Проблем с обороти на празен ход след чистене на дросел

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Вто 23 сеп 2008 12:50


Здравей колега, извинявам се за закъснелия отговор. Въпросния клапан за който си ми писал отоговаря за пропускането на бензиновите пари от резервоара. При празен ход на двигателя този клапан е запушен и пари не влизат във всмукателните колектори (на клапана има пад на напрежение около 12-13 волта). Когато махаш буксата на клапана, ти все едно го отпушваш и по този начин влиза въздух във всмукателните колектори. ECU-то изчислява че за този приток на въздух трябва гориво и двигателя малко си повишава оборотите (незная колко, голфа няма оборотомер) но в границите на нормалното на слух 1000+200/300 оборота. При мен нестабилната работа е идвала от дупчица в маркуча преди този клапан и по този начин е влизал малко въздух, който променя сместа и вероятно е бъркал компютъра. поне това е моята теория, но при празен ход на двигателя този клапан не пуска нищо в карбуратора.
Относно температурния датичик, според мен той е 18, а 16 и 17 са двете букси за датчика. Те са синя за таблото и черна за компютъра. Това го беше написал в една тема един от модераторите - бай Радко (Radotom), който доста ги чува работите и много ми помогна, за което мисля да спамна малко и да му благодаря отново. Съвсем е възможно и температурния датчик да ти прави проблеми, но би трябвало да забележиш, тъй като тогава ще ти показва странни показания на таблото. По темите съм чел, че това също води до неправилна работа на двигателя. Също така трябва да провериш, дали не са ти запушени жигльорите на карбуратора, тъй като при мен след като се оправи проблема с оборотите на празен ход, остана един по малък проблем, който е че като колата е студена и се подаде газ, за да започне да ускорява започва да предърпва леко и не върви. Като загрее обаче си ускорява нормално и ме съмнява да не са запушени моите, защото ако не е така май ще да е температурен датчик.
бях писал в темите за запушени инжекциони, но колегите не бяха толкова словоухотливи, за да ми кажат дали жигльорите на карбуратора могат да се отпушат и те с течност за отпушване на дюзи на инжекциона, тъй като и преди ми го правеше този проблем с невървенето, но самичък се оправи. Аз мисля че е възможно да ти са запушени жигльорите. Само че колега за да е ясно какво и има на колата трябва да опишеш как се е държала, преди да почистиш дроселната клапа. С ниски обороти ли е била, с високи обороти ли е била? Как е вървяла на газ и на бензин преди това? Изобщо и най малките симптоми са от значение.
Поздрави




sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Вто 23 сеп 2008 14:47


Благодаря ти колега. В неделя разглобих пак колата смених два маркуча единия бензиновия клапан към карбуратора долу. А другия от канистъра пак за към карбуратора. Извадих тези температурни датчици и ги позабърсах имаше оксидирано по тях. Единия който е на тройника отдолу а другия отдясно окйто май е за температурата на течноста в казанчето не съм съвсем сигурен. При разглабянето на карба ми направи впечатление че отзад към купето има още някакав температурен датчик на който виси една кабелна обувка и е с отскубнат кабел. Не видях някъде да виси кабел. Не можах да го развия него и не видях номера му за да го търся в нета. Прочетох само 140 градуса. Знаеш ли го него каква роля изпълнява и защо ли е изолиран. След сглобяването положението се подобри значително. Явно че тези маркучи са били в тормоз на карба. Започна да ми пали колата на бензин без да подавам газ. Както си беше преди да чистя дросела. Но оборотите си играят намясто в диарпазон от 750-950 /сменял съм таблото предишното оригинално е с часовника/. По големия проблем е по време на движение, когато превключвам на по ниска предавка и ги сваля до угасване. Често и светва червената лампичка и след това угасва. В смисъл вместо да повишава леко оборотите при превключване ги сваля. Това е и на студен и на загрял мотор. Незнам този потенциометър на дросела гледах в руски сайт че са го чистили. Интересно ми е и този канистър може ли да се отваря разглобява някакви филтърчета дали няма запушени из вътре.И другото което мисля да направя е да видя от някого да разменим температурните датчици да видя някаква промяна ще има ли в играенето на оборотомера .
За дюзите мисля че се чистят с ултразвук така съм чувал незнам за тези добавки не съм ги пробвал.
Че сме далече един от друг да се сберем да обменим опит.
Предлагам да минем на лични че става много чат така и ще се сърдят :D


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Вто 23 сеп 2008 15:20


Здравей колега,
Не се притеснявай, никой няма да се сърди, все пак може утре да дойде някой със същия проблем и да се чуди какво да прави, а ако намерим решението ще напише едно благодарствено съобщение и няма да отваря работа на админите.
Така относно това което си направил, сигурен ли си че този датчик, който си видял не се намира на всмукателните колектори (ако се чудиш всмукателните колектори са тези които се намират към капака и не са изгорели). Казвам го това, понеше тоя датчик който си видял вероятно е ламбда сондата. тя е завита във всмукателните тръби и чрез нея компютъра контролира колко да е богата сместта. Би трябвало да е само един кабел. Виж този кабел да не се е заземил, тъй като би трябвало той да дава импулси към компютъра. опитай се да го сложиш обратно, ако не става го изолирай. И да видиш как става работата. По принцип знам че колите на газ, заради бедна горивна смес натрупват грешки и това се отразява при набирането. Пробвай да си свалиш акумулатора за известно време около 30 минути до 1 час, та ако има някаква грешка в компютъра да се изчисти. После пробвай на бензин как е и какви са оборотите.
П.П. Няма да е зле ако можеш да щракнеш една детайлна снимка на въпросният кабел и мястото на което е буксата.
Поздрави


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Вто 23 сеп 2008 15:40


Не, не е ламбда сондата. Тя си е с кабел не е рязана или махана. Този датчик си е навит точно на карбуратора отзад към купето.
Значи външно си изглежда точно като датчик за температура с една букса и на нея седи само кабелната обувка кабела е изтръгнат. Не можах да го развия иначе щях да прочета номера и да го търся в нета. Преди време нямах парно и след дълго четене стигнах до извода, че проблема е в байпасния клапан на маркучите които влизат в купето. Точно тогава си слагах газовата /тази година януари/
тези които я слагаха са го махнали този клапан и на негово място тръбички, че си мисля да не би към този клапан да е бил вързан. :D
Как не се сетих поне да го снимам :D
Това със акумулатора съм го правил няма голяма полза. Сега в неделя пак го бях откачил. Преди това като чистих дросела отново тго откачих с цел да следвам стъпките после на обучаване на дросела. Незнам всичко съм сменил маркучи, свещи, кабели, капачка, палец, комутатора е сменян миналата година. Вече се каня да отварям и да чистя потенциометъра на дросела. А случайно да знаеш този вентил или клапан на канистъра дали се разглобява


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Сря 24 сеп 2008 10:18


Привет
Въпросният клапан на канистъра съм почти убеден че неможе да се разглбява на съставните си части, или ако може след това ще е неизползваем. Ето начин да го тестваш. Този клапан на канистъра има два отвора. Един от страната на буксата, който отива към този канистър филтър и един, който отива към карбуратора. Тества се като извадиш маркуча който отива към канистъра, като когато буксата е на мястото си (т.е има напрежение на клапана) слагаш пръста си на отвора на клапана и не трябва да смуче. като махнеш буксата и трябва да усещаш как вакуума ти засмуква пръста. В тази тема, в която аз си решавах проблема, има снимка на този клапан и е написано кое къде отива. Доколкото аз разбрах тогава има случаи на запушване на този канистър филтър и странно държание на двигателя. За проба можеш да откачиш маркуча, който отива към канистъра и тогава да пробваш как ще върви като я караш. Не те съветвам да го правиш за дълго, тъй като могат да влязат боклуци в карбуратора и по този начин да си стъжниш живота.
Относно този датчи който си гледал, и аз забелязах че отива един порядъчно дебел кабел някъде отзад в карбуратора, но за съжаление скоро няма да мога да видя къде отива този кабел. Решението е да намериш схемата на този карбуратор и да видиш кое къде отива. Откакто изчисти дросела е станало така, но дали не е имало някакви други признаци преди това като спад на мощността или нещо друго. Пробвай я как върви студена и как ще се държи, понеже, ако е температурен датчик, би трябвало да се появява чак при някаква температура. Виж и този кабел дали няма да си намери някое скъсано парче да се запои за него, понеже имаше един ширмован кабел там около карбуратора, но немога да си спомня точно къде отиваше.
Поздрави


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Чет 25 сеп 2008 13:19


Не мога да открия никаква схема а и в тази програма за нашите голфове не е показано нищо. Няма никакав висящ кабел никакаква следа. Сега се загледах в ebay и открих една снимка на карбуратора отзад, очертал съм го това нещо дето пише 140 градуса и му го няма кабела :D

Изображение


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Нед 28 сеп 2008 11:23


Здравей колега,
От видяното се досещам за кой кабел става въпрос, но в момента немога да се досетя, къде отиваше пущината, а за съжаление съм доста далече от фолксвагена, за да проверя и да ти помогна. Какво мога да те посъветвам :
1 Погледни там някъде под бобината, тъй като по спомени този кабел (който ми се пречкаше като си сменях маркучлето над него) отиваше някъде нататък. Направи щателна проверка на всичко там.
2 Разрови в тези пластмасови магистрали, които събират кабелите в снопове, дали от там няма да ти остане някой кабел, който да свържеш
3 Пробвай да си разкачиш ламбда сондата. Буксата и се намира на долната дясна страна на блока като гледаш към него. Разкачаш буксата, караш малко и гледаш какво става. Ако няма промяна, закачаш я пак.
4 Намираш някой колега със същия голф, който не е на няколко хиляди километра от него, и го питаш къде и как отива този кабел и ако може да ти направи снимки.
Трябва да е сигурно, че преди това голфа е работил нормално. Също така прочетох в една тема, че е възможно да не ти работи добре вакуума управляващ дроселната клапа, но това го четох за карбуратора 2Е2. Ако е така трябва там да се съсредоточиш. Дори при необходимост, да сваляш маркучлета и да проверяваш вакуума. Също така те съветвам да запалиш колата, още като е студена, като преди това си премахнал кутията на въздушния филтър и така да можеш да гледаш дроселната клапа. Палиш като е студена и я гледаш какво прави и изобщо как ще се държи фолксвагена като е отворен карбуратора му.
Надявам се това да ти помогне.
Поздрави


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Вто 30 сеп 2008 13:03


Поздрави и от мен
Видях един незабележим досега за мен кабел който си идва точно от там от към бобината и е висял отзад . Най вероятно е той но сто процента не мога да съм сигурен. Ще го сложа там пък ще видим.
Това е за сега :D Никъде не немарима някаква обобщена подробна информация
Кой маркуч от къде на къде отива и кой кабел от къде на къде със снимков материал всичко го карам на налучкване и разсъждения до колкото ми се отдава :D


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Вто 30 сеп 2008 13:40


Здравей колега,
Хубаво, че си открил вероятния заподозрян. Че неможеш да си сигурен, неможеш, а и за съжаление немога да видя и да ти кажа със сигурност, което ме навежда на мисълта, че тук е форум на фолксваген, а голф 2 е доста разпространен автомобил и ме съмнява в този форум да няма поне още един колега с такъв автомобил. Спотайват ли се колегите или не желаят да съдействат незная, не ми и трябва да зная впрочем. За сметка на това админите помагат доста за което ги поздравявам.
Относно този кабел, премери го и виж дали стига до там, без да се налага да прилагаш старата и позната тактика - "дядо вади ряпа" мисля че при мен кабела имаше малко свобода - около 5 сантиметра допълнително. Кабеда е с черна твърда обвивка и е доста дебел - в диаметър с обвивката е около 5 милиметра. Мисля, че е многожилен, но немога да съм сигурен. Все пак няма да ти навреди да провериш с мултицет, дали има нещо по този кабел случайно. Но мога да кажа, че няма да ти навреди да го сложиш и да видиш как ще работи колата.
Поздрави и надявам се това да е лека за автомобила ти.


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Пет 03 окт 2008 12:40


е колега фалшива тревога :D
Кабела който бе нминиран е някаква маса. :D Трагва от акумулатора и е дълъг колкото да стигне до клапана за бензина. Той ми е поставен до макверсона в ляво като застанеш сещу колата. Но не виждам и къде там може да се закачи, това ще го водим при газаджията. Важното е че този температурен датчик с откъснатата букса отзад на карбуратора си няма никакъв кабел нищо друго не виси. Интересно ми е и един розов има който съм го свързал със бялочервен но там грешка не може да става. Буксите си съвпадат перфектно и по форма размер че и по мръсотия :D Тоз розовия май е някакъв за подгряване на таралежа. Голяма мистерия е около този карб. Извадих си от един сайт едно ръководство за ремонт на немски. Тази събота и неделя ако ми остане време започвам по него. Не съм много добър с немския но поне с мултицета мога да проверя няколко съпротивления. Мисля да развия и потенциометър на дросела и да го почистя. Дано да не стане по зле положението.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта