Голф 2, РП, 1.8, 90 к.с. - Проблем с обороти
-
Петре
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Голф 2, РП, 1.8, 90 к.с. - Проблем с обороти
Здравейте,обръщам се към Вас за съвет и насока.Имам чудесна двойка с РП мотор и съпътстващ проблем.Колата се кара само на бензин,газ няма,не е имала и май няма и да има.Закупих я лятото на 2024.От три месеца започнаха проблеми с празния ход-не работи равномерно,понякога при смяна на предавки гасне,от време на време светваше и чек лампата.Насочих се към стъпково моторче.Подмених три броя,за да се уверя,че не е от него.Насочих се към "потенциометъра".Кадърен човек леко го пипна и колата заработи добре на празен ход,но за ден-два.Подмених потенциометъра с друг,защото моят беше с видимо много изтъркани писти.Положителният резултат беше отново за ден-два.Колата гаснеше от време на време,както и светваше чек лампата.Лампата изгасваше,когато дам рязко газ и рязко пусна педала.Странно ми е това поведение,но така се случваше.Ако например карам на четвърта с 2000 оборота и изключа от скорост,то много често колата гаснеше.Същото се случваше и когато съм на трета,наближавам легнал полицай и се опитам да сваля на втора.Закупих нова(втора употреба) моно инжекция,на която потенциометърът е капсулован.Осезаем ефект имаше за седмица,оборотите бяха на място,рядко се включваше и бързо изгасваше чек лампата.След седмица нещата се влошиха до крайност.Когато запаля на студен двигател работи добре,но тръгна ли, веднага светва чека и колата забива.Гасне постоянно,когато е на празен ход или при смяна на предавки.Когато подавам газ забива,притриса,замисля се и след секунда-две започва да набира.Ако я държа в обороти над 2000 тогава съм по-спокоен,че няма да загасне.Моля за съвети и препоръки къде да търся проблема.Според мой познат компютърът е за смяна.Ако има колега от София или наоколо,който би се съгласил да направя проба с неговия компютър от двигател РП ще съм благодарен,за да изолирам и тази възможност.Благодаря на всеки включил се с мнение и,ако не съм писал в правилния раздел,моля модератор да премести темата,където е подходящо.Поздрави от мен и петия ми VW.
Последна промяна от hooligans на Пет 05 дек 2025 10:33, променено общо 2 пъти.
Причина: Оправих заглавието.
Причина: Оправих заглавието.
- stefan4o
- Мнения: 19358
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
В монотата има една мембрана (нещо като регулатор налягане на дюзата). Тя прави много големи мизерии. Вземи го отвори и виж, каква е хавата.
- caro
- Мнения: 585
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Преди да я отвори нека замери налягането на горивото мисля беше 0.9 - 1-2бара.
-
Петре
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Благодаря за насоките!
-
Петре
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Споделям какво се провери по колата-налягането е 1 бар,подмених компютъра със същия за проба,но няма никакво подобрение.След запалване колата работи добре и равномерно,подаде ли се газ или се потелги,то започва претрисане,ниски обороти на нулева скорост,много богата горивна смес се усеща през ауспуха,чек лампата светва.Поддържат ли се обороти над 2000 колата работи и се държи добре.Да разбирам ли,че щом налягането е в норма,то проблем с дюзата и мембраната няма?Опитах се да намеря обд буксата,но не я открих около касетофона и при скоростния лост.В сервизната книжка не е упоменато къде се намира.Ако някой от Вас има предложения,предположения и насоки относно следващи действия,моля да сподели.Търся service manual за Bosch Mono Jetronic,Приемам контакти на механици,които разбират от тази моно инжекция в радиус 50-70 км. от София.Благодаря.
- caro
- Мнения: 585
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Много малко останаха механиците които могат да "четат " моно мотори - те се тестват със светодиод и се броят миганията. Броя мигане е един вид код на грешка.Не търси OBD букса - няма иначе твоята трява да е около бубината или да казанчето за спирачна течност свободна с тапа на нея.
- stefan4o
- Мнения: 19358
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Налягането е ПРЕДИ дюзата. А тя не се знае дали работи добре. Пробвай с някоя добавка в бензина или я занеси да я почистят с ултразвук. 1 бар излиза, че е нормално. Провери да не смуче въздух от някъде. Вакуум регулаторът на делкото работи ли?
-
Петре
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Благодаря
До caro:
Отдавна съм чел тук във форума за метода със светодиода,по-съвременна vw машина от мк2 и пасат б3 не съм имал :-) ,но пък две от тях бяха синхро.Ще проверя за наличието на тази букса на посочените места.Механикът ми е кадърен с жиците и тоците,но е труден относно дърти мпс-та.Сега нали всички предпочитат кабел,диагностика и смени това,онова...Ако знаеш за някой,който може да "чете" моно инжекция,моля да го попиташ дали би разследвал "драмата" ми и,ако е съгласен да се свържем.Благодаря
До stefan4o:
Последния резервоар сипах добавка на STP 5 в 1 за бензин и шофирах 70-80 км. на 5-та с обороти.Надявах се,ама нъц.
Първо се насочих и прегледах всички вакуми.Екстра са,силиконови май се водят-меки,здрави.Вакум регулаторът не съм наясно как да проверя дали работи.Два голфа преди този,имах газ/бензин и си знам урока от там.Ако харчи повечко на газ и държи височки обороти на празен ход и мина ли на бензин и тресе на умиране,то значи пробит вакум.Моля да споделиш опит за тестване на вакум регулатор,както и място за чистене на дюзата,ако си ползвал някъде и си доволен.
Благодаря Ви
Добавям....Този двигател има ли горивен филтър,защото не съм виждал такъв?
До caro:
Отдавна съм чел тук във форума за метода със светодиода,по-съвременна vw машина от мк2 и пасат б3 не съм имал :-) ,но пък две от тях бяха синхро.Ще проверя за наличието на тази букса на посочените места.Механикът ми е кадърен с жиците и тоците,но е труден относно дърти мпс-та.Сега нали всички предпочитат кабел,диагностика и смени това,онова...Ако знаеш за някой,който може да "чете" моно инжекция,моля да го попиташ дали би разследвал "драмата" ми и,ако е съгласен да се свържем.Благодаря
До stefan4o:
Последния резервоар сипах добавка на STP 5 в 1 за бензин и шофирах 70-80 км. на 5-та с обороти.Надявах се,ама нъц.
Първо се насочих и прегледах всички вакуми.Екстра са,силиконови май се водят-меки,здрави.Вакум регулаторът не съм наясно как да проверя дали работи.Два голфа преди този,имах газ/бензин и си знам урока от там.Ако харчи повечко на газ и държи височки обороти на празен ход и мина ли на бензин и тресе на умиране,то значи пробит вакум.Моля да споделиш опит за тестване на вакум регулатор,както и място за чистене на дюзата,ако си ползвал някъде и си доволен.
Благодаря Ви
Добавям....Този двигател има ли горивен филтър,защото не съм виждал такъв?
- stefan4o
- Мнения: 19358
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Колегата Caro е прав - има такава букса, аз също имам на ел.карбуратора. Но трябва специален ВАГ-тоол или да си направиш (имаше схема в руски източници).
Вакуум регулатор проверка - с уста. Закачи едно маркуче метър дълго, смукни и виж дали задържа вакуума. Ако със смученето усещаш, че няма никой отатък - значи си за нов регулатор. Относно дюзата - не мога да те насоча към някой конкретно за почистване. Никога не съм ползвал такава услуга поради причината, че съм нямал инжекционна кола (имам една де, ама да чукам на дърво работи ОК засега). Горивен филтър има всяка кола с ДВГ. Погледни отдолу по горивните линии, на моното мисля е някъде отдолу до задната гума.
Вакуум регулатор проверка - с уста. Закачи едно маркуче метър дълго, смукни и виж дали задържа вакуума. Ако със смученето усещаш, че няма никой отатък - значи си за нов регулатор. Относно дюзата - не мога да те насоча към някой конкретно за почистване. Никога не съм ползвал такава услуга поради причината, че съм нямал инжекционна кола (имам една де, ама да чукам на дърво работи ОК засега). Горивен филтър има всяка кола с ДВГ. Погледни отдолу по горивните линии, на моното мисля е някъде отдолу до задната гума.
-
Zdravko Zankov
- VW експерт

- Мнения: 13589
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с обороти Голф 2,РП,1.8,90 к.с.
Филтъра е под купето, горе-долу се пада зад дясна задна гума.
- caro
- Мнения: 585
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2, РП, 1.8, 90 к.с. - Проблем с обороти
Не е от него щом държи налягане 1 бар. Не прочетох нищо да се споменава температурния датчик?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта