Golf 4 1.6 AUS Проблем с климатроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
gddbg
Мнения: 246
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Golf 4 1.6 AUS Проблем с климатроник

Мнениеот gddbg » Нед 07 сеп 2025 2:22


Здравейте, имам проблем с климатика. Проблемът се появи след каране около 100ина км, климатика си беше ок. След около час паля и пускам климатика обаче компресора ту включва ту изключва през минута две. Грешки няма, дисплея не мига. Първоначално видях, че голямата перка при включване на климатика не сработваше. Смених я и сега при включване на климатика се включват и двете перки, обаче забелязвам, че перките работят около минута две и изключват докато компресора е все още включен, обаче тънката тръба започва да става гореща и след по-малко от минута изключва компресора. Дебелата тръба става студена при включване на климатика, а малката става топла и осезаемо се затопля след спиране на перките. До колкото разбирам проблема не е в сензора за налягане на тънката тръба тъй като перките спират преди да се изключи самият компресор. Насочил съм се към модула за перките, който е под акумулатора. Има ли друго което да контролира перките тъй като ми се струва, че компресора изключва точно, защото перките спират. Ще се радвам някой да сподели опит, благодаря.




Потребителски аватар
cicko
Мнения: 65
Регистриран на: Пон 09 фев 2009 7:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КУЛА

Re: Golf 4 1.6 AUS Проблем с климатроник

Мнениеот cicko » Сря 10 сеп 2025 16:53


Закачете манометрите и вижте наляганията преди да изключат перките.


gddbg
Мнения: 246
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AUS Проблем с климатроник

Мнениеот gddbg » Съб 13 сеп 2025 8:16


Смених модула и за сега всичко е ок. Нищо не намерих за тестване на самият модул. Единствено намерих как се тестват двете перки за 1ва и 2ра степен сваляйки буксата на сензора F18, който е на самият радиатор, точно до голямата перка и има 3 кабела, един за напрежение и другите два са 1ва и 2ра степен на перките. Като се свържат на късо напрежението с единия от двата други кабела трябва да тръгне всяка степен. Сигнала от тоя сензор минава през модула където има реле за всяка степен. Та така се разбира едно временно дали степените на двете перки работят и дали релетата са ок. Буксата на тоя сензор се вади много трудно ако не е пипана никога. То и на модула е зор да ги извадиш ако не ръчкаш с отвертка, но после са ок. Към тоя модул подава сигнал и сензора G65, който е на тънката тръба за фреона. Като се вдигне налягането в нея(тръбата става гореща), тоя сензор праща сигнал до модула който изключва съединителя на компресора. Та ако ви се включва и изключва компресора не е в съединителя проблема, както един майстор искаше да ме убеди... С разкачен сензор няма да работи системата и ще дава грешка на дисплея на климатика. За да сте сигурни, че климатика работи правилно след като е пуснат, дебелата тръба трябва да стане почети веднага студена, а малката ще стане топла, но не гореща. Ако вземе да става гореща има проблем, най-често перките не охлаждат радиатора на климатика. Особено на място, само те го охлаждат. Също при включване на климатика трябва да се включат веднага и двете перки. Включват се на първа степен, ако някоя не се включи, значи тя има проблем, обаче ако и двете...най вероятно модула. При мен се включваха за кратко и изключваха и съответно после компресора почва да се включва и изключва. Не беше супер очевидно, че е от модула. Много важно е да се проверят и бушоните над акумулатора, защото ако някой от тях се е прецакал, също няма да се включват перките дори и модула да е ок. Има два там.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта