Резонаторно гърне - проблем?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Резонаторно гърне - проблем?

Мнениеот relaxxx » Чет 28 юли 2005 21:34


Ами историята е следната: Колата е Г3 1.6, разтропа ми се катализатора и си викам айде време е :) и отидох на майстор, бам резна го и сложи една "пура" за скромните 65 левчета Sly . До тук добре, прехвърли и ламбдата от катализатора на пурата, аз си палнах и заминах, колата вървеше както обикновено, тя и ся си върви де. Обачее, се оказа че когато загрее + включен климатик се побъркват оборотите на празен ход, т.е не може да ги задържи и гасне, на бензин. :evil: Чудя се дали този ефект е от кофти монтирана сонда или е друго? Когато колата работи на газ и компа получава инфо от емулатора сичко е ток и жица, обаче когато колата работи в нормален режим на бенз има проблем :help: ........................идеи




Потребителски аватар
zgeorgiev
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zgeorgiev » Пет 29 юли 2005 12:32


До колкото знам, сондата подава от 0.1 до 0.9 волта според това колко е кислорода в изгорелите газове, а ако не работи или подава различни от предварително зададените в ЕКЮ-то стойности, то я игнорира и минава на авариен режим, т.е. работи все едно, че ламбдата му подава 0.45 волта непрекъснато, без значение как караш. Оттам сместа става по-богата, а разхода по-висок. Не мисля обаче, че може да ти падат оборотите и да ти гасне колата от нея. Пробвай все пак да я откачиш и да видиш дали ще се случи нещо :roll:, щото като знам как как бачкат арабчетата (ако си сменял катализатора при тях) нищо чудно да са и видяли сметката (на сондата де) с оксижена.
Успех :)


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Пет 29 юли 2005 14:37


Ми добре де ако си прав, защо проблема го няма когато колата работи на газ или пък когато е студена???? Не мога да си обясня - ако сондата е кофти на хладно не би трябвало пак да работи........ама занм ли, или пък когато загрее яко на газ ако има проблем пак би трябвало да гасне, а пък тя е като закована 850 оборота и тва е.


Потребителски аватар
zgeorgiev
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zgeorgiev » Съб 30 юли 2005 18:28


Ами гледай сега, нашите сонди са с 4 жици, като едната от тях е за подгряване на самата сонда. Тя (сондата) започва да работи след като направи някаква температура, мисля че 300 градуса, а през това време както ти казах по-рано компа бачка с фиксирана стойност на сигнала от нея (0.45 волта). Това ме кара да си мисля, че имаш право и проблема може наистина се окаже там :dontknow: защото когато караш на газ, емулатора си подава стойноси, които не шашкат ЕКЮ-то, а на бензин при студен двигател ламбдата не играе.
Според мен ще разбереш със сигурност, ако я откачиш и покараш докато загрее на бензин. Другия вариант е да отидеш на диагносика, ама там почти винаги казват, че е за смяна, а в Юнитрейд е само около 300 лв :wink: Все пак пробвай първото и ако съм прав си приготви около 160 левчета и...добре дошъл в клуба :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта