Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Здравейте, колеги
Имам следния зор с моята вярна бабичка. Вече 3-та година не й работи климатикът - причината е в компресора. Явно през него е изпускала фреон, защото са му омазнени щуцерите, които са свързани с тръбите. Звъннах на един читав сервиз в Стара Загора (чичо Сивчо), но ме отсвири, защото сега е сезонът на многото работа и съвсем с право, може би. Каза ми - търси си нов компресор (от магазина), защото не искам да рециклирам твоя ("за да не се въртим в омагьосан кръг"), защото ще текне пак.
Сега питането - не искам да минавам на пистов ремък, ако взема компресор, който е за пистов (примерно от Толедо, Голф3), мога ли да му сменя само шайбата (предполагам заедно с лагера) - дали ще пасне като съосие с другата шайба на водната помпа?
Другото питане - моят компресор е Санден 709, имам някакъв спомен, че отзад не е с оригиналните си щуцери, а има правени някакви доработки (или има преходници, не зная с точност). Като съвместимост с кой би могъл да си пасне, ако изобщо може да се сложи такъв от друга кола. Склонен съм и да купя НОВ от магазина, стига да знам, че ще ми свърши работа.
Направо не се издържа в тези жеги, а колата я карам всекидневно.
Обмислям вариант да си купя някой стар 509 или 709 като моя и да му направя профилактика (дали аз, дали ще търся фирма ще го реша в последствие). Не зная дали е добър вариант или "ще текне пак", както ми каза човекът...
Мерси предварително
Имам следния зор с моята вярна бабичка. Вече 3-та година не й работи климатикът - причината е в компресора. Явно през него е изпускала фреон, защото са му омазнени щуцерите, които са свързани с тръбите. Звъннах на един читав сервиз в Стара Загора (чичо Сивчо), но ме отсвири, защото сега е сезонът на многото работа и съвсем с право, може би. Каза ми - търси си нов компресор (от магазина), защото не искам да рециклирам твоя ("за да не се въртим в омагьосан кръг"), защото ще текне пак.
Сега питането - не искам да минавам на пистов ремък, ако взема компресор, който е за пистов (примерно от Толедо, Голф3), мога ли да му сменя само шайбата (предполагам заедно с лагера) - дали ще пасне като съосие с другата шайба на водната помпа?
Другото питане - моят компресор е Санден 709, имам някакъв спомен, че отзад не е с оригиналните си щуцери, а има правени някакви доработки (или има преходници, не зная с точност). Като съвместимост с кой би могъл да си пасне, ако изобщо може да се сложи такъв от друга кола. Склонен съм и да купя НОВ от магазина, стига да знам, че ще ми свърши работа.
Направо не се издържа в тези жеги, а колата я карам всекидневно.
Обмислям вариант да си купя някой стар 509 или 709 като моя и да му направя профилактика (дали аз, дали ще търся фирма ще го реша в последствие). Не зная дали е добър вариант или "ще текне пак", както ми каза човекът...
Мерси предварително
-
- VW експерт
- Мнения: 13374
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Стефчо, що не звъннеш на адаша ти в София? Аз стар компресор не бих сложил. Доколкото знам се търси компресор, който е работил до преди пет минути. Иначе вътре влагата му е разказала играта.
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Здравко, надявам се адашът да види темата и да се включи. Аз така или иначе мога да му звънна, ама не искам да го притеснявам, щото може да е зает човекът. Стар компресор не искам. Искам или да сложа рециклиран или нов (ако не струва майка си и баща си).
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20248
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Специалист по климатизацията на Golf 2 e и Ник никишето. На мен той ми направи Jetta-та да е пълна с бели мечки.
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Утре чакам да доставят един компресор NRF 32138 (чисто нов), който е директен заместител на 709-ката, с която съм в момента на Sanden. Вероятно ще го купя, заедно с филтър-дехидратор, ще сменя всички уплътнения и отивам да тестваме и да пълним. Дано му съвпаднат щуцерите отзад само - да са като за моите тръби 

-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Преди около 2год. взех за познат нов компресор за Голф 2, с отстъпка излезе около 300лв. Още си работи и човека е доволен. Сега не знам как са цените ,ама колко да са отишли нагоре това си остават едни от най-евтините компресори. Няма какво да го мислиш...
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Толкова някъде ще го взема и аз с отстъпката. Само да е същият.
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Ами ти спомена,че при теб нещо е преправяно. В случая който споменавам всичко си е било оригинално и не е имало никакви проблеми с монтажа.
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Компресорът е вече при мен. Все пак си свалих един стар 709 от Пасат в Сплавкомерс, да има...
Няма преправяно при мен - всичко е оригинално с изключение на вакуумното управление на климатика, което реших да НЕ ползвам и си останах с жилата на клапите за парното. Единствено щуцерите на компресора ми каза климатичарят, че не били тези, ама то има няколко варианта на 709.
Чух се повторно с климатичаря - цялата работа е, че в момента им е сезона и обикалят доста и не са в сервиза. Каза ми да си сменя компресора, дехидратора, ще си сменя и гумичките и му я карам да я тества - ако всичко е наред да й сипваме фреон и толкоз. Дефакто аз ще си оправя климатика, той само ще го тества и напълни
Но и така съм съгласен, в тия жеги не се издържа, а колата ми е служебна и карам с нея през седмицата.
Няма преправяно при мен - всичко е оригинално с изключение на вакуумното управление на климатика, което реших да НЕ ползвам и си останах с жилата на клапите за парното. Единствено щуцерите на компресора ми каза климатичарят, че не били тези, ама то има няколко варианта на 709.
Чух се повторно с климатичаря - цялата работа е, че в момента им е сезона и обикалят доста и не са в сервиза. Каза ми да си сменя компресора, дехидратора, ще си сменя и гумичките и му я карам да я тества - ако всичко е наред да й сипваме фреон и толкоз. Дефакто аз ще си оправя климатика, той само ще го тества и напълни

-
- VW експерт
- Мнения: 13374
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Успех Стефко!
П. П. БабА ти цел живот с климатик е била...

П. П. БабА ти цел живот с климатик е била...

- caro
- Мнения: 569
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Старите климатични системи не са ли с R12 ?
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
caro написа:Старите климатични системи не са ли с R12 ?
Да, но такъв няма. А на компресорa пише R134, системата ми е работила само с R134, откак е сложен. Работи отлично системата (когато е изправна). На мен ми измръзваха краката в джетата, преди няколко години когато работеше.

Само не разбрах в този новия компресор има ли сипано масло

Едно такова питане, ако някой е наясно:
Защо при бензиновите и някои турбодизели слагат 508, който е 5-бутален и с по-малък дебит, а при 82-коньовите дизели и Г60 слагат 709? Реално вторият е предвиден за по-голямо купе от рода на Пасат/Пасат комби.

-
- VW експерт
- Мнения: 13374
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Може би заради по-високата мощност на двигателя?
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Не е това, според мен. Все пак има бензинки с над 100 коня, а пък с по-малкия компресор...
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпроси за климатичен компресор на Голф/Джета Мк2
Не се гледа мощността на двигателя. Определящи са въртящ момент при определени обороти.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта