Golf 3 1.6 AFT/AEK - Как се сменя пистов ремък?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот cougarAEK » Нед 28 дек 2008 13:35


pavelnb написа:Колега не трябва да развиваш нищо!!! Взимаш един френски ключ, разтягаш го така че да хване извивката на оста която е към ролката (на снимката е срещу стрелката) и просто плавно дърпаш ключа към себеси. По този начин свиваш пружината на обтегача и повдигаш ролката. Когато ремъка се охлаби просто го избутваш от под ролката. това е цялата работа. За да го свалиш ще [/color[color=red]]трябва да махнеш и ремъка на хидравликата. Монтажа е в в обратната последователност, внимавай как натягаш ремъка на хидравликата че той върти и водната помпа и ако го натегнеш прекалено като нищо ще скапеш едно от двете.

Колега не се пресмивам и не се заяждам обаче тоя колега и тои обяснява ,че се маха ремъка на хидравлика, а и помисли логично пистовия е зад ремъка на хидравлика как ще излезе пред него като ползавт една и съща задвижваща шаиба ???? и на снимката ясно се вижда че на тоя модел трябва да свалиш малкия ремък




Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 28 дек 2008 16:18


cougarAEK написа:
pavelnb написа:Колега не трябва да развиваш нищо!!! Взимаш един френски ключ, разтягаш го така че да хване извивката на оста която е към ролката (на снимката е срещу стрелката) и просто плавно дърпаш ключа към себеси. По този начин свиваш пружината на обтегача и повдигаш ролката. Когато ремъка се охлаби просто го избутваш от под ролката. това е цялата работа. За да го свалиш ще [/color[color=red]]трябва да махнеш и ремъка на хидравликата. Монтажа е в в обратната последователност, внимавай как натягаш ремъка на хидравликата че той върти и водната помпа и ако го натегнеш прекалено като нищо ще скапеш едно от двете.

Колега не се пресмивам и не се заяждам обаче тоя колега и тои обяснява ,че се маха ремъка на хидравлика, а и помисли логично пистовия е зад ремъка на хидравлика как ще излезе пред него като ползавт една и съща задвижваща шаиба ???? и на снимката ясно се вижда че на тоя модел трябва да свалиш малкия ремък


Сега го видях, че и той е написал, че се сваля ремъка на хидравликата :shock
Ако сте толкова сигурни колкото пишете, предлагам 1 среща на 3-мата ни
1 хубав бас и ще ви покажа как се сваля :wink:

Едно време и аз сменях свещи на голфа, като откачах колекторите, ама това не значи, че няма и друг начин.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 28 дек 2008 16:21


Мисля,че вече се преиграва с тая тема.
Не съм сигурен,не съм гледал - при подходящо преминаване на пистовия ремък през шайбите,може и да не се наложи да се сваля клиновидния,при неподходящо - обратното,ще трябва да се сваля.
Каквото и да е в понеделник/вторник ще го зачекна,ще пиша какво-що.
Все пак е само 1 прост ремък....
Като се вгледам в снимката на колегата,май няма нужда да се сваля клиновидния...


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 28 дек 2008 16:30


Ето една супер некадърнa рисунка на пейнт, която да даде представа гледано отстрани, как са наредени ремаците

Изображение
Просто нищо не пречи да излезе големия ремък, след като излезе горе от обтягащата ролка - дърпа се и си излиза като пич.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Вто 30 дек 2008 15:24


КЗП се самосезира - публично се извинявам на колегите cougarAEK и pavelnb за глупостта си - нямам спомен да съм свалял клиновидния ремък, но това, че не си спомням не значи, че съм прав :oops: :oops: :oops:

Картинката е грешна - най-ниско отдолу има 1 друга ролка на клиновидния ремък и пистовия минава над нея, именно тя пречи да се измъкне пистовия ремък, заради което се налага и свалянето му.
Гледах колата днес и не вярвах на очите си :oops: :oops: :oops:


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Вто 30 дек 2008 16:05


Наистина се маха клиновидния
ето аз какви ги свърших преди време - http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=73784&highlight=


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 30 дек 2008 18:20


Смених го.
Клиновидният ремък при AFT се сваля,за да се демонтира пистовия.Това е така,защото пистовият ремък преминава между водната помпа и хидравличната помпа.
Снимки не можах да направя понеже ползвах канал в чужд гараж.
Освобождаването на механизма направих по метода,предложен от колегата - с ключ 13 звезда само се натяга болта,който държи ролката и готово.Само трябва да се свали кутията на въздушния филтър,но това си е детска игра.
Зор ми даде само свалянето и после обтягането на клиновидния ремък,трябва щангичка,а преди щангичката имаше чук......
Ама такова е.
Поздрави на всички.
Мисля,че темата ще е полезна за другите колеги.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта