Golf 3 GTI 93год 2.0 115к.с. Ускорение при ниски обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19717
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот radotom » Нед 03 май 2009 11:39


нерим написа:докато е студена пали от раз и без газ а като загрее задължителна газ и малко варти докато палне.

Опааа...
Пич, колата ти дави яко!
На няколко пъти съм изпукал мотора при запалване и топъл двигател и тогава задължително трябва да дам газ, за да отвори дросела и да влезе повече въздух, иначе пали трудно и прикляфква, докато палнат всички цилиндри.
Както написа колегата- температурен датчик!
Ама си го вземи от официален вносител (за поне някаква доза сигурност), защото доста колеги си разкарват по багажниците по няколко от другите, по-евтините ;)




Потребителски аватар
vankoni
Мнения: 362
Регистриран на: Пет 02 май 2008 16:46
Автомобил: VW passat B3 B5.5
Двигател: PF1991 ALT2003
Местоположение: Хисар London
Контакти:

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот vankoni » Пон 04 май 2009 21:56


Бат Радо аз имам абсолютно същия проблем на бензин, направо го сменям този датчик.Имам съмнение, че неми работи ламбда сондата пък съм и на газ :bishop Един месец слагам само 100 октана, а на газ върви повече :?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19717
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот radotom » Пон 04 май 2009 22:37


Ванка, ами що не си казал да я премерим пустата сонда ;)
Осцилоскопа ми е постоянно в колата... Само трябва да не забравя да провера как са батериите ;)
Относно датика- можем да го 'лъжем' с резистори, за да видим как ще се повлияе колата.
Лошото е, че не може да се кара постоянно с тези резисторчета- те са само за експериментите...


Ombre1
Мнения: 187
Регистриран на: Нед 20 май 2007 14:23
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Петрич

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот Ombre1 » Вто 26 май 2009 0:00


Ех значи аман си казах от тоя проблем!Имам го и аз от известно време и съм със същия модел голф,доста неща смених и никаква промяна :(,вчера даже и катализатора махнах и пак си е същото(тцтц като се сетя преди 6 години като я купих лепеше ме за седалката,милата :cry: ).Днес я закачих на PC и ми казаха че дава грешка в температурния датчик и в ламбда сондата.Таа някакви предложения и цени на тези двете джаджи :roll: и ся и друго се чудя, дали тая ламбда сонда не беше на катализатора който вчера ми го замениха с гърне :shock .Хора помагайте


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19717
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот radotom » Вто 26 май 2009 8:24


Ombre1 написа: и друго се чудя, дали тая ламбда сонда не беше на катализатора който вчера ми го замениха с гърне :shock .

Ич недей се чуди!
Баш там беше!
Сега и да е пак там- трябва си наистина хубаво, а не гаражно гърне, за да може да се осигури пак същия поток на газовете, така, че Ламбдата да върши някаква работа.. Отделно, че точното й отстояние спрямо изпускателните клапани също си е от значение.


Ombre1
Мнения: 187
Регистриран на: Нед 20 май 2007 14:23
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Петрич

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот Ombre1 » Вто 26 май 2009 10:30


Хммм одеве бях до майстора който ми махна катализатора и ми обясни че при мене ламбдата е малко преди катализатора и не я е пипал,минах я пак преди малко на PC,но не показа никакъв проблем,майстора каза че вчера двете грешки0 ги бил изчистил и сега след като пак я карах не са се появили наново и също така ме увери че ако евентуално имам проблеми по дебитомер,ламбда или температурния датчик щяло веднага да покаже.Сега погледнах и кода на двигателя,започва с

Засега съм сменил заменил и проверил :):
1.Дистрибуторна капачка,палец,свещи
2.Въздушен филтър
3.Горивен филтър
4.Махане на катализатора(ламбдата си е там)
5.Три пъти диагностика
6.Слагах добавки за прочистване на инжекциона и незнам си за какво още служело,май беше Liqui Molly марката

Помагайте!


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот overapac » Вто 26 май 2009 11:54


смени го тоя температурен датчик-не е скъп ,а може да ти дава грешна информация на компа


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19717
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот radotom » Вто 26 май 2009 22:21


Омбре, ми ермано, тоя 'майстор' е за трепане с чука, с който ти е блъскал по кюнците!
Не, щото не разбира- това може да му бъде простено, а защото те лъже!
Ламбдата на 2Е мотора е на катализатора!!!
Катализатора ти е първото тумбесто нещо по изпускателната система, приличащо на гърне. Веднага в началото на пода на колата. И Ламбда-сондата е завита на него! В предната му част! На 2 см от керамичната пита на катализатора!
Има коли, на които ламбда-сондата се намира на изпускателния колектор, вярно е! Такива са например ABS- моторите.
При тях сондата е с един кабел, без подгряване и се нагряват от нагорещените газове.
При 2Е освен сигналния кабел има и още 2 бели проводника за подгряване на циркониевия елемент.
Ако влезеш под колата можеш да видиш сондата и стърчащите от нея кабели, които се включват на една букса, закрепена за задния тампон на мотора.
Относно това, какво е правил 'майстора' - вероятно с дълъг секач е разбил катализатора и го е изсипал през отвора. Нищо чудно и Ламбдата да е отмаал, ако не е внимавал!
За температурния датчик- смени го, наистина. Но си вземи от официалните вносители датчик, защото доста колеги си разкарват от по-евтинките, ама и неработещи датчици из багажниците.
Сменял си палец и капачка. Скоро бил ли си на центровка на запалването?
При 2Е центровката се прави, като се вкара компа в авариен режим.
Изчаква се да загрее двигателя, вдиат се оборотите до около 2 000 и се откача същия тоя температурен датчик. Така компа спира да 'пипа аванса'.
Заводско трябва да ти е настроен на 6* преди Горна Мъртва Точка (ГМТ).
Аз лично карам на 10-12* преди ГМТ. По този начин има по-добро ускорение в ниските, загуба на мощност във високите и повишена опастност от детонации и нестабилни обороти, но не е толкова страшно ;)


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот rudoni » Вто 26 май 2009 22:44


смешна работа!

Засега съм сменил заменил и проверил :
1.Дистрибуторна капачка,палец,свещи
2.Въздушен филтър

я ! а кабелите защо не смени ? мислиш ,че са здрави? лъжеш се! иди при Радо да ти ги замери с осцилоскопа!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19717
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот radotom » Вто 26 май 2009 23:18


rudoni написа:иди при Радо да ти ги замери с осцилоскопа!

Ако говориш за мен- не става с осцилоскоп. Поне не и с моя... Пробвано многократно! :cry:
Изкарва някаква графика, ама нищо не може да се различи...
Иска си хубва елкон таз работка....


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот rudoni » Вто 26 май 2009 23:24


прати го някъде където могат да ги четат тия работи!незнам с какво осци работиш и за това се извинянам!


Ombre1
Мнения: 187
Регистриран на: Нед 20 май 2007 14:23
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Петрич

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот Ombre1 » Чет 28 май 2009 10:00


Пичове(колеги) след 1001-а манипулации,операции и акъли от "майстори" :banghead: които според мене бяха абсолютно ненужни,реших сам да се опитам да намеря причината.Попаднах на един пост на yoan4o http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=84341&hilit=%D0%9B%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0+%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0&start=75 който ме вдъхнови така да се каже :D .Таа ето как колата стана тази същата която купих преди 6 години :):

Изображение 1.Свалих капака на въздушния филтър и махнах капачката на дебитомера за да видя дали всичко си е на мястото.Дотук нищо странно.

Изображение 2.Това нещо дето стърчи май е датчика за температурата на въздуха и ми се видя доста замърсен,даже на снимката не си личи много.Реших да махна четирите болта за по голямо удобство и да го напръскам и почистя с WD-40.

Изображение 3.Ето така изглеждаше от другата страна-доста замърсен.

Изображение 4.Ето го вече почистения дебитомер изкъпан обилно с WD-40.Може да се забележи как хубаво блести датчика :) който преди това беше сив.

Изображение 5.Реших да не спирам до тук,така и така бях почнал с чистенето.Свалих тоя големия маркуч(не им знам имената на доста неща :))и други дреболии и хоп гледам някаква черна клапа(дроселната).

ИзображениеИзображение 6.Ето как изглеждаше по от близо преди и след почистването пак с помоща на WD-40 един парцал и една от онези зелените гъбички за миене на чинии.

ИзображениеИзображение 7.Преди и сега от вътрешната страна.

Ми тва е от мене.Надявам се този пост да помогне и на други. :) :beer


Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот zloby3400 » Чет 28 май 2009 17:43


А какъв е ефекта и дали има ефект от тези процедури???


Потребителски аватар
golf3gtivr6
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 424
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот golf3gtivr6 » Чет 28 май 2009 19:47


Евала колега , ще трябва да направя и аз тази процедура , но информативно да те питам колко парички струва WD-40 И това не е ли спрей за ръжда ?


Ombre1
Мнения: 187
Регистриран на: Нед 20 май 2007 14:23
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Петрич

Re: Ускорение при ниски обороти

Мнениеот Ombre1 » Пет 29 май 2009 8:42


zloby3400 Ефекта е невероятен,колата имаше проблем с ниските обороти,давеше се и сякаш половината от конете ги нямаше(бръмчи но не върви).Дори и при загрят двигател като натиснех рязко педала на газта до 1500 оборота колата накъсваше и все едно се чудеше да тръгне или да не тръгне и най важното-дори ми е гаснела ей така в движение.Накратко всички тези проблеми изчезнаха след едно просто ПОЧИСТВАНЕ :).

golf3gtivr6 моето съм го купувал миналата година за 8лв,съмнява ме сега да е по скъпо и е много яко спрейчето,оправя всичко.То на него си пише какво що :),но не е само за ръжда.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта