Дилема за свещи
- ilkomotor
- Мнения: 640
- Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Дилема за свещи
..аз пък съм с DENSO от 3 год. на газ и не са мръднали, ако пък ти се трошат пари пробвай с ДЕНСО-иридиум - ТОВА е върхът 
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Дилема за свещи
даа нормлно за триелектродните свеци след дълга употреба централния да стане така и моите бяха така и прекъсваше и си бяха за смяна определено.
относно логото на VW значи че са взети от извора иначе са еднакви е другите по магазинната мрежа просто за маркирани
виждал съм такива различни части включитено и без номера им на едно място, 
относно логото на VW значи че са взети от извора иначе са еднакви е другите по магазинната мрежа просто за маркирани

- tiho_madjarov
- Мнения: 214
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Дилема за свещи
Има ли значение ,че колата се кара на газ? И знаете ли кой номер е ключа за свещите,21 ли???Ориентирах се към NGK.И още нещо-мотора е AFT-ще може ли да се сменят свещите на 2 и 3 цилиндър без да пречи колектора отгоре,знам че са под наклон,но достатъчен ли е за да влезне ключ.Благодаря.
Re: Дилема за свещи
Колегата ме подсети, като колата се кара на газ, същото ли остава температурното число, или е добре да се корегира?
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за свещи
Колега то температурното число не се сменя просто както да речем аванса - сменя се със свещи с различно температурно число просто.
Аз лично като ида за свещи не търся високо или по-ниско температурно число ами просто оригинални свещи.
Разхода винаги ми е бил добър на газовото кола(mk2-1.6-rf), дори ме е учудвал, че е нисък. (а ако има руг номер за свалне на въпросното число - извинявам се
ще ми е интересно да го разбера)
А колкото до 2ри и 3ти цилиндър - имаше някъв чалъм за сваляне но аз не го знам, vaskoto1 го знае сигурно няма да ти откаже отговор на лично ако го попиташ.
Успех
Аз лично като ида за свещи не търся високо или по-ниско температурно число ами просто оригинални свещи.
Разхода винаги ми е бил добър на газовото кола(mk2-1.6-rf), дори ме е учудвал, че е нисък. (а ако има руг номер за свалне на въпросното число - извинявам се
А колкото до 2ри и 3ти цилиндър - имаше някъв чалъм за сваляне но аз не го знам, vaskoto1 го знае сигурно няма да ти откаже отговор на лично ако го попиташ.
Успех

Re: Дилема за свещи
Не, просто имах предвид, дали числата на "оригиналната свещ" не важат само за бензин, а при положение, че се кара предимно с газ, да търпи някаква корекция, с цел оптимално изгаряне. Не искам да тревожа Ваското на ЛС, не съм нещо повече от останалите, че да ми се полагат частни уроци.
- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Дилема за свещи
и на мен ми предстои смяна на свещите 1.8 ABS мотор с АГУ
дадоха ми едни запазени БОШ (в каталога им не пишеше разстояние между електродите) от АФТ мотор... тях ли да сложа или да си зимам нови.... разликата е само размера на ключа с който се слагат
а какво представлява температурното число, от техническа гледна точка... може би в форума пише, но напишете и тук с 2-3 думи, тъй и тъй е зачоплена темата...
дадоха ми едни запазени БОШ (в каталога им не пишеше разстояние между електродите) от АФТ мотор... тях ли да сложа или да си зимам нови.... разликата е само размера на ключа с който се слагат
а какво представлява температурното число, от техническа гледна точка... може би в форума пише, но напишете и тук с 2-3 думи, тъй и тъй е зачоплена темата...
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Дилема за свещи
Код: Избери всички
От запалителните свещи зависи лесното запалване на двигателя, работата му в режим на празен ход, ускорението и максималната скорост на автомобила. Затова не бива без основателна причина да сменяте типа запалителни свещи, препоръчван от завода-производител, които се характеризират с определено топлинно число. Топлинното число означава степента на устойчивост на запалителните свещи към топлинното натоварване в двигателя при различни условия на експлоатация.
За двигателя се подбират такива запалителни свещи, които при всякакви условия достигат температурата си на самопочистване. Колкото по-ниско е топлинното число на запалителната свещ, толкова по-високо е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-малка е устойчивостта им към замърсяване. Колкото по-виско е топлинното число на свещта, толкова по-малко е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-вискока е устойчивостта й към замърсяване. Топлинното число се съдържа в обозначението на запалителната свещ.Код: Избери всички
Изборът на точната искрова свещ е особено важна за оптималната работа на двигателя. Всеки двигател се нуждае от специфична свещ. DENSO предлага широка гама високо качествени продукти за почти всяко възможно приложение.
Важен фактор при избора на свещ е топлинното число, което описва количеството топлина, което свеща може да избута от горивната камера. Свещ, която работи прекалено горещо или прекалено студено може да създаде проблеми. Ако свеща работи прекалено горещо, тя няма да може да се охлади достатъчно преди следващия заряд от гориво и въздух да навлеза в цилиндъра и възпламеняването ще настъпи прекалено рано. Ако свеща работи прекалено студено въглеродни отлагания ще замърсят електрода и изолационната повърхност и ще затруднят правилното функциониране на свеща. Идеалната работна среда, при която свеща запазва своите свойства е между 400 и 900 градуса.
За да се оптимизира топлинния трансфер, DENSO използва електрод с медна сърцевина, вграден в изолация от медно-стъклен прах, която осигурява газо-непроницаемо уплътнение. По този начин работния диапазон на DENSO свещите значително нараства.
"Горещите" искрови свещи или тези с число като "16" например имат удължен връх, като по този начин се създава по-голямо разстояние, в което топлината се разширява и изминава, също както и по-голяма повърхност за нейното поглъщане. "Студените" искрови свещи или свещи с по- високо число като "31" например имат по-къс изолационен връх и по- малка абсорбираща топлината повърхност, като по този начин провеждат доста по- бързо топлината до цилиндровата глава. По принцип "студените свещи" са идеални за дълги дистанции, високи скорости или работа под тежки условия, тъй като при такива натоварвания двигателя отделя голямо количество топлина, която трябва да се разсее бързо, за да се избегне ефекта на предварителното възпламеняване. За по- къси разстояния или градски тип шофиране, "студените" свещи могат да не нагряват до достатъчна температура за изгаряне на въглеводородите, в този случай "горещите" свещи са за предпочитане. Правилното топлинно число се посочва от производителя на автомобила.това мисля изчерпва темата, а моето лично мнение е че няма наложитена причина да се експерементира с различно отплинно число при положение че имаш нормално горене в цилиндрите и свеща е работила номално.
На моя голф имах подобна дилема защото избелваше свещите, пробвах с различни не все тая, сега всичко е точно беше аванса
, какво ли не ми мина на ум а то било елементано. Относно газта като алтернативно гориво налага използването на по-специани свещи, заради факта че нормалните просто няма да изкарат разчетения пробег. И задължително аванса се увеличава.
- tiho_madjarov
- Мнения: 214
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Дилема за свещи
Колеги ще сменям утре свещите на голфа-AFT ще купувам NGK.Въпроса ми е следния:колата е с газов инжекцион,тези BKUR6ET стават ли за газ или да търся някакви други които ще работят по добре на газ.Дайте ми предложения защото голфа го имам от 3 год и съм минал с него 40 000км и несъм ги смянал и не ги знам какви са въобще.Благодаря Ви.
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за свещи
Стават мойто голф 1.6 на газ се кара вече 30 000 км. с тези свещи.
- tiho_madjarov
- Мнения: 214
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Дилема за свещи
ОК мерси за бързия отговор.Утре ще ги сменят в сервиза.Притесняват ме само 2-и и 3-и цилиндър,но като дледам те са под наклон,така че би трябвало да се стигнат свещите без проблем.
Re: Дилема за свещи
Passenger vehicles >
Spark plugs for LPGVW VOLKSWAGEN >
GOLF 3Cylinder: 4.
Liter: 1.6.
Kw: 74.
Year of construction: 01.1996 - 10.2000.
Engine Code: AFT.
Standard
LPG 1
Type:LPG 1
Order no.:1496.
Details
ето това търси!
Spark plugs for LPGVW VOLKSWAGEN >
GOLF 3Cylinder: 4.
Liter: 1.6.
Kw: 74.
Year of construction: 01.1996 - 10.2000.
Engine Code: AFT.
Standard
LPG 1
Type:LPG 1
Order no.:1496.
Details
ето това търси!
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Дилема за свещи
Pavcho2 написа:Колега то температурното число не се сменя просто както да речем аванса - сменя се със свещи с различно температурно число просто.
Аз лично като ида за свещи не търся високо или по-ниско температурно число ами просто оригинални свещи.
Разхода винаги ми е бил добър на газовото кола(mk2-1.6-rf), дори ме е учудвал, че е нисък. (а ако има руг номер за свалне на въпросното число - извинявам сеще ми е интересно да го разбера)
А колкото до 2ри и 3ти цилиндър - имаше някъв чалъм за сваляне но аз не го знам, vaskoto1 го знае сигурно няма да ти откаже отговор на лично ако го попиташ.
Успех
чалъма е да режеш рамото на ключа и да го удължиш поне с 5-7сантиметра.Иначе трудна работа.
-
Pencp
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дилема за свещи
rudoni написа:Passenger vehicles >
Spark plugs for LPGVW VOLKSWAGEN >
GOLF 3Cylinder: 4.
Liter: 1.6.
Kw: 74.
Year of construction: 01.1996 - 10.2000.
Engine Code: AFT.
Standard
LPG 1
Type:LPG 1
Order no.:1496.
Details
ето това търси!
Можеш ли да споделиш,тези свещи с един масов електрод ли са или с три!А също така,този № в каталога на NGK ли е?
Re: Дилема за свещи
с един електрод е и този номер е от каталога на фирмата!ето сайт http://www.ngk.de/en/product-finder/
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 68 госта