Голф 2 1.6 75 коня - Проблем с генератора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ivo___wowo
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 18 авг 2024 13:15
Автомобил: VW GOLF MK2
Двигател: PN 1990

Голф 2 1.6 75 коня - Проблем с генератора

Мнениеот Ivo___wowo » Пон 10 ное 2025 23:13


Здравейте, колеги! Имам проблем с моя Голф 2 1.6 75 коня.

Генераторът не зарежда – измервам около 12,5 волта на с мултицет. Смених реле-регулатора, защото на стария четките бяха силно износени. Проблема не се оправи.

Зачистени са клемите на акумулатора и всички връзки към генератора. Проблемът продължава.

Освен това, лампата за акумулатора на таблото изобщо не свети, когато дам контакт, и никоя друга лампа на таблото не светва, оборотомера също не работи. Разглобих таблото и смених светодиода, но не се оправя.

Също замених 16-ти бушон който беше заминал. Този бушон отговаря за Warning Lights, Voltmeter and Oil Pressure Gauges.

След това направих експеримент, свързах кабел при синьото кабелче на генератора, запалих и след това допрях другия край на плюса на акумулатора и започна да зарежда 14 волта.

Може ли някой да даде насоки какво да правя и къде е проблема? :banghead

Последна промяна от hooligans на Вто 11 ное 2025 9:19, променено общо 1 път.
Причина: Оправих заглавието.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6388
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 1.6 75 коня - Проблем с генератора

Мнениеот ktamen » Вто 11 ное 2025 20:29


Huligane, Не знам какво е било заглавието, ама този генератор очевидно е в пълна изправност.
Колегата трябва да търси проблем в таблото или преди таблото. Тази снадка на синята жичка до плюсовата клема е направена точно за такива случаи да можеш да възбудиш алтернатора с докосване на синята жичка до плюса на акумулатора.
Възбудителният ток минава през мощни резистори в таблото, светодиода би трябвало да е свързан паралелно на тези резистори, те замествт лампата в стандартната ладова схема на Алтернатор. Разгледай дали не са нагорели и им провери спойките. Също провери и дали изобщо стига захранване до таблото, щом нищо не му работи, вероятно прекъсването е преди него.
От разстояние няма как да отгатна къде е проблема. Иначе може да се свърже синята жичка към плюс след контакт през малка лампичка, примерно към бобината през 5Вт лампа и алтернатора ще получава първоначално възбуждане и ще работи нормално. Поне докато новодобавените жички не се протрият и не се запалят, а с тях и цялата кола. Затова е важно да са добре закрепени и да имат адекватни предпазители.
Едит: Не помня точно, ама най-вероятно проблемът е от клемореда, таблото май се включва от него. Вероятно трябва да се свали и почисти или да се смени.


ehtjoker
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 22 яну 2014 0:24
Автомобил: Vento 1H+Passat b5+Transporter T4
Двигател: AAM 1992+AFN 1998+ACV1998

Re: Голф 2 1.6 75 коня - Проблем с генератора

Мнениеот ehtjoker » Сря 12 ное 2025 20:03


Колегата е описал точно и ясно решението на проблема на колата останалото е въпрос на компетентност и възможност на теб и човекът който я ремонтира.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19340
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 2 1.6 75 коня - Проблем с генератора

Мнениеот stefan4o » Съб 15 ное 2025 17:55


Проблемът е във възбуждането на генератора - син проводник с единична букса. Проследи я откъде идва, вероятно е прекъсната някъде.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 127 госта