Обратен съединител на г3?
Обратен съединител на г3?
Ще сменяме съединител на Голф 3,2Е мотор,ако не се лъжа('93,гти 115к.с),та ходихме при един майстор(без колата) за малко инфо и той разправя,че на тоя модел съединителя бил различен и много трудно се сменял,нещо от сорта на това,че бил "обратен"
Искам да знам толкова ли е непосилно сменянето,понеже мислим да го сменим в домашни условия.Thanks предварително 
brabus написа:Съединителят е 1:1 с този на колата от гаража ти. Наистина е така наречен обратен, защото вилката на съединителя натиска пластината, която играе ролята и на лагер посредством една ос. Но не виждам какво толкова трудно има.
Е, не е като на Опел Вектра, където не се свалят скоростите.
Еми ОК,тогава освен да почваме утре и квот сабя покаже
Обаче въпроса още е Дали сами да го сменим или да ходим при майстор?Некви идеи за цени и свестни майстори?
- iurimil
- Мнения: 244
- Регистриран на: Пет 20 окт 2006 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
За пръв път свалих скоростна кутия с цел смяна на съединител на моя Golf.Никакъв проблем не е,нито е супер сложно защото е обратен съединителя.
Осигури добре двигателя(връзване отгоре или подпиране отдолу)защото остава само на един тампон и провисва.Внимавай да не подпреш масления филтър че моя го укривих.Не е лошо и да разкачиш водните съединения към купето.
Може би най-сложното е самото вадене на кутията-трябва да се завърти почти на 90градуса по оста си(диференциала да дойде почти на една равнина с двигателя)тогава и само тогава прескача маховика.Същия ред и при монтажа.При положение че не разполагаш с подемна техника и всичко е на ръце наистина е това са най-тежките моменти.
Ако пък нямаш условия,не ти се студува и занимава намери някой майсор,но запомни че няма никакво значение дали е прав или обратен съединителя за това колко е сложна смяната му.
Успех.
Осигури добре двигателя(връзване отгоре или подпиране отдолу)защото остава само на един тампон и провисва.Внимавай да не подпреш масления филтър че моя го укривих.Не е лошо и да разкачиш водните съединения към купето.
Може би най-сложното е самото вадене на кутията-трябва да се завърти почти на 90градуса по оста си(диференциала да дойде почти на една равнина с двигателя)тогава и само тогава прескача маховика.Същия ред и при монтажа.При положение че не разполагаш с подемна техника и всичко е на ръце наистина е това са най-тежките моменти.
Ако пък нямаш условия,не ти се студува и занимава намери някой майсор,но запомни че няма никакво значение дали е прав или обратен съединителя за това колко е сложна смяната му.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Ей тея по сервизите като лъжат нямат равни като лъжат. Обратният съединител се сменя дори по лесно от нормалния (няма нужда от дорник за центроване на диска). Както е казал колегата по горе подпрете мотора развиват се и двете полуоски (лявата {шофьорската} се изважда изцяло за да не пречи) сваляте кутията развиват се болтовете на маховика сваля се със него излиза и феродовият диск, маха се зегерката и тарелката. Развиват се 6-те болта на притискателя(който е хванат на коляновият вал) слага се новият притискател(споко не може да се завърти болтовете са така рзположени че не позволяват
Слага се тарелката,зегерката,диска и се монтира маховикът (
нагласете го да влезе на пасовете {едни чопове има канали за тях на маховика} ако не го сложите както трябва няма да завърти стартера
) . Монтирате кутията,полуоските,след като вече сте сглобили всичко идва най важният момент
ПОЧЕРПКАТА


- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- iurimil
- Мнения: 244
- Регистриран на: Пет 20 окт 2006 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
За дорник мисля че е добре да има защото феродовия се движи между претискателя и маховика и все пак е нужно да се подведе правилно защото после голямо дигане ще падне а и няма никога да влезе вала на кутията.Лично моя го слагахме с дорник ама се оказа къс и го донаместих на око.
Огледайте маншоните на всички карета така и така са свалени полуоските.
Шесте болта на прретискателя са яко стегнати-трябва ХУБАВ ключ или камък + голямо рамо(тръба).Контра се държи с гайката на шайбата на коляновия вал от другата страна на двигателя.Стягането е по същия начин с усилие 80Nm., а маховика към притискателя с 20Nm.
Още нещо при монтажа на кутията задължително демонтирайте тампона на скоростната кутия който е откъм купето(отзад),че се прайх на тарикат да не го свалям и видяхме зор.
Огледайте маншоните на всички карета така и така са свалени полуоските.
Шесте болта на прретискателя са яко стегнати-трябва ХУБАВ ключ или камък + голямо рамо(тръба).Контра се държи с гайката на шайбата на коляновия вал от другата страна на двигателя.Стягането е по същия начин с усилие 80Nm., а маховика към притискателя с 20Nm.
Още нещо при монтажа на кутията задължително демонтирайте тампона на скоростната кутия който е откъм купето(отзад),че се прайх на тарикат да не го свалям и видяхме зор.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта
