Конверсията 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT - Завършена!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот golfmk1 » Съб 16 яну 2010 8:55


и от гти стават но ти трябват дискове от голф мк2 г60 или от пасат б3 с някой голям мотор защото само те са 4*100 на 280мм а гти мк3 всичките са 5*100 :да:




Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот ivkata » Съб 16 яну 2010 9:11


Стават също и сеат ибиза 1.8 Т (или поне на него видях че са 280 мм),междуболтовото разстояние е 4x100 :wink: .Може да се донорства целия шенкел от сеата,но на МК-2 mhihi


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот tweemys » Нед 17 яну 2010 9:22


Има ефект от смяната и то не само при екстремно спиране за по-бързо охлаждане!

Колкото е по-голям диаметъра на диска толкова по-малко усилие е нужно да се приложи в/у диска за да спре. Не само площта на накладките има значение!
Представете си въртяща се ос и перпендикулярно на нея 2 лоста единия 10см другия 40см. с кой лост по-лесно ще спрете въртенето на оста?

untitled.JPG


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот zfa159 » Нед 17 яну 2010 12:08


deyan_petrov написа:датчика се закрепя на шенкела,агривната се захваща на главината,но тези шенкели който мислиш евентоално да взимаш си имат место за датчик.Проблема е че като тръгнеш да сваляш датчика от твоя шенкел(АКО е нужно да сменяш шенкел)95% ще счупиш датчика което не е приятно :bishop

Така...принципно наистина няма шанс да извади датчика здрав...добре де,има ама минимален :) Те затова на по-новите са пластмасови..за да не запичат в метала на шенкела.
Обаче....не разбирам за какво му е да сменя целия шенкел.Давт го еднакъв за всички Голф 3 независимо от двигател и т.н.
азликата е само в самата главина,като тя може да се избие от неговия си шенкел и да си набие новата...която може да е примерно 5х100мм или каквато го кефи :)
А за диска е достатъчно да смени само супорта и ако се налага апарата...те хората бяха написали какво се гледа за апарата дали е съвместим.
Съответно ако се стигне до смяна на главината се сваля целия шенкел (датчика за АБС-а е на куплунг) и се избива и набива главината на пресичка...и всичко заспива.
А главината не се вади трудно....обаче повечето пъти като съм избивал главина се е разпадал лагера,което води до смяната му ама те не са безкрайно скъпи пък и при такава процедура не пречи да се сменят така или иначе дори профилактично.
Успех!


Потребителски аватар
deyan_petrov
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот deyan_petrov » Нед 17 яну 2010 12:18


е там се закрепя гривната


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот zfa159 » Нед 17 яну 2010 12:49


Да,така е.И като гледам е различна за 4х100 и за 5х100...а може и да е еднаква понеже няма инфо точно за нея...ама дори така да е си се сваля и тя и си се слага каквато трябва (ако на 5х100 е различна си се слага тази за 5х100) без да се пипа датчика...което е борбата...понеже датчика няма да излезе цял оттам :(


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот 6669 » Чет 21 яну 2010 1:09


Стефчо, на 3ка ГТИ отпред е по различна, не е само главината, носачите са други, биалетите и стабизиращата щанга също. Като цяло цялатаа предница е друга :wink:


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот Hertz » Съб 27 фев 2010 1:30


Евалата, стана супер :да:


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Конверсия на предни дискове 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT

Мнениеот yoan4o » Нед 28 фев 2010 17:02


Здравейте всички,
наистина
Hertz написа:Евалата, стана супер :да:
:!:

Конверсията е завършена успешно и за всички, които се интересуват - обобщавам какво е необходимо и как станаха нещата!

Оказа се, че както отбелязаха колеги по-горе апарата на GT-то е Lukas 54 с делящ се супорт. Привидно е същия като на GTI, обаче НЕ Е! От тук има два варианта -
:arrow: Остават оригиналните апарати -
Търсят се само супорти и за дисковете се купуват накладки, които са оригинални за GT - т.е. за диск 256мм-вент. :!: , за да се ползват оригиналните апарати.
Да правилно си мислите - площта на накладките е напълно еднаква - същите са, разликата идва в дебелината!
:arrow: Апарати от GTI. Същия модел са Lukas 54, обаче "скобата" в която влизат диска и накладките е по - голяма.
При този вариант просто се купуват по-дебелите накладки, които по каталог са си за 280мм. дискове, но пак повтарям, че по площ са абсолютно като тези за 256мм. дискове.
Това потвърди следния феномен -
yoan4o написа:За 4х100, 256мм
Накладки
:arrow: 130лв. :horror: - Текстар
За 4х100, 280мм.
Накладки
:arrow: 75лв. - Текстар
Цени актуални към днешна дата в Авто +


Аз взех супорти и апарати от GTI, (за което благодаря на колегата malkiq utd) и нови дискове 280мм. - Brembo с накладки Textar (по-дебелите)-
26022010.jpg
26022010(001).jpg
и благодарение на вездесъщите Никси Мишо и Ко и Hertz-а (който почисти апаратите от ABF-a), нещата придобиха следния вид!
27022010.jpg


Доста съм доволен от резултата и препоръчвам на всички, на които така или иначе предстои смяна на накладки и евентуално дискова да направят същото!
Инвестицията е минимална, а според мен ефекта е повече от добър и като се има в предвид, че накладките са доста по-дебели и по-евтини, мисля че дори парите се избиват след известно време!


Потребителски аватар
peachbaby
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 23 дек 2008 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Конверсията 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT - Завършена!

Мнениеот peachbaby » Нед 28 фев 2010 21:35


колеги,а някой правил ли е такава конверсия от такива апарати( които би трябвало да са 256мм )към 280мм без abs e колата.става въпрос за 1.6 афт мотор 96г.на моите пише usa.не знам какъв им е случая.така я купих.това ли е въпросния супорт който трябва да намеря от gti.?
ABCD0001 (Large).JPG


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Конверсията 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT - Завършена!

Мнениеот yoan4o » Пон 01 мар 2010 9:03


peachbaby написа:


Колега, еми нали точно това съм обяснил в горния пост!
Номера щом е 54 - същата работа!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Конверсията 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT - Завършена!

Мнениеот Winner25 » Пон 01 мар 2010 10:24


Моите апарати все забравям какви са - lucas или griling, но май бяха Lucas. На тях обаче няма никакъв номер :roll:
Могат ли да се ползват за конверсия към 280мм. Сега съм с 256мм плътни дискове :)


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Конверсията 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT - Завършена!

Мнениеот dj carul » Нед 07 мар 2010 18:21


Winner25 написа:Моите апарати все забравям какви са - lucas или griling, но май бяха Lucas. На тях обаче няма никакъв номер :roll:
Могат ли да се ползват за конверсия към 280мм. Сега съм с 256мм плътни дискове :)


Апаратите на Lucas или Girling с номер 54 са идентични за 256мм плътен и вентилиран диск и за 280мм вентилиран!Разликата е само в съпорта!
Преди 2 седмици и аз правих тази трансплантация на пасат Б3,отпред от 256мм плътен диск минах на 280мм и смених само съпорта(макар че вече си бях купил и спирачни апарати и тогава видях че са еднакви)
Отзад работата беше малко по сложна от барабан на диск :? нужни са ламаринките зад дисковете,главини,дискове,лагери,спирачни апарати и стойките им!Ако искате да имате и ръчна...сменяте и жилата!Общо взето това е,а разликата в спирането е убийствена но вече трябва да си хвърлям резервната гума :lol: 14 цола е .


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Конверсията 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT - Завършена!

Мнениеот yoan4o » Нед 07 мар 2010 18:31


dj carul написа:
Winner25 написа:


вече трябва да си хвърлям резервната гума :lol: 14 цола е .

Не е задължително, просто ако спукаш предна махаш първо задната и заменяш с резервната и така....после задната отпред!


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Конверсията 256 ->280мм. 4х100 на Г3 GT - Завършена!

Мнениеот dj carul » Нед 07 мар 2010 21:57


yoan4o написа:
dj carul написа:
Winner25 написа:


вече трябва да си хвърлям резервната гума :lol: 14 цола е .

Не е задължително, просто ако спукаш предна махаш първо задната и заменяш с резервната и така....после задната отпред!


И така става,ама е много дълга по добре да хвърля няква 15-ка в багажника.
Колега как спира голфа сега с тия дискове Brembo,аз много се чудих да слагам такива ама нарязани и разбрах че доста хора ревът от тях.Какви са ти първите впечатления.Аз сложих Pex засега съм доста доволен а и цената на която ги взех беше убиец :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта