
Не е съвсем така, ДВГ-тата са си "Екотек", "Дуратек", "Зетек" /тия не са на Опел, ама пак същата работа

/ и т.н., лошото е, че "Еко-", "Дура-" и останалите не искат да идват насам и за в БГ остават само "-тек"-овете...
Малко по-сериозно - от по-старите ДВГ на Опел има и сполучливи, дълговечни при правилна експлатация агрегати, които не удрят клапан в бутало, когато превъртиш/изрониш/скъсаш ментето, което са ти пробутали в магазина вместо ремък, след има-няма 15-20к км... При такива автомобили проблема е по-друг, те затова стават и по-бързи в годините...

Иначе - 1.6 16В /и 1.8 16В, и.../ на Опел е станал направо нарицателно с ремъка си, вярно, че е доста масов, но все си мисля, че има някаква недомислица в тези ДВГ...
Не бих си взел продукт на фалирал производител с неясно бъдеще, но на колегата - честито за Роувъра, хайде сега да поразпиташ някой, на когото му се е наложило да "обезглавява" 1.4 103 коня като твоя, огледай го от към картера внимателно... Изцеден ДВГ за "еднократна употреба", като повечето по-нови и почти всички нови /за съжаление

/ агрегати... Още веднъж - честито, но според мен побързай да му вземеш парите /газовата ще помогне/ и потърси нещо по-масово, ремонтопригодно, евтино и лесно за поддръжка в БГ, не те насилвам за ФВ, при по-новите /пак - за съжаление...

/ евтината поддръжка и здравината са вече мираж...
Личен опит /макар и поостарял/ - виждал съм не един и два МБ 190 /с най-различни ДВГ и екстри/ в автокъщи в Германско, които бяха по-евтини от сходни Пасат-и Б3, за френско и италиянско - да не говорим... А МБ 190 при това е що-годе масова кола в класа си - размислите и изводите ги оставям за Вас, но явно и "простите" немци си правят сметка за поддръжка, данъци, застраховки...