Ко? Не!инжектопляктор написа:...
п.п Термостатът отговаря за затваряне и отваряне на големият кръг, за да имаш парно. Ако имаш парно на колата и то добро, най-вероятно нищо му няма.

Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Уаааау! След толкоз години се чудех, за какво е тоя термостат, то колко елементарно било... За парното бе глупако, за парното- крещя си аз докато чета на инжектопляктор поста.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
myrshavija написа:Ко? Не!
Такааа, грешно съм се изказал, а ти само си търсиш повод. Термостатът е вид превключвател. Когато колата е студена, охладителната течност циркулира само в малкият кръг(двигател-парно). Когато двигателят се затопли, той отваря пътя към големият кръг(охладителният радиатор).
Обикновено термостатът остава отворен, а от там циркулира охладителна течност навсякъде. Колата загрява бавно и няма хубаво парно. В другият случай когато остава постоянно затворен, колата прегрява.

Де факто термостатът не работи ли хубаво - или няма парно или колата прегрява. Ако има парно, а и очевидно колата не прегрява, значи уж е наред. Какво повече можеш да искаш от един термостат?

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Не е точно превключвател,понеже не работи само на крайни положения.Бих казал,че рядко е отворен напълно,може би и никога..Та при умора на пружина,разпадане на гумено уплътнение или просто износване,можеш да си имаш парно но термостата да не работи коректно-да отваря прекалено рано.В зависимост от това колко рано отваря,зависи и с колко качва разхода.
Що се отнася само за палене на бензин,при това студена,то термостата едва ли има връзка с разхода.За да харчи по 0,5л на минута,най-вероятно има скъсан маркуч на бензина.Ако това количество минава все пак през цилиндрите,то отзад със сигурност ще мириш на суров бензин,нивото на маслото ще се качи и ще има осезаемо давене при каране.
Що се отнася само за палене на бензин,при това студена,то термостата едва ли има връзка с разхода.За да харчи по 0,5л на минута,най-вероятно има скъсан маркуч на бензина.Ако това количество минава все пак през цилиндрите,то отзад със сигурност ще мириш на суров бензин,нивото на маслото ще се качи и ще има осезаемо давене при каране.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
За какво търся повод?инжектопляктор написа:Такааа, грешно съм се изказал, а ти само си търсиш повод. ...
Когато видя глупост във форума, коментирам, защото ми се иска в този форум да се пишат само достоверни неща.
От години във форума има потребители, които пишат ... как да се изразя - написаното от тях е със съмнителна достоверност. Идват, пишат, аз коментирам и се заяждам, а общото между всички вас(ти си в тази група) е само едно - всички си мислите, че се заяждам с вас на лична основа, което изобщо не е вярно. Аз нямам нищо против вас и глупостите, които произвеждате, но само докато не ми ги навирате в очите, т.е. - пишете ги във форума. Ако пишеш по-малко глупости във форума, ще получаваш и по-малко заядливи коментари от мен - толкова е просто. Около 1% от "производителите на бисери" признават, че са сгрешили, коригират си поста и всичко приключва мирно и тихо. Тук-там се намира по някой, който праща на лично нещо от рода на "мерси, че ми обърна внимание". Ти си от останалите 99%, които започвате да се обяснявате като ученички какво сте искали да кажете и да носите вода от девет кладенеца, за да обясните тъпотията, която сте написали, само и само да не признаете, че сте написали нещо невярно.
Нямам нищо лично против теб и не си търся повод за нищо. Не смятам за нужно да пиша "Браво" под всеки полезен пост, който прочета, но смятам за нужно по един или друг начин да насочвам вниманието към глупостите.
Топката е у теб.
Ако имаш късмет, някой ден достъпът ми до форума ще бъде ограничен, защото голяма част от нещата, които пиша, са доста близо до определението за спам, който е забранен - за разлика от писането на глупости и откровено неверни неща, които не са забранени. И тогава ще можеш да си пишеш на воля, без аз да си "търся повод".
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Днес прегледах пак как стоят нещата под капака и пипах всички маркучи за антифриза около тесмостата.Значи в първите 5-6мин докато колата работи на място бяха загряли само маркучите в малкия кръг, а в големия си държаха студени.Обаче след малко каране колата като дигна на около 70градуса отвори и големия кръг-преди да е загряла напълно и неможа изобщо да загрее над 70-80 градуса и то след час и половина каране.Това ме навежда на мисълта че е прецакан термостата,но не дотолкова че да стои отворен напълно, но отваря доста преди да загрее до оптимална температура.Възжмоно ли е това или е само в двете крайности - работи/неработи.
Другото което забелязах е спукан мъркуч на нещо което незнам закакво е.Направил съм снимка.Докато колата работеше нищо не течеше от там,но около него е текло нещо просто не е било в момента.Немога да прецена бензин ли е масло ли е или антифриз нямаше мирис.Ето и снимки - това в червеното е скъсания маркуч:


Другото което забелязах е спукан мъркуч на нещо което незнам закакво е.Направил съм снимка.Докато колата работеше нищо не течеше от там,но около него е текло нещо просто не е било в момента.Немога да прецена бензин ли е масло ли е или антифриз нямаше мирис.Ето и снимки - това в червеното е скъсания маркуч:


- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
marto7 написа:Другото което забелязах е спукан мъркуч на нещо което незнам закакво е.
Картерна вентилация. Не е критичен. Маслените пари от картера - рециркулация, за доизгаряне.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Пак глупости пишеш, че не е критичен!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Термостатът ти е за смяна,обаче....не е лошо да намериш термометър и да сравниш показанията на таблото с реалната температура в казанчето.Така,когато кажеш 70 градуса например,ще знаем,че наистина са 70.С други думи за да сме сигурни,че отваря по-рано термостата,а не,че отваря навреме но тъблото ти лъже.
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Термометър незнам откъде ще намеря.но топлината която идва през парното не е тази която беше преди.Тогава на загряла на 90 градуса кола вътре на 4 като пусна перката ставале сауна.Сега си карам 15-20мин преди да ми стане жега и да го намаля.
А спукания мъркуч да го сменям ли или не е фатален
А спукания мъркуч да го сменям ли или не е фатален
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Смени го. Ще започне да дърпа въздух и ще имаш детонации.
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Щом досега не е започнало незнам кога би могло да започне :D Маркуча не е леко сцепен или да има малка дупчица.От долната страна е изгнил целия и избощо го няма... Мога да бръкна с пръст в него толкова е голяма дупката.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
vucata написа:Пак глупости пишеш, че не е критичен!
И кво като изпуска от него - нищо не става. Моята я карах така близо 1 година, докато й взема друго маркуче. Важното е дертът да е преди клапата в онова нещо, черната кутийка, дека е на главата. Иначе дърпа въздух и действително прави проблеми. С един кочан от царевица можеш да го запушиш завинаги отвора в гофрата за въздуха и да караш без маркучи за картерна вентилация.


Шегата на страна, действително може да се кара със спукан маркуч, ако е блокиран достъпът на въздух от мястото, където влизат маркуча в гофрата на въздуха. Друг е фактът, че не е хубаво и цялата гняс от картерните изпарения почва да излиза и лепне по капака на двигателя, а и в купето като пуснеш парното дори.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
То на вентото ти щото кочани му завираш по дупките, за това само ревеш и в морга не го взимат....
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Това ли е петата дюза на мотор 2E 2.0 115hp
Вентото го гледах като писано яйце. Смених му маслото, гумите, антифриза, ремъците и т.н. Едни майстори му разказаха играта, да ти кажа. Навиват стари болтове. Еми после се късат. А после имам скрап за основен ремонт на двигател. Защото моето гумено маркуче го смених. Но ако авторът има дупчица, но иначе е здраво - може да пробва да го залепи.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта