Проблем с повдигачи Г2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот Петър Петров » Чет 03 юни 2010 11:43


Цедката е на смукателя на помпата, която е в мотора - стига се до нея като се свали картера, което е добре да направиш! И да - колата може да е на 20 години, ама в завода е мислено за масло 5 на 40 и такова трябва да е!!! Какво против имате машинките за изтакане на масло - и с машинка и през пробката не остава масло...




Потребителски аватар
Fripon_X
Мнения: 534
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот Fripon_X » Чет 03 юни 2010 13:02


Петър Петров написа:Цедката е на смукателя на помпата, която е в мотора - стига се до нея като се свали картера, което е добре да направиш! И да - колата може да е на 20 години, ама в завода е мислено за масло 5 на 40 и такова трябва да е!!! Какво против имате машинките за изтакане на масло - и с машинка и през пробката не остава масло...

ХАХАХХАХАХАХАХАХХАХАХАХА ти наистина ме развесели. Сложи ти на Г2 5В40 и гледай сеир. Ще стане като трабант: 100 км. 100мл. масло. Абе колага нали се сещаш че една кола независимо какво дават като заводски настройки си остават първите да не кажа голяма цифра 7 или 8 години. От работата се получават луфтове това онова. Ако двигателят ти целия е направин от титаний и дяманти тогава ще слагаш на 50 годишен двигател даже и 5В30 ако искаш ама не е. Това е Голф 2 и е на 20 години с 5В40 забрави. Опаааааааааа то като един мой клиент дойде и ми казва: Имате ли маслен филтър за Г2, и аз казвам: Да., и му предлагам масло да си вземе и той ми казва: Ама то маслото на Г2 нали не се сменяло. :banghead: :banghead: :063: :063:


Потребителски аватар
qNkOo
Мнения: 257
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич/Пловдив/...

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот qNkOo » Чет 03 юни 2010 14:38


Кой знае къде са го бъзикнали: "Кво ще го сменяш, бе, то нали е г2" и се е
хванал, горкия... :dummy:


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот rudoni » Чет 03 юни 2010 22:23


Fripon_X,
ти се смееш на колегата че потвърждава с какво масло да се кара ,като се аргументираш с възраста на колата!така ли? възраста ли се гледа или пробега?и от какво се втвърдяват хидрокомпенсаторите на клапаните?
а) от самотата в ДВГ
б) от качествееното масло
в) от добрия продавач
май от добрия продавач! :D :D :D


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот radotom » Чет 03 юни 2010 22:45


Fripon_X написа: ХАХАХХАХАХАХАХАХХАХАХАХА ти наистина ме развесели. Сложи ти на Г2 5В40 и гледай сеир.
Това е Голф 2 и е на 20 години с 5В40 забрави.

Ето за това не искам повече да чуя за Г2 :Mr Green Fun
Карам си Пассатчето '91 набор с 5W40 Castrol и си пея! :dance:
Днес долях малко, че минаха 10к км и е наближило полвината на маркирания сектор на щеката :(
Ама то е, защото ме мързи да си сменя гарнитурата на клапаните, а и насрах резбата на един от болтовете на картера (собственокрачно - с горния си десен крайник! :cry: )и сега таи, а за да го оправя трябва да отделям скорости... излишности разни! ;)


Ако може някой да ми обясни каква е разликата във вискозитета на масла с числа 5W40, 10W40 и 15W40 при температура 90*С, че да развесели и мен :Mr Green Fun


Потребителски аватар
qNkOo
Мнения: 257
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич/Пловдив/...

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот qNkOo » Съб 05 юни 2010 18:31


Разликата е САМО при студен старт. Колкото е по-тъничко като е студено - толкова по-добре. Но има една подробност: ако мотора е поизносен (на повечко км) и
го караш с такова масло, бъди готов за доливане мъжката. Именно за това хората са
създали и 10 и 15W40 , че и 20W50 и т.н. Според мен 20 годишна кола трябва да е с
основно ремонтиран мотор, че да я караш с 5W40, защото нали се сещаш, че не я
палиш на 90 градуса. :lol:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот stefan4o » Съб 05 юни 2010 19:36


А при загрял мотор на около 100 градуса хич ли няма разлика от минералното до полу-синтетиката? В смисъл и двете ли мажат еднакво добре, според теб?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот rudoni » Съб 05 юни 2010 21:37


вискозитета на маслото (първото обозначение) се определя от :типа на двигателя (бензин /дизел) ,режима на мазане ,натоварване на двигателя,вида на мазилната уредба и чак тогава експлоатационните условия.при 100грС всичките са толкова еднакво рядки и натоварването което приемат е невероятно ,но при по "рядките" и условията за охлаждането е по различно.а и при тях те обслужват и задвижват и други механизми- хидрокомпенсатори на клапани ,дефазатори на валове и т.н.грешно е да се смята ,че маслото уплътнява цилиндрово-буталната група при износени двигатели и подобрява мощноста им! :012: мазилната система има друга функция!не се заблуждавайте!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот radotom » Съб 05 юни 2010 22:26


Янко, противоричиш си Яко :lol:
qNkOo написа:Разликата е САМО при студен старт.

и веднага след това заявяваш:
qNkOo написа:Именно за това хората са създали и 10 и 15W40 , че и 20W50 и т.н. Според мен 20 годишна кола трябва да е с основно ремонтиран мотор, че да я караш с 5W40, защото нали се сещаш,

Е хубаво! А щом си с 15W40 това значи, че колата ти е винаги на 90*, така ли?!
Какво излиза - че ако караш с 5W40 има опасност да ти гори масло първите 3-4 минути, докато двигателя вдигне едно 50-60*С, след това е еднакво. (то не е, де, ама това друга бира!)
Извинявай, ама за 3-4 минути няма да изгориш много масло, повярвай!
За сметка на това пък няма да стане на чорба и да замине под формата на димни изпарения и воня на горящо масло :lol: :lol:
А ти наистина ли караш стрийт кола с 20W50? :roll:

За останалото - rudoni е дописал достъчно добре ;)


В крайна сметка - съгласен съм, че една кола с износване 1-2мм в цилиндрите и запекли сегменти е по-добре да се кара с 15W40.
Не, че ще доливаш по-малко, но ще доливаш по-евтино mhihi mhihi


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот kaiser666 » Съб 05 юни 2010 22:45


Не знам колко 5в40 ще харчи нз-то, но недай си боже някой колега да прочете тая тема и да реши да мине от минерално на синтетика 5в40 ще стане много весело,най-малкия проблем е, че ще го гори! Аз съм със същия двигател и по книжка го дават 10в40. :idea:


Потребителски аватар
Fripon_X
Мнения: 534
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот Fripon_X » Съб 05 юни 2010 23:37


Радотом е го е ти в последния пост ми доказваш това което съм казал. Е извинявай ама аз като попитам един клиент каква му е колата какъв му е двигателя на колко години е и на колко километеа тогава преценявам какво масло да му да а не само по годините. Е вервай ми че ако ми отговори че не го гори директно му давам 10В40 или друго което го дават както се казва по каталог. Са се едно ме обвинихте че като чуя 20 годишна кола да дам 20В60. Това аз лично и на мохер не бих го сложил.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот radotom » Нед 06 юни 2010 0:06


Fripon_X написа:Радотом е го е ти в последния пост ми доказваш това което съм казал. Е извинявай ама аз като попитам един клиент ...

Добре, де, съгласен, ама какъв процент от клиентите ти са технически грамотни?
Колко от тях могат да преценят дали това, че им губи масло не е защото са сложили 15W40 на малолитражка и я цедят на макс? И съответно маслото изчезва като вонящи изпарения...
Да ти кажа - аз самия преди няколко години със същия моя Пассат се почувствах итлианец :mrgreen:
Сипах масло ШЕЛ 10W40. От АутоГили - официален дилър са.
Маслото си има спецификация по VW.
И понеже знам, че не ми харчи - хич и не поглеждам ;)
Докато един ден приключвайки работа реших да вдигна капака - бях минал 7-8к км... Щеката за маслото едва беше изцапана по края! :shock
Още същата вечер МОТУЛ 10/40 - едвам го пипна за 10к км.
След това 2 смени с IGOL, пак 10/40 - никакви грижи!
Щях да слагам и трета, но точно в този момент в Пловдив не намерих такова масло, а колегата ACE_castrol си пусна обявата в 'Платени' и... скочих на дълбокото с пълна синтетика :Mr Green Fun
Те тогава си прецаках катера, защото реших да го свалям, за да го почистя хубаво :(

Тааа... в общия случай си прав! Но това не означава, че колата не може спокойно може да върви и с много по-качествено масло, без да го гори ;)
И в никакъв случай не искам да те обвинявам в каквото и да било. :да:
Но казваш 'Сложи на Г2 5W40 и глей сеир...'
Ами не е така ;) Колата ми не е много по-нова. И съм сигурен, че на много Г2-та може да се сложи синтетично масло без никакви проблеми. (не говоря за правените във форума - те са съвсем друг артикул автомобили ;) )


И тъй като ужасяващо избягахме от въпроса, който е задал автора на темата - аз на бензинов автомобил не бих сложил 15W40 масло. Или поне първо бих пробвал с 10В40 и ако има проблеми - ще знам, че ще ги има и с 15-ката ;)
И ще търся начини да ги решавам...


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот theultimate » Нед 06 юни 2010 0:19


В една друга тема питах същото. Как разбирате колко износен е един мотор, като на 90% от колите километрите не са реални? Годините също не са критерий, тъй като има хора които карат рядко или само ходят на работа, има и такива, които въртят по 50 000км годишно. Според мен трябва да се сложи препоръчаното от завода масло и чак ако има проблем да се ползва друго. Мен също ми обясняваха как понеже ми е стара колата с полусинтетика ще имам големи проблеми, но втора година не гори масло.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот Петър Петров » Нед 06 юни 2010 1:24


Fripon_X написа:
Петър Петров написа:Цедката е на смукателя на помпата, която е в мотора - стига се до нея като се свали картера, което е добре да направиш! И да - колата може да е на 20 години, ама в завода е мислено за масло 5 на 40 и такова трябва да е!!! Какво против имате машинките за изтакане на масло - и с машинка и през пробката не остава масло...

ХАХАХХАХАХАХАХАХХАХАХАХА ти наистина ме развесели. Сложи ти на Г2 5В40 и гледай сеир. Ще стане като трабант: 100 км. 100мл. масло. Абе колага нали се сещаш че една кола независимо какво дават като заводски настройки си остават първите да не кажа голяма цифра 7 или 8 години. От работата се получават луфтове това онова. Ако двигателят ти целия е направин от титаний и дяманти тогава ще слагаш на 50 годишен двигател даже и 5В30 ако искаш ама не е. Това е Голф 2 и е на 20 години с 5В40 забрави. Опаааааааааа то като един мой клиент дойде и ми казва: Имате ли маслен филтър за Г2, и аз казвам: Да., и му предлагам масло да си вземе и той ми казва: Ама то маслото на Г2 нали не се сменяло. :banghead: :banghead: :063: :063:

Ти или си много неграмотен технически или си за един як бой, ама и в двата случая не бих ти станал клиент...


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Проблем с повдигачи Г2

Мнениеот Dare_16V_9A » Нед 06 юни 2010 1:39


Значи колега и при мен беше така,чукаше при студена а и понякога и като е топла но не се оказа от повдигачите най-малко пък при теб че са чисто нови!при мен се оказаха водачи на клапани и след един основен ремонт на главата напасване смяна на водачи на гумички на клапани и т.н сега колата ми мърка и даже като е студена грам не чука!

Успех колега :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 43 госта