Пиша тази тема за инфо и за помощ на хора с инжекцион и такъв проблем. Нов съм във форума, тъй че не се сърдете за разни неточности

Проблемът ми беше следния:
- при студен ДВГ в 90% палеше все едно на 3 цилиндъра за 20-30 сек., все едно беше поудавена, с малко натиснат педал за газ (не е задължително проявление)
- ако не загрее добре, след престой пали като часовник
- след като е загряла, и престои 10-60 мин, припалва за сек и изгасва; след това й трябва въртене 10-30 сек, че и до минута докато запали, и пали тресейки се, все едно удавена, докато изчисти 10-15 сек
Инжекционът ми е K-jetronic, конкретно проблема е най-вече за механични инжекциони, но четох че не е само за тях. Проблемът лесно се установява с проверка на налягането в системата, но поради липса на подходящи накрайници проверявах наред всичко, което можеше да го причинява. Първо, всичко по запалителната беше сменено и проверено, след това горивен филтър, проверка на термо-тайм релето, темп. датчик нов, елементарните проверки на ТПС (при мен са само контакти за ненатиснат педал на газта), контролния клапан за въздух на празен ход, warm-up регулатора (доколкото можех без проверка на наляганията), абе всичко което можеше да се провери без манометър. След проявяване на проблема съм гледал свещите - не бяха намокрени/зацапани, т.е. нямаше преобогатяване. След много ровене по нета, сервизни инфо, форуми, в които масово не беше решен този проблем, намерих малко инфо за причината:

Та при мен след проверка и смяна на о-пръстени на регулатора на налягането (който е в главата на разпределителя) и невъзможност за проверка на клапана на основната помпа поради сериозно клеясване/ръжда на всичко стоманено там, проблема си седеше. Та точно тази ръжда ме насочи към корена на проблема - горивния акумулатор. Идеята му е не само да поддържа постоянно налягане поради пулсации от помпата и от рязка промяна на режими, но и постоянен дебит на помпата - параметър, важен почти колкото и налягането (те са взаимосвързани де), както и поддържане на остатъчното налягане поради неизбежни пропуски в клапаните по системата.
Специално за мен (Г2, GX мотор) нов е направо гилотина (към 370 лв в Ауто+, с поръчка...за разлика от 30 лв за други модели), та си намерих 2-ра ръка. Смених го с много зор заради ръждата отдолу по стария, холендерчетата на тръбичките не се въртяха около тръбичките, та трябваше да се развиват с въртене и на самите тръбички, и откачане на всичко отдолу (бая зор и ръжда - странно...?) и всичко си дойде на мястото - студена пали без газ, държи си нормални обороти, топла си пали като чакмак

Направо станах специалист по механичните инжекциони (стига и манометър подходящ да имах


Принципно този проблем е за всички инжекциони, не държат ли остатъчно налягане, горивото около инжекторите завира, и ядове с паленето...
Дано съм ви бил полезен
