1.Преценка на изместването,което е необходимо(т.е. коя панта накъде ще се бута)и отбелязване(с моливче) на съществуващото положение.
2.Отвива се голямата букса(гумения маншон)-от колоната.Леко се смъква гумения маншон и се изважда снадката на маркуча за централното,снадката е гумена втулчица,ако се повреди-и маркуче ще стане.Преди това се откача акумулатора!-иначе се побърква централното,поне при мен беше така.Вади се болта на ограничителната шина-откъм колоната.
3.На пантите има едни малки стоперни болтове(някои са за камък 7-8,други са "еврейски")-развиват се.Важно е при монтажа да са стегнати,даже на едната врата луфта беше от разхлабени болтове и пантата се върти в сглобката,а не в предвидената ос.
4.С помощник се повдига и сваля цялата врата,както вратата в кухнята например(аз лично отварям прозорците предварително-по-лесно се държи вратата)
5.Сега вече има достъп(пак е лош на долната панта,затова чупих един торкс40),разхлабвам и измествам в преценена посока.С това се постигат измествания на задния край на вратата(дето ги наричаме "провисване").Имайте в предвид,че поради наклонената площ на която лежи пантата в колоната,се получава изместване и навън-навътре(изпъкване и хлътване на вратата).Това "изпъкване-хлътване" се компенсира чрез изместване на другата част на пантата-тази която остава на свалената врата.
6.Монтираме временно вратата(ще трябва да се прикачи ограничителя и буксата,иначе пречат за затваряне) и преценяваме резултата,ако трябва-отново всичко долу.Ще се наложи(вероятно) и разхлабване и наместване на ключалката(там "торкса" е по-малък,не го помня по номер).
7.Ако не ви мързи-облепете ръбовете на вратата и калника с хартиено тиксо,драскат се,пък и не се знае на кой колко са му трезви "ангелите",и си изберете спокоен и слънчев ден.Лично на мен ми идваше да си я оставя без врати по едно време,ама ми става безполезно "централното"-та затова се потрудих и повторих,та потретих операцията
