вредна ли е работата на празен ход???

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Нед 10 юни 2007 22:07


Какво значи работа на празен ход.....няма нищо лошо да си подгрееш колата зимата 2-3 мин на място ...дори е задължително...спускане по инерция с изключена предавка не е препоръчително а с изключен двг забранено от завода производител заради струята която силно обдухва радиатора и той изстива с темпове които заради ниските обороти при пх се получава че много рязко влиза силно охладена течност в иначе максимално загрятия двигател и познай какво се случва ......а ако загасиш двигателя и после след спускането запалиш е равносилно да налееш студена вода в огън.......не коментираме спирачките и сервото.Как ще обясниш че два двигателя при еднакви условия единия на празен ход другия при 2500-3000 оборота ,този на празен ход ще изхвърля повече неотработени и вредни газове от този работил на 3000 оборота ....айде няма нужда.....като втория консумира най-малко 4 пъти повече гориво и въздух....на практика.




Потребителски аватар
vakme
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vakme » Нед 10 юни 2007 23:09


joker написа:
kokovas написа:
joker написа:
niks76 написа:ами то затова се и използва термина"моторна спира4ка"
а такова нещо за товаренето на к.вал е само за бисерите :lol:
(
Направо го прехвърляй там!Ама сложи и това твърдение ,че колата изключена от скорост(на празен ход сиреч) гори по-малко отколкото на принудителен празен ход със спрян приток на гориво!

при спускане на предавка значи прихода на гориво спира.....но има ли значение на каква предавка си?...т.е. спира ли горивния приток към двигателя, независимо дали си на пета или на трета...и при двата случая ли разхода е 0/100 ???

При колите с оборотомер (пък и без оборотомер) и с карбуратор при повишаване на оборотите над 1200 при отпуснат педал(има контакт с регулиращият винт-дава сигнал към електромагния клапан)спира притока на бензин чрез затваряне на електромагнитния клапан(естествено че това не сктава при дръпнат смукач защото навлизането на гориво става по и чрез друг път).....това от първобитнообщинния строй......

Колко нАучно си го обяснил колега :) Аз даже се опитах да им обясня как да го усетят сами ама...нали трябва да се правят мнения във форума :)
Но тоя с товаренето на коляновия вал ме разби - определено! :)
Представяш ли си как пътува на дълъг път - ГААЗ, ГААЗ, ГААЗ, изпреварва - и ТАК - неотралната! :) Да не се товари коляновия вал...


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Пон 11 юни 2007 0:43


vakme написа:
joker написа:
kokovas написа:
joker написа:
niks76 написа:ами то затова се и използва термина"моторна спира4ка"
а такова нещо за товаренето на к.вал е само за бисерите :lol:
(
Направо го прехвърляй там!Ама сложи и това твърдение ,че колата изключена от скорост(на празен ход сиреч) гори по-малко отколкото на принудителен празен ход със спрян приток на гориво!

при спускане на предавка значи прихода на гориво спира.....но има ли значение на каква предавка си?...т.е. спира ли горивния приток към двигателя, независимо дали си на пета или на трета...и при двата случая ли разхода е 0/100 ???

При колите с оборотомер (пък и без оборотомер) и с карбуратор при повишаване на оборотите над 1200 при отпуснат педал(има контакт с регулиращият винт-дава сигнал към електромагния клапан)спира притока на бензин чрез затваряне на електромагнитния клапан(естествено че това не сктава при дръпнат смукач защото навлизането на гориво става по и чрез друг път).....това от първобитнообщинния строй......

Колко нАучно си го обяснил колега :) Аз даже се опитах да им обясня как да го усетят сами ама...нали трябва да се правят мнения във форума :)
Но тоя с товаренето на коляновия вал ме разби - определено! :)
Представяш ли си как пътува на дълъг път - ГААЗ, ГААЗ, ГААЗ, изпреварва - и ТАК - неотралната! :) Да не се товари коляновия вал...

м-у другото колега"vakme",направих експеримента за който говореше по назад в темата.....действително е така, дори и на втора като засиля и пусна педала на газта, т.е. по инерция,след като започне да спира колата, усещам момент на ускорение...т.е. момента в който се възстановява притокът на гориво към двигателя.....

Последна промяна от kokovas на Пон 11 юни 2007 0:53, променено общо 1 път.


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Пон 11 юни 2007 0:52


Ronin написа:Какво значи работа на празен ход.....няма нищо лошо да си подгрееш колата зимата 2-3 мин на място ...дори е задължително...спускане по инерция с изключена предавка не е препоръчително а с изключен двг забранено от завода производител заради струята която силно обдухва радиатора и той изстива с темпове които заради ниските обороти при пх се получава че много рязко влиза силно охладена течност в иначе максимално загрятия двигател и познай какво се случва ......а ако загасиш двигателя и после след спускането запалиш е равносилно да налееш студена вода в огън.......не коментираме спирачките и сервото.Как ще обясниш че два двигателя при еднакви условия единия на празен ход другия при 2500-3000 оборота ,този на празен ход ще изхвърля повече неотработени и вредни газове от този работил на 3000 оборота ....айде няма нужда.....като втория консумира най-малко 4 пъти повече гориво и въздух....на практика.

е кой е тоя луд дето ще изключи двг при спускане........със заключен волан и без спирачки......и може би това ще ти е последното спускане.......извинявам се за израза,но трябва да си пълен идиот за да направиш такова нещо...(макар че имам познат който го е правил.....добре че е имал късмет!!!..)


Потребителски аватар
vakme
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vakme » Пон 11 юни 2007 1:03


е кой е тоя луд дето ще изключи двг при спускане........със заключен волан и без спирачки......и може би това ще ти е последното спускане.......извинявам се за израза,но трябва да си пълен идиот за да направиш такова нещо...(макар че имам познат който го е правил.....добре че е имал късмет!!!..)

ХАХАХАХ :) Е това ме разби :)
Това са закоравялите представи на средностатистическия лада-джия, който по наклон гаси двигателя и чува прелитащите край него мухи ! :) Е, това е преди да изобретят сервото на спирачките :) Едно време с костенурката също ставаше, но като здравомислещ човек никога не изключвам дори от предавка, камо ли да гася двг :)
Могат да говорят какви ли не глупости от рода на това, че гори повече така или пък "ТОВАРИ КОЛЯНОВИЯ ВАЛ (който иначе е в състояние на невероятен покой!!!)" и т. н., но важното е, че когато карате на предавка, при набиване на спирачката, за да избегнете удар не дай си боже - този двигател дето ви е на предавката помага на спирачката ви и спирате чувствително по-добре! Има много важни неща, но ето ТОВА е НАЙ-важното!


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот negodnika » Пон 11 юни 2007 7:33


Когато ключа не е изваден волана не се заключва незнам знаете ли,поне на Голфа е така,а това,че като си на скорост по наклон не харчи нищо е глупост голяма,ако няма изразходване на гориво двигателя ще угасне :!:


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Мнениеот Hertz » Пон 11 юни 2007 7:55


Rabbit_TDI написа:Когато мотора е натоварен/на скорост/ има по-спокоен ход.Нищо обаче не му пречи да работи на празен ход.Не е хубаво да го форсираш на празин ход.

Защо?

joker написа:Ехеееей каква тема зачекнахме...тара като сътворението на света.....още от букварчето за първи клас.
Дори и соцвозилата от първобитнообщинния строй(Москвичите) имат т.н. система за принудителен празен ход и т.н икономайзер....разглобявал съм и Солекс и Озоно на Лада .....когато отпуснеш газта при тези карбуратори има кабелче към лоста(при озона има и вакуумна ситема) на дросела което дава на маса и електромагнитния клапан се изключва....колата работи при пълна липса на гориво....Нашите коли сега са далеч по-съвършени.....Отдавна вече никой не изключва от скорост освен ние които сме на газ...защото ако не си с газов инжекцион няма как да се задейства системата за спирането притока на газ...Аз си признавам,че на газ при спускания изключвам от скорост...иначе смуче принудително като махмурлия сутрин....
А за работата на място...ами отдавна пише(даже имаше и интервю с -бог да го прости Аертон Сена-,че загряването на място увеличава износването на ДВГ поради работата с обогатена смес при по-лошо вентилиране на ДВГ....и отделно парата фърчи ли фърчи като ято подплашени яребици през ауспуха...докато се седиш в колата и се кефиш как съседката от първия етаж си сменя бельото...
особено вредно е и то пък най-вече за дизеловите ДВГ форсирането на място при много високи обороти.....тогава цялата сила на въртящия момент се предава на колянномотовилковия механизъм и по-мощните дизели дори могат да скъсат колянов вал при тази процедура....
Пак да повторим стари неща .....най-щадящо за ДВГ е карането в диапазона на максималния въртящ момент..Извинявам се за повторението...

Това наистина ли го казваш?
Изображение
Значи АЕК трябва да работи около 4400 оборота, а AFT - 3500? :roll:


Потребителски аватар
vakme
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vakme » Пон 11 юни 2007 9:43


negodnika написа:Когато ключа не е изваден волана не се заключва незнам знаете ли,поне на Голфа е така,а това,че като си на скорост по наклон не харчи нищо е глупост голяма,ако няма изразходване на гориво двигателя ще угасне :!:

Как ще угасне като си под наклон и това, че има гравитация която те дърпа надолу развърта двигателя? Можеш ли да ми обясниш от какво ще изгасне :) Ако спреш и не се подаде гориво - да ще загасне... Но по твоята логика, мислиш ли че колата ще запали ако я бутнеш на контакт? БЕЗ да въртиш ключа!? :) Явно гравитацията може да помага на колата да запали - представи си как много хора те бутат отзад, а ти си на контакт :) Разбираш ли сега?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 11 юни 2007 10:23


най-щадящо за ДВГ е карането в диапазона на максималния въртящ момент..Извинявам се за повторението...[/quote]
Това наистина ли го казваш?
Изображение
Значи АЕК трябва да работи около 4400 оборота, а AFT - 3500? :roll:[/quote]
Не го казвам аз....конструкторите и физиката го казват....помисли сам-съвсем логично е!


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот negodnika » Пон 11 юни 2007 10:29


vakme написа:
negodnika написа:Когато ключа не е изваден волана не се заключва незнам знаете ли,поне на Голфа е така,а това,че като си на скорост по наклон не харчи нищо е глупост голяма,ако няма изразходване на гориво двигателя ще угасне :!:

Как ще угасне като си под наклон и това, че има гравитация която те дърпа надолу развърта двигателя? Можеш ли да ми обясниш от какво ще изгасне :) Ако спреш и не се подаде гориво - да ще загасне... Но по твоята логика, мислиш ли че колата ще запали ако я бутнеш на контакт? БЕЗ да въртиш ключа!? :) Явно гравитацията може да помага на колата да запали - представи си как много хора те бутат отзад, а ти си на контакт :) Разбираш ли сега?


Нали не харчи нищо-демек и спира подаването на бенз,ето от какво ще загасне мотора!хаиде пусни се по наклон угаси двигателя на скорост и виж какво ще се случи,или спри подаването на гориво:!: Разбира се че като я бутнеш на контакт и на скорост колата ще запали тогава заместваш единствено стартера но имаш искра и гориво=работещ двигател!Номера е,че без гориво няма работен такт сети ли се :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 11 юни 2007 11:04


negodnika написа:
vakme написа:
negodnika написа:Как ще угасне като си под наклон и това, че има гравитация която те дърпа надолу развърта двигателя? Можеш ли да ми обясниш от какво ще изгасне :) Ако спреш и не се подаде гориво - да ще загасне... Но по твоята логика, мислиш ли че колата ще запали ако я бутнеш на
Нали не харчи нищо-демек и спира подаването на бенз,ето от какво ще загасне мотора!хаиде пусни се по наклон угаси двигателя на скорост и виж какво ще се случи,или спри подаването на гориво:!: Разбира се че като я бутнеш на контакт и на скорост колата ще запали тогава заместваш единствено стартера но имаш искра и гориво=работещ двигател!Номера е,че без гориво няма работен такт сети ли се :wink:

А кой говори за работен такт при принудителен празен ход!Какво пречи на разпределителния вал да движи калапаните и та вентилира ДВГ.......механиката си работи .....
Колата на принудителен празен ход работи без гориво,то е ясно!!!!!Хайде да се чудим сега откъде изгрява слънцето!


Потребителски аватар
vakme
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vakme » Пон 11 юни 2007 11:06


Джокер, аз се отказах да споря пич, то му обясняваш, че тая технология още на костенурката на карбуратора я имах - той си знае неговото ;)


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Пон 11 юни 2007 12:07


joker написа:най-щадящо за ДВГ е карането в диапазона на максималния въртящ момент..Извинявам се за повторението...

Това наистина ли го казваш?
Изображение
Значи АЕК трябва да работи около 4400 оборота, а AFT - 3500? :roll:[/quote]
Не го казвам аз....конструкторите и физиката го казват....помисли сам-съвсем логично е![/quote]
той има предвид смяната на предавките да е в тоя диапазон......не постоянно да караш около максималния въртящ момент........


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пон 11 юни 2007 13:53


Такава тема сме дискутира и друг път във форума.
Навремето когато се караха предимно руски автомобили бе възприето схващането, че преди да се запали колата трябва да се включат фаровете за около 1-2 мин. След това се гасят и се пали автомобила, като той трябва да работи на място около 10 мин. Това дори съм го чел в техническа книжка на ВАЗ. Да обаче това твърдение в последствие се промени. В момента в русенския университет, специалност ДВГ (не знам дали това е точното наименование) се преподава, че паленето на автомобила и оставането да работи на празен ход е вредно. Защо ли?
Първото-това не е тежкотоварен автомобил, при които е необходимо време да вдигне налягане в спирачната уредба.
Второ-когато автомобила работи на празен ход, налягането за смазването е много по-слабо. Всеки който е имал и има руски автомобил може да забележи, че на празен ход лампата за налягането на маслото на моменти пресветва. А пък всеки ще се досети, че от слабото смазване износването се увеличава. Затова и повечето руски автомобили когато достигнат 100 000 км и са за основен ремонт.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пон 11 юни 2007 19:32


Е па кат цитирате Русенския някой хора може да са завършили там двг ....срам ме е да чета някои хора какво са написали.....няма карбуратор (имам предвид озон,вебер) основите на руските коли които да се спускат на скорост по наклон и да горят нула бензин !!!Системата за празен ход си продължава да функционира....при пад на налягането в дифузиора (режим на високо натоварване при ниски обороти) се включва икономайзер...при рязко натискане на газта (примерно изпреварване) ускорителната помпа,икономайзера) системата за празен ход работи непрекъснато при всички режими освен при режим driver out(шофыора си е загасил колата :lol: )



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта