Настройка на Дебитомер VW Jetta

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Нед 10 авг 2008 2:53


radotom написа:Гледай по следите, които са оставили плъзгачите по потенциометричната част. 100% има поизносено там и ще те ориентира!
След това ще има много донагласяния според това как върви колата и какъв й е разхода :?


В най-дясно (когато дебитомера е затворен) пистие почват от преди скалата??? А като го врътнеш наляво докрая (пълно отворен) остават 1-2 скали които пластината не ги достига? Ако го центроваш по тях пък пластината тръгва от края на първата-началото на втората скала?

Виж снимките по-горе:

Някакви идеи?




Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Пон 11 авг 2008 0:14


Колко е нормалният разход на Jetta II 1992г 1.8л. бензин с автоматични скорости?

Като я взех преди 2 год. харчеше 8.5-9 л/100к а напоследак 10 на сто?


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 11 авг 2008 9:18


Radotom:

Да те питам, дебитомера ако се изключи, и се рестартира компютъра, ще го пусне ли в сервизерн режим без него и колата да върви нормално? Примерно както с ламбда сондата.... :?: :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19731
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 11 авг 2008 9:41


Tinko написа:Radotom:

Да те питам, дебитомера ако се изключи, и се рестартира компютъра, ще го пусне ли в сервизерн режим без него и колата да върви нормално? Примерно както с ламбда сондата.... :?: :roll:

Не мога да отговоря.
Като откача буксата на дебитомера- колата ми направо гасне.
... Но не съм пробвал какво ще се случи, ако първо вдигна оборотите или ако го откача и тогава пробвам да запаля.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Пон 11 авг 2008 13:51


radotom написа:
Tinko написа:Radotom:

Да те питам, дебитомера ако се изключи, и се рестартира компютъра, ще го пусне ли в сервизерн режим без него и колата да върви нормално? Примерно както с ламбда сондата.... :?: :roll:

Не мога да отговоря.
Като откача буксата на дебитомера- колата ми направо гасне.
... Но не съм пробвал какво ще се случи, ако първо вдигна оборотите или ако го откача и тогава пробвам да запаля.


Аз я палих колата и без дебитомер но като натиснеш газ гасне веднага, незнам дали комютъра се е рестартирал ама без дебитомер не върви!
Компютърът сам ли се рестартира или има копче някъде?

Дебитомер и ламбда сонда едно и също ли е?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19731
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 11 авг 2008 14:05


Не и на двата въпроса ;)
Компът не се рестартира сам. Обикновено газаджиите слагат реле за рестарт, така, че да чисти грешките. Това, обаче, се случва само на малка част от видовете инжекционни системи. (примерно ABS и RP)
Като ти гледам дебитомера- с Digifant си (РВ или 2Е). До '92 г. тези компове не помнят грешките.

Дебитомера (това, което си снимал) измерва количеството постъпващ към цилиндрите въздух.
Ламбда-сондата измерва процентното съотношение на СО в изгорелите газове спрямо тези, които са в атмосферата.
Грубо казано- едното брои какво влиза, а другото- какво излиза. Иначе и двете имат отношение към качеството на горивната смес.

забравих! Ламбдата седи на изхода на двигателя ;)
При моноспринцовките обикновено е на изходящия колектор, а при... хмм.. пълната инжекция- на катализатора.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Вто 12 авг 2008 0:51


radotom написа:Гледай по следите, които са оставили плъзгачите по потенциометричната част. 100% има поизносено там и ще те ориентира!
След това ще има много донагласяния според това как върви колата и какъв й е разхода :?


radotom, а има ли по-точен начин да се центрова дебитомера?

Колко е нормалният разход на Jetta II 1992г 1.8л. бензин с автоматични скорости?


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Вто 12 авг 2008 10:14


Колега от опит мога да ти кажа, че стойностите на съпротивлението на дебитомерите са еднакви за 1.8 и 2.0. В AUTODATA пише какъв пад на напрежение трябва да измериш при различните обороти, но за 2.0 двигател. Тези стоиности са същите като за 1.8 двигател.
между 2 и 4 краче трябва да се измерят напрежеията както следва:
- на празен ход - 0.9V;
- 2000 оборота - 1.5V;
- 4000 оборота - 2.2V.
стойностите са приблизителни.
Измерването става по следния начин: дебитомера трябва да е включен и махаш гуменото маншонче което е върху буксата, за да си осигуриш достъп до пинчетата на буксата. Слагаш един мултицет в режим на волтметър между 2 и 4 краче (като гледаш буксата от към гуменото маншонче крачетата се броят от ляво на дясно) и палиш двигателя. Оставаш го да работи на празен ход и гледаш напрежението. После на 2000 и на 4000 оборота правиш същото, ако някъде се налага коригираи положението на плъзгача.

Дано да стане по този начин

Поздрави и успех!!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19731
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 12 авг 2008 14:06


PASSAT написа:...

Поздрави и успех!!
:да: Не съм го пробвал, но това звучи достоверно ;)
Успех и от мен!


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Вто 12 авг 2008 14:30


Благодаря, ще пробвам и ще пиша :D


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Чет 14 авг 2008 3:19


PASSAT написа:Колега от опит мога да ти кажа, че стойностите на съпротивлението на дебитомерите са еднакви за 1.8 и 2.0. В AUTODATA пише какъв пад на напрежение трябва да измериш при различните обороти, но за 2.0 двигател. Тези стоиности са същите като за 1.8 двигател.
между 2 и 4 краче трябва да се измерят напрежеията както следва:
- на празен ход - 0.9V;
- 2000 оборота - 1.5V;
- 4000 оборота - 2.2V.
стойностите са приблизителни.
Измерването става по следния начин: дебитомера трябва да е включен и махаш гуменото маншонче което е върху буксата, за да си осигуриш достъп до пинчетата на буксата. Слагаш един мултицет в режим на волтметър между 2 и 4 краче (като гледаш буксата от към гуменото маншонче крачетата се броят от ляво на дясно) и палиш двигателя. Оставаш го да работи на празен ход и гледаш напрежението. После на 2000 и на 4000 оборота правиш същото, ако някъде се налага коригираи положението на плъзгача.

Дано да стане по този начин

Поздрави и успех!!


Здравейте, пробвах да го настроя по горният начин но ми вади доста по големи напрежения. С крачета 2 и 4 от дясно на ляво по се връзват напреженията по схемата, проблема е че като настроя едно-две от тях и третото отива на кино...
При настройката напреженията се доближават до схемата при доста различно по-сила натягане на пружината?
В аутодатата има ли и силата на натягане, че да може да се измери с силометър (или малко кантарче?)

Благодаря.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Чет 14 авг 2008 15:14


Не колега няма данни за сила. а като настроиш поне първите 2 напрежения подобрява ли се работата на колата?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Пет 15 авг 2008 3:36


PASSAT написа:Не колега няма данни за сила. а като настроиш поне първите 2 напрежения подобрява ли се работата на колата?


Аз се опитвах да ги центровам и трите и от време на време се подобряваше.
Въпросът е че между вторите 2 напрежения винаги имаше разлика от около 2-3 волта? (например второто е центровано а третото е 2-3 волта отгоре, или 3-тото е настроено а второто 2-3 волта надолу?)
Странно беше и че ако пружината не е натегната супер много "показалеца" на дебитомера не стоеше стабилно на празен ход и оборотите играеха?

Колко трябва да са оборотите на празен ход? 800, 900, 1000?

Някакви идеи?


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Пет 15 авг 2008 8:26


Колега никъде не видях с кой мотор си.
PF, PB - 750...850 оборота, ако е включен синия датчик за температурата на охл. течност. Ако той е изключен - 950 +-50. В autodata
пише, че проверката се извършва в следната последователност:
1. откачаш маркуча за картерните газове от клапана който се намира на капака на главата и го запушваш;
2. палиш двигателя и го оставаш да работи около 1 минута;
3. изключваш синята букса на датчика за температура на охл. течност;
4. регултраш оборотите с болта който е над дроселовата клапа.

Ако като извадиш синята букса мотора угасне, тогава отново си включваш синята букса, палиш и форсираш 3 пъти до колло 3000 оборота, оставяш го да работи на празен ход и с въпросното болтче регулираш оборотите. Изключваш пак синята букса, форсираш пак няколко пъти до 3000 оборота и постепенно намаляш оборотите до като не се стабилизират на празен ход. Тогава отново с винта регулираш оборотите. Гасиш мотора и възстановяваш всечко (маркуча и буксата), палиш и проверяваш пак оборотите.
Колега малко не разбрано излезе, но дано да ме разбереш. Ако има някакви въпроси може да ме намериш на 0898716440 или 0885312195. Малин. Една седмица няма да имам достъп до интернет.

Пожелавам ти успех!!!


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Пет 15 авг 2008 13:48


[quote="PASSAT"]Колега никъде не видях с кой мотор си.
PF, PB - 750...850 оборота, ако е включен синия датчик за температурата на охл. течност. Ако той е изключен - 950 +-50. В autodata
пише, че проверката се извършва в следната последователност:
1. откачаш маркуча за картерните газове от клапана който се намира на капака на главата и го запушваш;

3. изключваш синята букса на датчика за температура на охл. течност;
4. регултраш оборотите с болта който е над дроселовата клапа.


Двигателя е 1.8, за това дали е PF или PB не съм сигурен? Това на двигателя ли го пише? Ако може да се разбере по VIN номера: 3VWRA21G2NM0*****
Горната процедура само за настройката на оборотите на празен ход ли е?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 64 госта