Трудно палене при загрял двг И престой 10-60 мин. - РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Трудно палене при загрял двг И престой 10-60 мин. - РЕШЕН

Мнениеот stancorotax » Чет 17 май 2007 11:09


Здравейте колеги,

Пиша тази тема за инфо и за помощ на хора с инжекцион и такъв проблем. Нов съм във форума, тъй че не се сърдете за разни неточности :) (темата не е само за Голф, но е техническа, затова тука я слагам)
Проблемът ми беше следния:
- при студен ДВГ в 90% палеше все едно на 3 цилиндъра за 20-30 сек., все едно беше поудавена, с малко натиснат педал за газ (не е задължително проявление)
- ако не загрее добре, след престой пали като часовник
- след като е загряла, и престои 10-60 мин, припалва за сек и изгасва; след това й трябва въртене 10-30 сек, че и до минута докато запали, и пали тресейки се, все едно удавена, докато изчисти 10-15 сек
Инжекционът ми е K-jetronic, конкретно проблема е най-вече за механични инжекциони, но четох че не е само за тях. Проблемът лесно се установява с проверка на налягането в системата, но поради липса на подходящи накрайници проверявах наред всичко, което можеше да го причинява. Първо, всичко по запалителната беше сменено и проверено, след това горивен филтър, проверка на термо-тайм релето, темп. датчик нов, елементарните проверки на ТПС (при мен са само контакти за ненатиснат педал на газта), контролния клапан за въздух на празен ход, warm-up регулатора (доколкото можех без проверка на наляганията), абе всичко което можеше да се провери без манометър. След проявяване на проблема съм гледал свещите - не бяха намокрени/зацапани, т.е. нямаше преобогатяване. След много ровене по нета, сервизни инфо, форуми, в които масово не беше решен този проблем, намерих малко инфо за причината:

:!: липса на остатъчно налягане в системата, което довежда при горещ ДВГ до "завиране" на бензина в тръбопроводите в двигателния отсек - причината е, че при атмосферно налягане той завира при около 60-70*С (зависи от горивото, но там някъде), образуват се газови мехурчета, и т. нар. заключване на резервоара (на това точно обяснение не намерих, нещо свързано с налягането в резервоара..?). Та ефекта е, че тези мехурчета от завирането пречат на нормалното палене, и след това, та на помпата й трябва малко време да ги изциркулира. Причините за липсата и задържането на остатъчно налягане могат да са няколко - изпускащ клапан на регулатора на налягането, изпускащ обратен клапан на бензиновата помпа, горивен акумулатор, теч по системата. Принципно подобен проблем може да се получава и от неработеща подкачваща горивна помпа в резервоара (не основната под колата), пикаещи дюзи, позадръстен горивен филтър, запушен отдушник на резервоара (по-точно клапана в капачката), проблеми със т. нар. charcoal filter, или системата за изсмукване на изпаренията от резервоара, и други, но те биха имали и други проявления, не само палене на топъл ДВГ (отчасти и на студен)
Та при мен след проверка и смяна на о-пръстени на регулатора на налягането (който е в главата на разпределителя) и невъзможност за проверка на клапана на основната помпа поради сериозно клеясване/ръжда на всичко стоманено там, проблема си седеше. Та точно тази ръжда ме насочи към корена на проблема - горивния акумулатор. Идеята му е не само да поддържа постоянно налягане поради пулсации от помпата и от рязка промяна на режими, но и постоянен дебит на помпата - параметър, важен почти колкото и налягането (те са взаимосвързани де), както и поддържане на остатъчното налягане поради неизбежни пропуски в клапаните по системата.
Специално за мен (Г2, GX мотор) нов е направо гилотина (към 370 лв в Ауто+, с поръчка...за разлика от 30 лв за други модели), та си намерих 2-ра ръка. Смених го с много зор заради ръждата отдолу по стария, холендерчетата на тръбичките не се въртяха около тръбичките, та трябваше да се развиват с въртене и на самите тръбички, и откачане на всичко отдолу (бая зор и ръжда - странно...?) и всичко си дойде на мястото - студена пали без газ, държи си нормални обороти, топла си пали като чакмак :D
Направо станах специалист по механичните инжекциони (стига и манометър подходящ да имах :); не го приемайте като самохвалство), които ако всичко им е ОК са доста добри и прости системи (не ги прехвалвам, естествено следващите поколения са доста по-прецизни, но гледам доста лоши мнения за тях - така е докато не ги разбереш из основи :wink: )

Принципно този проблем е за всички инжекциони, не държат ли остатъчно налягане, горивото около инжекторите завира, и ядове с паленето...

Дано съм ви бил полезен :roll:




Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Чет 17 май 2007 11:14


Браво - добро инфо, пък и доста си се потрудил :да:


Потребителски аватар
nPaCe™
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
Автомобил: FOLSVAGEN
Двигател: BENDZIN-GAS
Местоположение: Сливен

Мнениеот nPaCe™ » Вто 05 юни 2007 9:25


Аз имах идентичен проблем, но го отстраних по друг начин!
Клапата за възуха на инжекцията се беше кривнала, та поизправих я и оттогава нямам ядове :)


Потребителски аватар
ChernoGTI
Мнения: 1555
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ChernoGTI » Чет 26 юли 2007 13:06


абсолютно всички симптоми които е описал по-горе човека ги има и при мен като мога да добавя още един....при палене докато ми върти все едно на 3 цилиндъра (което се оправя след малко подаване на газ докато достигне нормална работа на двигателя)се чуват едни гърмежи от кутията на въздушния филтър???от какво може да е при мене тоз много неприятен проблем.....когато е загряла и спра за 15-20 мин колата прави пак същата магария както когато е студена



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта