Дроселова Клапа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот Haralampi » Пон 14 сеп 2009 19:12


Мисля, че най-важното си изпуснал да споменеш..... ако не се лъжа имаше някаква тема за подобен проблем на газ. Честно казано никога не съм имал или карал кола на газ, но от това, което чувам и чета си мисля, че по-съвременните коли и/или конкретно Голф 4 никак не понася дълго на газ....

Защо не я покараш малко на бензин да видиш как ще се държи или да адаптираш отново дросела но на бензин?

Стабилно ли поддържа оборотите? На колко оборота седи?
Видя ли за записани грешки!?




XmUrF
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот XmUrF » Пон 14 сеп 2009 20:07


Аз затова си купих кабел. Карах карах и не се оправяше и ми писна да чакам. За 2мин обучение на дросела с кабела и готово.

Ако си в София свиркай ще го адаптираме дросела и ще заспи работата.


Потребителски аватар
GARTNER
Мнения: 1980
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cофия/Оряхово
Контакти:

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот GARTNER » Пон 14 сеп 2009 21:17


XmUrF написа:Аз затова си купих кабел. Карах карах и не се оправяше и ми писна да чакам. За 2мин обучение на дросела с кабела и готово.

Ако си в София свиркай ще го адаптираме дросела и ще заспи работата.

Кабел имам можеш ли да кажеш нещо по конкретно за обучението с vag-com.
Haralampi Колата е на мои роднина всеки сам си преценя дали да кара на газ или бензин
Аз карам дизел но ако карах бензинова кола и аз бих си сложил газ.
Грешки няма гледах оборотите са не постояни постояно се менят от 1500 до 2000 но на моменти когато се запали е на 1000 постояно.Ще я направя процедурата отново и ще покараме на бензин.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот Haralampi » Пон 14 сеп 2009 22:19


GARTNER написа:
XmUrF написа:Аз затова си купих кабел. Карах карах и не се оправяше и ми писна да чакам. За 2мин обучение на дросела с кабела и готово.

Ако си в София свиркай ще го адаптираме дросела и ще заспи работата.

Кабел имам можеш ли да кажеш нещо по конкретно за обучението с vag-com.
Haralampi Колата е на мои роднина всеки сам си преценя дали да кара на газ или бензин
Аз карам дизел но ако карах бензинова кола и аз бих си сложил газ.
Грешки няма гледах оборотите са не постояни постояно се менят от 1500 до 2000 но на моменти когато се запали е на 1000 постояно.Ще я направя процедурата отново и ще покараме на бензин.


Обучението с кабел не се различава като ефект от автоматичното, но би могъл да видиш дали ти дава "ОК", т.е. дали ти дава, че клапата е обучена.
Има 2 различни места, от които се прави адаптацията, в зависимост от това дали колата е с E-Gas или не. Щом е 1.6 SR вероятно не е с E-GAS?

А за газифицирането - разбира се - всеки сам си преценява (и се бори с последствията като в случая) - просто споделих наблюдения, не го приемай като заяждане или критика...


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот pedalchobaba » Вто 15 сеп 2009 9:58


GARTNER написа:Кабел имам можеш ли да кажеш нещо по конкретно за обучението с vag-com.


tonyM написа:
Става въпрос за адаптивните настройки:
Адаптивните настройки не се трият с изключване на акумулатора. Това за изтриването им (връщане до заводско ниво) за Simos-AKL никъде не го пише в книгите, но се прави с ВАГ-КОМ. Четох го в един руски форум, днес го пробвах и стана. Даже при невъзможност да се адаптира нормално дросела, препоръчват първо да се нулират адаптивните настройки.
Адаптивните настройки за Simos-AKL ECU се виждат с функция Измерване (08), блок 011, полета 2 и 3.
Нулирането им става с функция Адаптация (10), блок 00. Даже се вижда в полетата, че точно за това става въпрос. Първо се прави Read, после Save, и накрая ОК. След това може да се погледне, че стойностите на новите адапт. настройки (заводските) са различни от първоначалните.


XmUrF
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот XmUrF » Вто 15 сеп 2009 12:22


Да, има значение дали е с жило или без. Мойта е с жило и аз следвах инструкциите от сайта на ross-tech. Версията на vag-com ми е 311.

Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:
These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.

Turn the key on but do not start the car.

[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
[Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Елементарно е и стана за секунди!

Ето и линк към упътването от сайта.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот pedalchobaba » Вто 15 сеп 2009 14:58


XmUrF, това е така и важи за всички VW, но не и за сбъркания Simos 06A 906 019 ХХ монтиран на Голф 4, 1.6 за който пита GARTNER.
За това му пуснах юзър гайдата на Тони.


Потребителски аватар
GARTNER
Мнения: 1980
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cофия/Оряхово
Контакти:

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот GARTNER » Вто 15 сеп 2009 15:55


Haralampi написа:
А за газифицирането - разбира се - всеки сам си преценява (и се бори с последствията като в случая) - просто споделих наблюдения, не го приемай като заяждане или критика...

не го приемам като заяждане но преди да почистим дросела нямаше проблеми така че не ме убеждавай че проблема е от газта.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот Haralampi » Вто 15 сеп 2009 15:58


GARTNER написа:
Haralampi написа:
А за газифицирането - разбира се - всеки сам си преценява (и се бори с последствията като в случая) - просто споделих наблюдения, не го приемай като заяждане или критика...

не го приемам като заяждане но преди да почистим дросела нямаше проблеми така че не ме убеждавай че проблема е от газта.


Нищо не те убеждавам. А темите за проблеми с равномерната работа на двигателя и износени бутала в следствие от газифициране са достатъчно много, за да не се налага който и да е да те убеждава в каквото и да било.

Конкретния случай може и да не е такъв разбира се. Пробвай отново да обучиш дросела този път с кабел и този път да я покарат на бензин.


XmUrF
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот XmUrF » Вто 15 сеп 2009 20:12


pedalchobaba написа:XmUrF, това е така и важи за всички VW, но не и за сбъркания Simos 06A 906 019 ХХ монтиран на Голф 4, 1.6 за който пита GARTNER.
За това му пуснах юзър гайдата на Тони.


Аз не знам на колегата какъв точно му е моторът, написал е само 1.6 101 коня. Моят е точно такъв(AKL) и го обучих по гореописаният от мен начин(явно не е от тия Simos).

А в това, което съм копирал е описан и случая, за който говориш. Оставам с впечатление, че не е особено различно - "Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)".

Все пак ако неговия е такъв не мога да коментирам, обучавал съм само моя си дросел.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот Haralampi » Вто 15 сеп 2009 21:15


Едно допълнение за правилното автоматично обучение на дросел клапата:

1. след почистването и монтажа се откача акумулатора за 5-10мин за да се загубят настройките
2. закача се обратно и колата се дава на контакт, без да се пали двигателя за 5-10 минути, през, които клапата почва настройка.
3. След около поне 5 минути (бих изчакал 10) се запалва и се оставя мотора да работи за още 5 минути (отново бих му дал 10) без да се подава газ!
4. След изминати около 50km би трябвало клапата да е успешно адаптирана :да:

Трябва да си призная, че аз изпуснах стъпка 2 и наруших стъпка 3 като към края на 5-те минути подадох газ последния път когато ми се наложи, тъй като бях забравил подробностите от процедурата.... Въпреки това след последвалите 500 км, които изминах всичко беше и е ок...


ivo8910
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 11 окт 2010 18:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Дроселова Клапа

Мнениеот ivo8910 » Пон 11 окт 2010 18:50


Здравейте , имам проблем с моя Golf GTI 2,0 115hp , имам газ /от 2 год. /и проблемите от тогава започнаха , но сега стана най-зле .Проблемът се състои ш това че се колебаят оборотите на сшободен ход при бензин , а на газ е супер.Когато е студена в началото няма проблем , а като загрее започвт да играят оборотите на свободния ход.Преди това се оправяше някак от самосебеси и си мислех че е от кофти газ.Цяла зима обаче я карах на безин и пак го имах тоя проблем но по-малко изразен.Сега лятото сложих газ и стана страшно.
Периодично не мога да я запаля а ако това се случи след 2-3 опита държи непостоянни ниски обороти около 600 до 400 , глъхне не се форсира и няма никаква мощност -когато това се случи няма мощност и на газ и на бензин- глъхне , не се форсира , излизане на гъст черн дим от аспуха , а при подаване рязко на газ започва да придърпва и няма ряз, а като отнема газта започва да връща и се чува пукане от гърнетата .
В момента положението е отчайващо .Казаха ми в сервиза че е от дросела и да си търся "Дроселово тяло" заедно със стъпковото моторче на старо.В момента като я бутнаха пали от 2-3път и даржи малко по-големи обороти - над ноерм. 800 но няма никаква мощност , глъхне и придърпва .Заради дросела компа не се адаптирал и оттам е целия проблем.OT PERNIK SAM AKO IMATE OTGOVOR MI KAJETE AKKVO DA PRAVQ I KOLKO PARI E TAQ DROSELOVA KLAPA I DEBITOMERA ILI KOE PO TO4NO TRQBVA DA KUPQ



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 132 госта