12V и 19-ти пин за минус, ако минусът е взет, може да запоите жицата към минусът на кабелът за отварянето на капачката за резервоара (кафявият кабел ... проверете го все пак дали е минус преди това :D), задните врати са 14-ти пин на +12V и 4-ти пин на минус.
GEN2 (може би и GEN1): пиновете за предните врати са 1-ви пин на +12V и 2-ри (може и 4-ти) пин на минус. Ако 2 и 4 пин са взети, може да краднете минус от жицата на кабелът за отварянето на капачката за резервоара. Тук се надявам колата ви да е само с три врати ... защото задният конектор няма прокаран пин от боди контрол модула, Eddie-NL в друг английски форум бе казал набързо, как стават нещата за задните врати при тези генерации на модулите. В крайна сметка трябва да се демонтират външните панели на вратите ...

... има достатъчно информация за това как става, спокойно, изглежда доста по-лошо от това което е всъщност. Целта е да се стигне до конекторът за затварящият механизъм (бравата) на вратата. Той е с 7 пинов конектор, 4-ти пин при него може да се използва като превключваща земя(минус). Изглежда се използва от компютърът за определяне, дали вратата е отворена или затворена, защото при затворена врата през пинът минават +12V, а при отворена врата е минус.

Интересното е че жиците от бравата са номерирани, за товa може да не ви се налага, да прекарвате кабел чак до бравата. Също така, не се налага програмиране, на модулите за задните врати, при този тип инсталация. Плюсът за задните врати може да се закачи за към 18 пиновият конектор, където крайната дебела бяло/бежова жица е +12V.
Програмирането на лампите става, като за всяка врата с инсталирана фасунга, се отваря съответният модул и в поле кодиране се добавя +64 към предишното число, примерно преди е било 0000144, след това става 0000208, може да използвате Coding Helper за да не смятате.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта