може ли да се изключи абс-а ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 дек 2008 22:06


skotis написа:АBS не е за да спираш по-добре, а за да е управляем автомобила, когато са натиснати спирачките докрай.

И въпреки това ако гумите са добри - спираш доста по-добре понеже гумите спират ефективно а не се извлачват и на влач да се забиеш в предната кола ;)
Моя АБС работи завидно добре за годините си и не веднъж ме е спасявал от удар (не по моя вина) понеже с хубави гуми колата спира много по-бързо.
Отделно на сняг/лед не занася настрани а спира по права линия и на чист лед при скорост от 30км/час спира с около 10-тина метра по-рано от същата със същите гуми без АБС (лично съм пробвал).
За АБС-а е много важно да са хубави гумите и да са изправни амортисьорите (иначе колелота подскача и АБС-а не работи ефективно дори на сух път).
Успех!




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 26 дек 2008 22:08


skotis написа:АBS не е за да спираш по-добре, а за да е управляем автомобила, когато са натиснати спирачките докрай.

Ами аз точно това казвам я!!!!Ако умееш добре да овладяваш автомобила, АБС само пречи....не е мое мнение,а мнение на професионални автомобилни състезатели....


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Мнениеот stoqn_g60 » Пет 26 дек 2008 22:09


ако нямаш читави гуми, АБС-а (както и АСЦ) не може да ти помогне ама граммм


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2194
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пет 26 дек 2008 22:13


joker написа:
skotis написа:АBS не е за да спираш по-добре, а за да е управляем автомобила, когато са натиснати спирачките докрай.

Ами аз точно това казвам я!!!!Ако умееш добре да овладяваш автомобила, АБС само пречи....не е мое мнение,а мнение на професионални автомобилни състезатели....

Редовия шофьор няма рутината и опита на професионалните състезатели, нито техните автомобили ;)
Към автора - защо искаш да си изключиш ABS-а?


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Пет 26 дек 2008 22:48


Kolegi спора е излишен. преди години работех пътно строителство и се внесъха асвалтополагащи машини FOGELE ot зап. Германия с електроника за полагане на асвалтобетона .....всички машини щом нещо електрониката се повреди не се възстановяваше и се перкаше на по нивото на предишния пласт ...така че електроноката на нас българите ни пречи и я смятаме за излишна ...по тая логика да се премахне и деференциала защото колата стои на едно место акоедно от колелата забуксува.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Пет 26 дек 2008 22:54


Smeagol написа:
joker написа:
skotis написа:АBS не е за да спираш по-добре, а за да е управляем автомобила, когато са натиснати спирачките докрай.

Ами аз точно това казвам я!!!!Ако умееш добре да овладяваш автомобила, АБС само пречи....не е мое мнение,а мнение на професионални автомобилни състезатели....

Редовия шофьор няма рутината и опита на професионалните състезатели, нито техните автомобили ;)
Към автора - защо искаш да си изключиш ABS-а?


за да се знае, че човека кара кола с абс


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Мнениеот Haralampi » Пет 26 дек 2008 22:59


kiko946 написа:
за да се знае, че човека кара кола с абс


Тцъ - за да се знае че човека кара кола с АБС но без.... демек PRO LEVEL ;)


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Пет 26 дек 2008 23:12


joker написа:
komitov написа:е хората за работещ ABS пари дават ти искаш да го махнеш извади бушона и ще спира по твои вкус

Това не е съвсем така...повечето мои приятели си изключиха АБС-а точно заради бавното спиране....а един от тях е пътен полицай с повече от 25 години опит...ами правете си изводите!!!


жокер точно обретно е с ABS колата има по къс спирачен път ....возейки се по железопътните линий в Германия при авариино спиране влаковете използват също а АБС много бях учуден но влака закова за нула време на место.


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Пет 26 дек 2008 23:44


Незнам защо joker си мисли че не мога да си направя изводи от неговия пост или от 25 г опит на полицайчето, аз извода съм го направил преди 10г за мен ABS е много добра и полезна система която при наличие в автомобила не бива да се премахва ,а това че на някои му пречи и не му харесва да го рита спирачния педал си е негов проблем.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Мнениеот Haralampi » Пет 26 дек 2008 23:44


kiko946 написа:
жокер точно обретно е с ABS колата има по къс спирачен път ....возейки се по железопътните линий в Германия при авариино спиране влаковете използват също а АБС много бях учуден но влака закова за нула време на место.


Напълно вярно! Винаги търкането на накладките по диска представлява по-голямо съпротивлени ( ==> спирачна сила) отколкото триена на каквито и да е гуми по асфалт, камо ли мокър или заледен! А и както казаха - автомобила остава управляем.


Потребителски аватар
tonkata82
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 18 май 2008 23:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tonkata82 » Съб 27 дек 2008 2:39


Кола с ABS има неколкократно по–добро спиране и управление от кола която няма ABS,а що се отнаса за полицайчето мога да кажа глупаво момче :twisted:


Потребителски аватар
papani
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Франция

Мнениеот papani » Съб 27 дек 2008 6:49


Немога да си обесня от къде ви дойде тази идея,да си изключвате АБС.
Той е сложен да помага на хората е на пречи.ако беше така едва ли ще се стараят да го слагат по колите.Като начало вземете си сменете гумите,и не карайте износените,не си спестявайте 20-30лв,а ги дайте за по хубавите гуми.Не е лошо и да се проверяват състоянието на накладките и дисковете от време на време,а не само когато си купиш колата.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8378
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Съб 27 дек 2008 11:07


Не че нещо ама въпросът беше МОЖЕ ЛИ ДА СЕ ИЗКЛЮЧИ ABS-а ,а не ДАЛИ ДА СИ ГО ИЗКЛЮЧА !!! Така че ако някой може да даде компетентен отговор да казва а останалите да си пуснат друга тема /то май има такава/ " С ABS ли е по-добре или без?" ! Имаше предложение за махане на бушона,но тогава няма ли да светне лампата на таблото ??


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Мнениеот Haralampi » Съб 27 дек 2008 11:09


Stivi написа:Не че нещо ама въпросът беше МОЖЕ ЛИ ДА СЕ ИЗКЛЮЧИ ABS-а ,а не ДАЛИ ДА СИ ГО ИЗКЛЮЧА !!! Така че ако някой може да даде компетентен отговор да казва а останалите да си пуснат друга тема /то май има такава/ " С ABS ли е по-добре или без?" ! Имаше предложение за махане на бушона,но тогава няма ли да светне лампата на таблото ??


и кво като светне? сега и претенции?? както и да се изключи все нещо ще свети разбира се! както сте тръгнали - аз да предложа да махнем и лампичката от таблото и проблема е решен напълно :D

С изключване на ESPто или там който каквото има не се ли изкл и АБСа?


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Съб 27 дек 2008 11:12


Stivi написа:Не че нещо ама въпросът беше МОЖЕ ЛИ ДА СЕ ИЗКЛЮЧИ ABS-а ,а не ДАЛИ ДА СИ ГО ИЗКЛЮЧА !!! Така че ако някой може да даде компетентен отговор да казва а останалите да си пуснат друга тема /то май има такава/ " С ABS ли е по-добре или без?" ! Имаше предложение за махане на бушона,но тогава няма ли да светне лампата на таблото ??


ами пробвай и нали вас ви тормози ритането на педала ...е няма да го има.

Антиблокираща система
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Направо към: навигация, търсене
Антиблокиращата система (ABS) е предназначена да предотврати блокирането на колелата при рязко натискане на педала на спирачките или при спиране на хлъзгав път. ABS обезпечава максимално възможното сцепление с пътя при рязко спиране, при което спирачният път става значително по-къс и автомобилът запазва управляемостта.

При рязко спиране и особено когато пътят е хлъзгав, колелата на автомобила могат да блокират. В такава ситуация автомобилът се плъзга като шейна на пътя, при което спирачният път се удължава значително и се губи контрол върху управлението. Ето защо в съвременните автомобили се монтират антиблокиращи системи. Абревиатурата ABS (Ей Би Ес) е съкращение от anti-lock breaking system (антиблокираща система).

ABS при обикновено спиране не действа, тя се задейства само когато колелата са на път да блокират. Системата се управлява от микрокомпютър (самостоятелно обособен електронен блок), който получава сигнали за въртенето на колелата от монтираните в тях датчици. Микрокомпютъра обработва получената информация и чрез електромагнитни клапани управлява налягането на спирачната течност (флуид) към колелата. Когато едно колело (или повече) при спиране е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновено отново увеличава налягането, като го подържа на границата на блокиране. Това водачът на превозното средство го усеща като пулсации в спирачния педал, при което вибрира и целият автомобил.

Автомобилите с ABS имат на арматурното табло индикатор, указващ действието на системата. При подаване на контакт индикаторът светва и угасва няколко секунди след потеглянето (5-7 км/ч). Индикаторът светва при задействане на системата - т.е. при аварийно спиране. ABS включва в себе си и набор от функции за самодиагностика през определен период (секунди). Ако по време на движение индикаторът светне, без да е натиснат педала на спирачката, това означава, че при самодиагтостиката е открит отказ в системата и задачата на индикатора в този случай е да предупреди за това водача. В такива случаи автомобилът ще може да спира, но без действието на антиблокиращата система.

При автомобилите с ABS в случай на аварийно спиране спирачният педал се натиска винаги с всичка сила заедно с педала на съединителя. ABS само оптимизира процеса на спиране, осигурявайки максимална ефективност на спирачките. Но системата не може да намали спирачния път под един физически праг, зависещ в много голяма степен от скоростта на автомобила и коефициента на сцепление между гумите и пътя. ( Дължината на спирачния път се определя главно от състоянието и вида на пътната настилка. )



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта