Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2046
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот Glove » Пет 22 яну 2010 9:58


Платката в моторчето е за да може то да каже на компютъра къде се намира в момента.

Интересна дилема. Тампона на моното как е?
Като го закачи на диагностика какво каза, дори и други грешки освен свързани с морочето и TPS-а?




Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот policevidin » Пет 22 яну 2010 14:10


Оше в началото като взех колата, показваше някаква грешка не помня номера там пишеше че грешката е в компрелора на климатика уш не бил изключил,тази грешка колкото и да се опитвах да я трия та все се появяваше,както и сензора за километража той също се ебаваше на 120/130кмч започва леко да играв стрелката. но тези 2 грешки от давна не са се появявали. Колата се кара повече от редовно мойе да се каже че не се спира.Тампона е здрав не е нацепен, а и ако е скъсан няма да върви.
При мен проблема е в оборотите 1000 до 2500/3000 и то когато изкам да потегля по-бързо примерно на някое кръстовище ако трябва да се изнеса бързо от него, при натискане на педала се едно някой ме държи отзат или имам по голямо ремарке. преодолея ли тези обороти колата набира се едно е с друг двигател.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот pas1.8mi » Пет 22 яну 2010 14:38


За предварението на запалването какво каза? :roll:


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2046
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот Glove » Пет 22 яну 2010 21:45


Добре погледнете дали е на белези ангренажният ремък, какво е предварението на запалването, погледни палеца на дистрибуторната капачка и самата капачка. Следващото което ме интересува е масленият ти филтър какъв е, трябва да изглежда така:
Изображение
не като марка, на 1,6 ABU и всички мотори от този тип филтъра е различен от тези на 1,6 EZ, 1,8 ABS и т.н.. Консртуктивно се различават и от там се стига до един неприятен момент свързан с разпределителния вал, задира и прескача зъб на ангренажа без да го усетиш.

Погледнете тези неща ако там е наред всичко остава да се обърнем към мозъка на колата и да го набедим че е тъп и не знае какво прави. :mrgreen:


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот policevidin » Съб 23 яну 2010 6:43


Glove написа:Добре погледнете дали е на белези ангренажният ремък, какво е предварението на запалването, погледни палеца на дистрибуторната капачка и самата капачка. Следващото което ме интересува е масленият ти филтър какъв е, трябва да изглежда така:
Изображение
не като марка, на 1,6 ABU и всички мотори от този тип филтъра е различен от тези на 1,6 EZ, 1,8 ABS и т.н.. Консртуктивно се различават и от там се стига до един неприятен момент свързан с разпределителния вал, задира и прескача зъб на ангренажа без да го усетиш.

Погледнете тези неща ако там е наред всичко остава да се обърнем към мозъка на колата и да го набедим че е тъп и не знае какво прави. :mrgreen:

:shock хммм да ти кажа на 99% съм сигурен че филтара ми не е с тази визия как се избират филтрине дай ми някакъв номер или какво да кажа в магазина,че тук във Видин рядко ще намеря в някой магазин да попитам за нещо и да ми отговорят според изискванията ми. Наслагали някъкви госпожички да ти замазват погледа и........ нама значение. А относно ремъка той си е на мястото и белезите си съвпадат само с предварението не мога да се оправя колко трябва да е и показва ли тази стойност ВАГ-КОМ (коя е как е изписана в програмата)
Интересното е че, току що се прибрах от нощна смяна и понеже е -11.5° оставих я да поработи 4/5мин на място икато тръгнах вървеше на патрон,форсира си се добре оборотите нямат проблеми но стигне ли 70-80° (ти си мъртва за мене) нищо не става от нея. Случвало ми се е докато пътувах до Пазарджик на магистралата да и връщам 3 предавка зада изпреварвам,а това да върнеш 3 при 110-120км според мен не е нормално.НО това е на моменти по някога почти не се осеща.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот theultimate » Съб 23 яну 2010 7:07


Катализатор имаш ли?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот policevidin » Съб 23 яну 2010 14:08


theultimate написа:Катализатор имаш ли?

Не. Махнах го ощо преди 2/3 години като купих колата.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2046
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот Glove » Съб 23 яну 2010 17:14


policevidin написа: ....само с предварението не мога да се оправя колко трябва да е и показва ли тази стойност ВАГ-КОМ (коя е как е изписана в програмата)
Интересното е че, току що се прибрах от нощна смяна и понеже е -11.5° оставих я да поработи 4/5мин на място икато тръгнах вървеше на патрон,форсира си се добре оборотите нямат проблеми но стигне ли 70-80° (ти си мъртва за мене) ...



За да видиш на колко градуса е предварението, трябва през VAG-COM да се каже на компа да влезе в първоначални настройки за да фиксира предварението, защото иначе компа го променя и няма да го хванеш. Трябва ти и стобоскоп за да определиш къде се намира предварението.

А това което казваш за температурата е много интересно. Някой проверявл ли е какви показания показва самия датчик, той е двоен, в един корпус са два един за компютъра и един за таблото. По-интересен е този за компютъра ако там има разминаване, може и това да е проблема. По датчика компа разбира колко гориво да дава. Проверете него. Да знаеш че едих истински температурен датчик е около 60лв., останалите са подобия, има и хубави от тях но е рядкост.

Относоно масления филтър изглежда като на снимката, номер по VW за твоя мотор е 030 115 561 AB, определящи са първите три цифри това е за модела двигател и последните букви. Това е по каталог.

Разликата във филтрите е в клапаните в тях, от там идват проблемите.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот policevidin » Вто 26 яну 2010 0:01


Glove написа:
policevidin написа: ....само с предварението не мога да се оправя колко трябва да е и показва ли тази стойност ВАГ-КОМ (коя е как е изписана в програмата)
Интересното е че, току що се прибрах от нощна смяна и понеже е -11.5° оставих я да поработи 4/5мин на място икато тръгнах вървеше на патрон,форсира си се добре оборотите нямат проблеми но стигне ли 70-80° (ти си мъртва за мене) ...



За да видиш на колко градуса е предварението, трябва през VAG-COM да се каже на компа да влезе в първоначални настройки за да фиксира предварението, защото иначе компа го променя и няма да го хванеш. Трябва ти и стобоскоп за да определиш къде се намира предварението.

А това което казваш за температурата е много интересно. Някой проверявл ли е какви показания показва самия датчик, той е двоен, в един корпус са два един за компютъра и един за таблото. По-интересен е този за компютъра ако там има разминаване, може и това да е проблема. По датчика компа разбира колко гориво да дава. Проверете него. Да знаеш че едих истински температурен датчик е около 60лв., останалите са подобия, има и хубави от тях но е рядкост.

Относоно масления филтър изглежда като на снимката, номер по VW за твоя мотор е 030 115 561 AB, определящи са първите три цифри това е за модела двигател и последните букви. Това е по каталог.

Разликата във филтрите е в клапаните в тях, от там идват проблемите.

Така филтара ми е такъв но старият ми маслен филтър не беше такъв знам понеже го изрових в гаража. За VAG-COM незнам как да се каже на компа да влезе в първоначални настройки. Ако имаш снимки или поне като стъпки ми ги кажи ако не те затруднява..
Температурният ми датчик на времето като смених оригиналният (понеже си мислех че е прецакан ) дадох май толкова 55лв. Но уви моят не е прецакан просто километража ми е МАЛОУМЕН и загрява (отчита) бавно темп.на водата на индикатора на километража показва 70* а в действителност е 85* измерено с ВАГ-КОМ и с друг електронен терм. Сега затъването го няма но постопли ли се времето преключвам не мога да си го обясня, И още нещо когато подам рязко газ нали клапана който се намира в кутията за въздушният филтър трябва да затвори притока на топъл въздъх и да засмуче студен.При мен е обратно при рязко газ засмуква тпъл. :banghead: :banghead: :banghead: карам най-обратният двигател на VW :lol:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот pas1.8mi » Вто 26 яну 2010 10:10


Направи си проба и блокирай клапана в положение Студен въздух!


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот Zerga3GT » Вто 26 яну 2010 10:19


А като махна катализатора Ламбда сондата каде я сложи


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот policevidin » Вто 26 яну 2010 11:12


Zerga3GT написа:А като махна катализатора Ламбда сондата каде я сложи

Тоест постоянно да тегли топъл така ли?
пробвал съм обратно само със студен не работи, затъва още повече в ниските обороти.



Zerga3GT написа:А като махна катализатора Ламбда сондата каде я сложи

Там където си е била, отворих катализатора като консерва извадих всичко от вътре и после с телоподаващ го заварихме (с един майстор)


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот kav4o » Вто 26 яну 2010 13:01


В мобилето се продаваше обслужен вебер "Weber 32\36 DGAV"
Изображение


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2046
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Дали да сменя моното с карбуратор 2е2 или друг

Мнениеот Glove » Вто 26 яну 2010 13:13


Относно режима за първоначална настройка се влиза след като се намерят с компа на килата, от дясната страна ба менюто го пише Basic settings http://www.ross-tech.com/vag-com/index.html . А относно температурният датчик са няколко типа, от там идват отклоненията от стойностите. Ако си пазиш оригиналния сложи него ако ли не ще поровя да намеря кой е, означават ги с цветни ивици(син,зелен, и т.н.).
Относно клапата за въздуха тя трябва да се затваря като се стопли мотора, на капака на моното има два щуцера, левия е за клапата а десния взема от гърба на моното. Прегледай на гърба на моното дебелия маркуч който отива до съда за вентилацията на резервоара под въздушния филтър.

Тези дни ще се консултирам с един колега и пак ще си пишем.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта