Бора 2002 1.9 130 к.с Проблем с шайбата на компресора на климатика.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
georgi82
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 20 май 2014 17:13
Автомобил: VW Bora
Двигател: asz 2002
Местоположение: Враца

Бора 2002 1.9 130 к.с Проблем с шайбата на компресора на климатика.

Мнениеот georgi82 » Сря 22 окт 2025 17:30


Здравейте,от няколко дни се чува отвреме навреме,ужасен стържещ, бръмчащ, виещ,звук,колата я кара жена ми и по описанието на проблем реших че е вентилатора на парното.Покарах я нищо,сменях позиции, скорости на вентилатора, но нищо.На следващия ден се качих с нея и след малко каране звука се появи,но се оказа, че не от вентилатора, а звука идва изпод капака.Спряхме отворих капака и по звука се ориентирах, че е нещо задвижвано от пистовия ремък.Прибрахме се,свалих ремъка и започнах на ръка да въртя де що се върти да видя за нещо необичайно и се оказа шайбата на компресора на климатика.Външната част която я върти ремъка постоянно няма проблем,но вътрешната която я дърпа електромагнита при пускане на климатика се върти свободно и с един страшен луфт се мята във всички посоки.Сменял съм компресор преди десетина години и намерих стария но шайбата е различна.Опитах както си е на колата да развия гайката за ключ 14(на стария е болт за ключ 10),за да сваля разбират част,докато измисля трайно решение на проблема, но усещам че въртя цялата ос на компресора , а двете части на шайбата ги държа с ръка и не се развива нищо.Някой може ли да ме насочи или да ми обясни как мога да я смъкна тая счупената част за момента климатик не ми трябва,а колата ми трябва, но не ми се ще жена ми да я кара така, да не стане някоя по-голяма беля.Явно ще трябва да сменя шайбата,или целия компресор ако тая шайба е на някакви шлици явно вече ги няма или някой лагер е станал на парчета,но не ми се сваля целия засега заради фреон и т.н.Та ще съм благодарен на всеки съвет или идея или някаква последователност на дейностите по отстраняването на проблема.Предварително благодаря.




ehtjoker
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 яну 2014 0:24
Автомобил: Vento 1H+Passat b5+Transporter T4
Двигател: AAM 1992+AFN 1998+ACV1998

Re: Бора 2002 1.9 130 к.с Проблем с шайбата на компресора на климатика.

Мнениеот ehtjoker » Сря 12 ное 2025 19:36


По описание си минал от нов на стар принцип на компресор, добрата новина че на стария п-цп ремонта е лесен...развиваш 14-катата,вадиш плочата.Изкарваш зегерката,дърпаш шайбата,на преса сменяш лагера и си ти :)


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1095
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Бора 2002 1.9 130 к.с Проблем с шайбата на компресора на климатика.

Мнениеот MamaMy » Сря 12 ное 2025 19:56


14ката се развива с удар по посока въртенето на ремъка. Гайковерт най-добре пневматичен.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 127 госта