Здравей колега,от около два месеца карам Бора комби 1,9 ТДИ ПД купена от колега от форума и съм много доволен.Преди това карах 2 години Голф 3 GTI Edition 2,0 115к.с.,но семейството се увеличи с още един малък човек и търсих комби т.е. "идеалната" семейна кола.Търсих предимно Пасати ,после се ориентирах да е 4 motion, но читави коли трудно се намират особено из автокъщите и така не намерих желаната от мен кола свързах се с колегата,от форума и като видях колата страшно много ми допадна и като возия и като обстановка.А това че била тясна и т.н., аз не я купувам за такси да я тъпча с клиенти.Ето и някои подробности от колегата от когото я купих относно горенето, колата я купих от София.
..."Двигателят е чисто и просто уникален! Ако човек не се е качвал до сега на 1.9TDI пумпе-дюзе съм категорично гарантирано няма да повярва на динамиката, която предлага. Разхода на гориво при градски условия е около 8л/100км до към 10л/100км спрямо това какво задръстване си хванал в Село-то. Извън градско при 120км/ч е около 5. Имам го дори докоментирано със снимки на това как началото на годината изминах 4100км обиколка из Европа със общ среден разход 5.1л/100км като през 99% от времето съм карал с 130км/ч на темпомат. При 120км/ч е 4.8 и надолу. Преди 2 месеца ме закара до Халкидики в Гърция на 400км с 4.5л среден разход.
Колата прицнипно се нуждае само от 1200 оборота за да има вече достатъчна тяга. При 1500 вече се е развихрила. Може спокойно на 4та при 1000 оборота да се тръткаш и предвижваш дори при лек наклон! При 80км/ч забождаш спокойно 6ти зъб и си абсолютен капитан на кораб! Не вярваш? Ела и пробвай! 2500 оборота са за мен вече "агресивно" каране. Нормално при градски условия сменям около 1800 оборота, рядко на 2000. На магистрала дори се чувствам комфортно със скорост от 120-130км/ч което е пак някъде около 2000 оборота"....
да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
zfa159 написа:Без значение от двигателя и оборудването - много сериозни яодве с компресора за климатика.
При лошо и нередовно обслужване заминават шлиците на шайбата и компресора отива в кофата.Пробвани са варианти като заваряване,набиване на втулки какво ли не - няма оправия.
Същото се случва при дефектиране на една от двете преки през летния сезон.Съответно климатика се обслужва на 2 години...за тази кола е хубаво всяка пролет (същото важи и за Г4).
Хубаво е като се вземе колата да се смени директно филтър-дехидратора на климатика понеже иначе се повишава работното налягане на системата и ефекта е като при перките - тотал щета.
Компресор се намира трудно понеже си е проблемен по рождение а трудно може да бъде заменен с друг заради по-иновативните му тръби
От доста хора (колеги) слушах за проблема...имах и преки наблюдения на проблема над няколко коли този сезон...общо взето може да се смята за масов за модела.Среща се и на бензиновите и на дизеловите мотори еднавко често.
Успех!
а в какво се състои обслужването, за да не заминават тия шлици на шайбата. Това не съм го чувал, дори на моя климатик не съм правил нищо от незнание може би. Моите познания за климатика са , ако не духа студено да се напълни с фреон, ако мирише на мухъл да се почисти системата.
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
dobrev написа:Здравей колега,от около два месеца карам Бора комби 1,9 ТДИ ПД купена от колега от форума и съм много доволен.Преди това карах 2 години Голф 3 GTI Edition 2,0 115к.с.,но семейството се увеличи с още един малък човек и търсих комби т.е. "идеалната" семейна кола.Търсих предимно Пасати ,после се ориентирах да е 4 motion, но читави коли трудно се намират особено из автокъщите и така не намерих желаната от мен кола свързах се с колегата,от форума и като видях колата страшно много ми допадна и като возия и като обстановка.А това че била тясна и т.н., аз не я купувам за такси да я тъпча с клиенти.Ето и някои подробности от колегата от когото я купих относно горенето, колата я купих от София.
..."Двигателят е чисто и просто уникален! Ако човек не се е качвал до сега на 1.9TDI пумпе-дюзе съм категорично гарантирано няма да повярва на динамиката, която предлага. Разхода на гориво при градски условия е около 8л/100км до към 10л/100км спрямо това какво задръстване си хванал в Село-то. Извън градско при 120км/ч е около 5. Имам го дори докоментирано със снимки на това как началото на годината изминах 4100км обиколка из Европа със общ среден разход 5.1л/100км като през 99% от времето съм карал с 130км/ч на темпомат. При 120км/ч е 4.8 и надолу. Преди 2 месеца ме закара до Халкидики в Гърция на 400км с 4.5л среден разход.
Колата прицнипно се нуждае само от 1200 оборота за да има вече достатъчна тяга. При 1500 вече се е развихрила. Може спокойно на 4та при 1000 оборота да се тръткаш и предвижваш дори при лек наклон! При 80км/ч забождаш спокойно 6ти зъб и си абсолютен капитан на кораб! Не вярваш? Ела и пробвай! 2500 оборота са за мен вече "агресивно" каране. Нормално при градски условия сменям около 1800 оборота, рядко на 2000. На магистрала дори се чувствам комфортно със скорост от 120-130км/ч което е пак някъде около 2000 оборота"....
все повече се убеждавам, че това е моята кола. Всичките ми познати ми казват , че съм за дизел, защото карам спокойно и сменям предавки на 2000об/мин през повечето време. Извънградско си карам с 90км/ч на магистралата 100-110, при изреварване най-много да вдигна 140км/ч. Разходите на пасата са ми 12,5 градско и 8 извънградско на газ (газов инжекцион) затова и се насочвам към дизел.
Според продавачите по симеон помпа дюзата била скъпа за подръжка, скъпи дюзи, затъпкващо се турбо... от там нещо да сте патили.
Задното окачване като на пасата ли е ?
За корозията никой нищо не каза, предполагам е на ниво защитата, но все пак вентото ме кара да се замислям дали това не е по-големия му брат ?
- dobrev
- Мнения: 338
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
- Автомобил: Tiguan
- Двигател: TSI2013
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Ръжда най-вече имам на 5-та врата особено като махнах кората и видях дъното и. Друг проблем с ръждата масово при Голф 4 и Бора на задните две стъкла има едни триъгълни пластини заварени на гредата разделяща неподвижното и свалящо се стъкло 100% при всички недъг от корозия.Отдолу не съм я гледал колата тъй като още не съм я вкарвал в сервиз.
За помпа-дюзата бях чувал че била капризна откъм горивото на момчето ми каза че няма такова нещо и не ми спомена да е имал проблеми с нея. А турбината си е консуматив и един ден си заминава.За заднот окачване нямам представа дали е като на пасат.
За помпа-дюзата бях чувал че била капризна откъм горивото на момчето ми каза че няма такова нещо и не ми спомена да е имал проблеми с нея. А турбината си е консуматив и един ден си заминава.За заднот окачване нямам представа дали е като на пасат.
- rgi2003
- Мнения: 74
- Регистриран на: Вто 08 яну 2008 1:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SLC USA.
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Ами още е рано да говорим за ръжда.Нали са им дали 12 години гаранция против корозия.Лично на моята имаше обелена боя на прага и не и обърнах внимание една зима, а тук където живея сол не пестят.На пролетта фиксирах мястото, но след толкова агресивна среда не беше мръднала.Може би след 12-тата година ще започнат ядовете, ама дано да ге сменим дотогава де. 
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
а за екстрите малко да ми разкажете ? Какво да търся и кои да предпочета ? Защото и с тях не съм особено заппознат. До сега съм имал много малко екстри. Ел стъкла, огледала, климатик, централно, абс, еърбег и такиша по основни. Гледам има още много , които дори не знам за какво са и нужни ли са ми ?
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Аз съм с Голф, но предполагам, че екстрите са като на Бората. Подгряване на предните седалки, ЕСП, устройство за измиване на фаровете, темпомат.Някои модели са дооборудвани с кожен салон и фарове с лупи и пълноприводно предаване или 4х4. Мисля, че е това, но ако съм пропуснал нещо, нека някой колега го добави.
- dobrev
- Мнения: 338
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
- Автомобил: Tiguan
- Двигател: TSI2013
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Подгряване на страничните огледала, подгряване на пръскалките на предното стъкло,да не забравяме ако искаш климатроник, моите седалки са спортни.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
dobrev написа:Подгряване на страничните огледала, подгряване на пръскалките на предното стъкло,да не забравяме ако искаш климатроник, моите седалки са спортни.
Подгряването на ел. стъклата не е екстра.
Екстрите, за които аз се сещам са:
1. Пълен ел. пакет (макар и мн. рядко да липсва... почти стандарт е)
2. Климатик
3. Климатроник
4. Спорт-комфорт седалки
5. Спорт- табло
6. Спорт-кожен трилъчев волан + кожена обшивка на ръчната
7. 6/8 Airbags
8. Шибедах
9. Подлакътник
10. ASR / ESP
11. Ексклузивна тапицерия
12. Винтер пакер (халогени + пръскалки на фаровете + индикация за нивото на течността за чистачките)
13. Лакирани странични лайсни (на вратите и броните)
14. Отопление на седалките
15. Борд. компютър
16. Навигация + Full screen MFA
17. CD changer
18. Разделяща се задна седалка
19. Текстилни стелки (тонирани с тапицерията)
20. Алу джанти....
Ако пропускам нещо, нека някой добави.
Аз лично съм доволен от голфа и ако сега трябваше да взимам кола - пак бих взел Голф/Бора и отново бензин!
Последна промяна от Haralampi на Съб 12 дек 2009 0:08, променено общо 1 път.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Заводският ксенон....
Извод за запалка в багажника...
Подвижна предна часта на седалката на водача-напред-назад,за по-добра опора....
Кора под двигателя-металната е най-добре...
Сензор за дъжд на чистачките...
Хроматично огледало за задно виждане....
Пакет GTI....
Теглич...
Халогени долу в бронята...
Заден спойлер на 5та врата....
Потъмняваща бленда на предния прозорец...
Странични огледала с прибиране....
Запалка на задния ред...
Извод за запалка в багажника...
Подвижна предна часта на седалката на водача-напред-назад,за по-добра опора....
Кора под двигателя-металната е най-добре...
Сензор за дъжд на чистачките...
Хроматично огледало за задно виждане....
Пакет GTI....

Теглич...
Халогени долу в бронята...
Заден спойлер на 5та врата....
Потъмняваща бленда на предния прозорец...
Странични огледала с прибиране....

Запалка на задния ред...

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Dead man написа:
Потъмняваща бленда на предния прозорец...--> Стандарт
Странични огледала с прибиране....--> Не съществува! (не и за Г4 и Бора)
Иначе другите са вярни
Също:
* Поставка за чаши отпред
* Поставка за чаши отзад
* Кристални странични мигачи
* Комфорт-реле за мигачите
* Централно заключване
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
и да не забравиаме подлакатника.Това е невероиатно удобство


- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Приятелката ми караше курса на такава и ме вози веднъж - вози горе-долу като Г4, но и Г4 вози много по-добре от Г3, карал съм ги и двете. Комфортът пир шофиране е уникален - широка седалка и регулиране на волана в дълбочина. Техниката е от Г4, така че ще се справяш по-лесно във финансово отношение от пасата. Наистина е по-тясна от него, но все пак си е по-долен клас. Наистина добра семейна количка.
По мое мнение двигателите за голф и респективно за бора са 1.8 и 2.0. По-малките правят проблеми заради изработката, а по-големите вече са бегачки. Както си забелязал от пасата, фв не правят малкогорящи мотори... за съжалеиние.
По мое мнение двигателите за голф и респективно за бора са 1.8 и 2.0. По-малките правят проблеми заради изработката, а по-големите вече са бегачки. Както си забелязал от пасата, фв не правят малкогорящи мотори... за съжалеиние.
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
И аз да си кажа в помощ на колегата, мойта Бора е 1.9тди 115 к.с. Проблемите, които съм имал са често срещаните за Голф и Бора - микроключета, температурен датчик, компресор климатик. За една година каране в София по окачването съм сменил само тампон.
Re: да поговорим за Volkswagen Bora, моля за преки впечатления
Екстрите на които аз държа, са трилъчев волан, климатроник, подлакътник и рекаро салона или аналога му при дизелите, 6-ст скорости.
Останалото не е важно или съществено....
Останалото не е важно или съществено....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта
