Мотора е с втулки. проблема е да намериш графитен или фосфорен бронза за да ти се направят втулките.Тези нарки бронз попиват масло в тях и остта се смазва дълго време. ако е само месинг или бронз има повишено триене. Не че не работи мотора , но не е за дълго , а освен това се надира и остта н ел. мотора/ образуват се бразди/.
На мен. ел мотора ми го изпратиха от София.
Как се сваля моторчето с перката за охлаждане на радиатора
kris11 написа:SnowMaster написа:ako е същата история както при венто 1,8 абс работата е сериозна.сваля се радиарора бронята и решетката.има 6 или 8 щифта които го държат за пласмасата.моторче втора ръка 2 степенно заедно с перката 80 лв. взето чак от софия.някои майстори твърдят че не е хубаво да се сваля перката от моторчето щото се дебалансирала Screwy
Koлега тука не е така. Сваляш предна маска и откачаш ляв фар.Източват се родилните води от долния маркуч на радиатора.Откачаш закрепването на радиатора / по спомени 4 болта/ плюс кабели на датчик- включвателя за вентилатора, горният маркуч на радиатора. Вади се радиатора. През образувалият с еотвор след снемане на радиатора се отвиват 3 болта които държат ел.мотора, Откачаш и куплунга за ел.мотора и изваждаш напред.
Ел.мотора е капсулован, може да го отвориш но се разбиват втулките / плъзгащите лагери/, които не се продават като резервна част,
Купи чистак нов за 98лв - 2 скоростен лятото.
Сглобяването е по обратният начин. Мен най 0много ме изнерви скобата за долният маркуч на радиатора шибано място и няма свободен достъп от хидравликата. за да я поставя си купих клещи с дълги челюсти.След това наливаш антифриза, през разширителният съд, палиш и чакаш да загрее на 90 градуса. Доливаш после и сис готов.
Здравей колега! Много ясно си го описал и аз вчера се опитах да направя точно това. Разкачих вс. по описание, но радиатора не можа да излезне заради щуцера на долния маркуч, кйто под наклон не може да излезе от дупката, а напред опира в една ламарина за която е закачена бронята. Та трябва ли да се свали и предната броня, ламарината под нея за да излезне радиатора.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
1.4 1.6 (от по новите) излиза много лесно. само се сваля решетката.
1.8 е кошмар! сваля се всичко-броня решетки, боклуци...
гредата се охлабва от едната страна а от другата се откача за да излезе радиатора.
после трябват 2ма за поставянето на бронята в щипките отстрани-иначе за сам е адска мъка.
моторчето на перката не се ремонтира!
причините са в самонагаждащите плъзгащи лагери които ги няма като резервна част. а ги няма по много проста причина-никой не може да предвиди износването на оста и да продаде ремонтен колмплект...
стругарите обикновено не уцелват или материала или факта че лагера е самонагаждащ-и резултата е много скоро пак на ремонт...
новите са боклуци а 2ра ръка е котка в чувал...
просто-най изгодния финансов вариант се приема и се чака пак да се скапе...
1.8 е кошмар! сваля се всичко-броня решетки, боклуци...
гредата се охлабва от едната страна а от другата се откача за да излезе радиатора.
после трябват 2ма за поставянето на бронята в щипките отстрани-иначе за сам е адска мъка.
моторчето на перката не се ремонтира!
причините са в самонагаждащите плъзгащи лагери които ги няма като резервна част. а ги няма по много проста причина-никой не може да предвиди износването на оста и да продаде ремонтен колмплект...
стругарите обикновено не уцелват или материала или факта че лагера е самонагаждащ-и резултата е много скоро пак на ремонт...
новите са боклуци а 2ра ръка е котка в чувал...
просто-най изгодния финансов вариант се приема и се чака пак да се скапе...

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Долният щутцер си е гърч за сваляне но се сваля като вдигнеш колата на крик или тротоар от страната на водача или на канал . Бърка се с плоски клещи но с дълги и тесни челюсти - около 8мм в края.Специално за операцията обикалях магазини и си купих китайски/ евтиния, нали са за 1 кратна употреба ?/.
Но още по-големият гърч е с поставянето.
Васко нали стругарите имат микромери за измерване на остта на ел.мотора. При бъчвообразно износване се шлайфа остта на мотора за да стане пак на фи.
Но още по-големият гърч е с поставянето.
Васко нали стругарите имат микромери за измерване на остта на ел.мотора. При бъчвообразно износване се шлайфа остта на мотора за да стане пак на фи.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Можеш да се разминеш и само със смазване. Моето се разбръмча и като го свалих също движеше трудно. Разглобих го и вътре по лагерите нямаше никаква смазка. Нямаше големи хлабини, така че го смазах и обратно.
Иначе ако стигнеш до ново, провери за Febi. Поне за Polo-то, когато търсих, бяха някакъв ценови компромис - около 160 лв. Hans Pries около 70, BOSCH - около 240.
OFF
К'ви са тез' щуцери, маркучи, радиатори,... Като ви чета, тръпки ме побиват. При мен ми костваше само отвиване на 7 винта.
Иначе ако стигнеш до ново, провери за Febi. Поне за Polo-то, когато търсих, бяха някакъв ценови компромис - около 160 лв. Hans Pries около 70, BOSCH - около 240.
OFF
К'ви са тез' щуцери, маркучи, радиатори,... Като ви чета, тръпки ме побиват. При мен ми костваше само отвиване на 7 винта.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kris11 написа: Васко нали стругарите имат микромери за измерване на остта на ел.мотора. При бъчвообразно износване се шлайфа остта на мотора за да стане пак на фи.
нали знаеш що е повърхностна якост? или т.нар. циментация... при плъзгащите лагери е задължителна... и като го шлайфаш, термично обработиш, направиш нови лагери и го разглобиш и сглобиш къде му идва края?
за каквото и да си говориме-става дума за пари

- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
stil написа:Можеш да се разминеш и само със смазване. Моето се разбръмча и като го свалих също движеше трудно. Разглобих го и вътре по лагерите нямаше никаква смазка. Нямаше големи хлабини, така че го смазах и обратно.
Иначе ако стигнеш до ново, провери за Febi. Поне за Polo-то, когато търсих, бяха някакъв ценови компромис - около 160 лв. Hans Pries около 70, BOSCH - около 240.
OFF
К'ви са тез' щуцери, маркучи, радиатори,... Като ви чета, тръпки ме побиват. При мен ми костваше само отвиване на 7 винта.
Напълно е възможно да е за смазване. В обаче неделя следобед замириса на изгоряло - мотора не въртеше а кабелите около куплунга бяха нагряти. Мойта кола е 1.8 и радиатора е по-голям. Аз разкачих маркучите от щуцерите без никакъв проблем. Проблема е че като наклоня вече разкачения радиатор за да го извадя, долния щуцер влиза в дупката на маската и не може да се изтегли нагоре. За да го извадя трябва да разкача предната броня и после ламарината която я държи. Тогава ще излезе радиатора а след това вентилатора. За това решение немецът получава двойка! Вчера ходих при Васко за консултация. Той ми даде инструкции как се сваля бронята.
Последна промяна от ila на Вто 07 мар 2006 9:48, променено общо 1 път.
kris11 написа:Васко прав си но пък бронза е по мек от стоманената ос дори и с "поошлайфана циментация" и ще изкара някоя година. Иначе варианта на нов мотор съм го ипитал предното лято .Удоволствие за само 98 лв чисто нов/ старият беше с изгорял ротор/.
... а новият ти мотор каква марка е и доволен ли си от него ( качествен ли е )? Тук разпитах на много места казаха ми цени от 90 лв. до 160 лв. Като на едно място беше 260 лв, а в Юнитрейд 500 лв. Навсякеде ме питат за диаметъра на перката. За това преди да го купя трябва да го сваля и да отида с него в магазина.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Немски 2 скоростен е. Но трябва довечера да погледна етикета каква марка е. Жената ходи на работа с Голфа.
Засега работи колко ще изкара само може да се гадае.
Ами какво му е на 1 ел. двигател - ротор с намотка на него, колектор, пластмасов четкодържател към задният капак статора е метален цилиндър с 2 яки магнита закрвпени с 2 пластинчати пружими към корпуса, преден капак и 2 самонагаждащи се лагерни втулки.
При мен се беше счупила едната пружина и парче от нея беше блокирал ротора -намотката на ротора изгоряла и стопен четкодържател.
Засега работи колко ще изкара само може да се гадае.
Ами какво му е на 1 ел. двигател - ротор с намотка на него, колектор, пластмасов четкодържател към задният капак статора е метален цилиндър с 2 яки магнита закрвпени с 2 пластинчати пружими към корпуса, преден капак и 2 самонагаждащи се лагерни втулки.
При мен се беше счупила едната пружина и парче от нея беше блокирал ротора -намотката на ротора изгоряла и стопен четкодържател.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта