Омбре, ми ермано, тоя 'майстор' е за трепане с чука, с който ти е блъскал по кюнците!
Не, щото не разбира- това може да му бъде простено, а защото те лъже!
Ламбдата на 2Е мотора е
на катализатора!!!
Катализатора ти е първото тумбесто нещо по изпускателната система, приличащо на гърне. Веднага в началото на пода на колата. И Ламбда-сондата е завита на него! В предната му част! На 2 см от керамичната пита на катализатора!
Има коли, на които ламбда-сондата се намира на изпускателния колектор, вярно е! Такива са например ABS- моторите.
При тях сондата е с един кабел, без подгряване и се нагряват от нагорещените газове.
При 2Е освен сигналния кабел има и още 2 бели проводника за подгряване на циркониевия елемент.
Ако влезеш под колата можеш да видиш сондата и стърчащите от нея кабели, които се включват на една букса, закрепена за задния тампон на мотора.
Относно това, какво е правил 'майстора' - вероятно с дълъг секач е разбил катализатора и го е изсипал през отвора. Нищо чудно и Ламбдата да е отмаал, ако не е внимавал!
За температурния датчик- смени го, наистина. Но си вземи от официалните вносители датчик, защото доста колеги си разкарват от по-евтинките, ама и неработещи датчици из багажниците.
Сменял си палец и капачка. Скоро бил ли си на центровка на запалването?
При 2Е центровката се прави, като се вкара компа в авариен режим.
Изчаква се да загрее двигателя, вдиат се оборотите до около 2 000 и се откача същия тоя температурен датчик. Така компа спира да 'пипа аванса'.
Заводско трябва да ти е настроен на 6* преди Горна Мъртва Точка (ГМТ).
Аз лично карам на 10-12* преди ГМТ. По този начин има по-добро ускорение в ниските, загуба на мощност във високите и повишена опастност от детонации и нестабилни обороти, но не е толкова страшно
