Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
сложи му бошово реле-хем е по-евтино,хем ще избегнеш опасността от подскачане на напрежението
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Смених релето регулатор - държи се на два болта, които много трудно развих. Единият направо го разцепих с дремела, не искаше да излиза. На старото реле едната четка едва се показваше. Смазах отделни кабелни връзки и ги затегнах.
След това запалих и лампичката за зареждане не се включи. Не се включи и първоначално при подаване на контакт. Двигатела заработи добре. На ниски обороти започваше леко да премигва, но като натисках педала на газта си угасна.
Реших да си направя експеримент, докато двигатела работи махнах минусовата клема -колата моментално угасна. И с плюсовата угасна. Дали това е нормално?
Между другото ми се стори, че старото реле е в изправност. Като му замерих след това съпротивлението /между плюса и минуса/ ми показваше около 5,2 килоома. На новото реле, дето монтирах показваше 11,4 килоома.
След това запалих и лампичката за зареждане не се включи. Не се включи и първоначално при подаване на контакт. Двигатела заработи добре. На ниски обороти започваше леко да премигва, но като натисках педала на газта си угасна.
Реших да си направя експеримент, докато двигатела работи махнах минусовата клема -колата моментално угасна. И с плюсовата угасна. Дали това е нормално?
Между другото ми се стори, че старото реле е в изправност. Като му замерих след това съпротивлението /между плюса и минуса/ ми показваше около 5,2 килоома. На новото реле, дето монтирах показваше 11,4 килоома.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
dzigy написа:....
За съжаление има някакъв проблем и явно трудно ще се справиш сам .
А и хич не четеш , май само пишеш , ОК

Според мен , преди да си подпалил колата извикай някой да ти помогне !
- ktamen
- Мнения: 6381
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Запали колата, и измери напрежението при ниски и високи обороти при включени и изключени фарове, ако напреженията са между13,6V и 14,4V значи всичко е наред, а ако не са по-добре да послушаш предния колега и да потърсиш жичкаджия, защото явно си объркал нещо и наистина може да се запалиш.
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Предполагам си погледнал "мястото",където лягат четките.Много ли е вкопано?
Точно с тези симптоми според мен възможностите са 2,защото или въобще нямаше да светне лампата или щеше да зарежда повече или по-малко,но щеше да зарежда(нямаше да угасне колата)
1.Новите четки не контактуват с ротора(след време ще се напаснат и ще заработи),може
леко да "загладиш" с шкурка.
2.Прекъснал ротор,2 кабела от ротора са захванати в края на ламелите,където контактуват четките.При голямо износване просто връзката прекъсва,затова и лампата не свети при контакт.Мери се съпротивлението на ротора,забравил съм стойноста ,но е мн. висока.
Ако не се справиш имам такова Валео(работещо) с реле -30лв.
Точно с тези симптоми според мен възможностите са 2,защото или въобще нямаше да светне лампата или щеше да зарежда повече или по-малко,но щеше да зарежда(нямаше да угасне колата)
1.Новите четки не контактуват с ротора(след време ще се напаснат и ще заработи),може
леко да "загладиш" с шкурка.
2.Прекъснал ротор,2 кабела от ротора са захванати в края на ламелите,където контактуват четките.При голямо износване просто връзката прекъсва,затова и лампата не свети при контакт.Мери се съпротивлението на ротора,забравил съм стойноста ,но е мн. висока.
Ако не се справиш имам такова Валео(работещо) с реле -30лв.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
i.e.i написа:...Мери се съпротивлението на ротора,забравил съм стойноста ,но е мн. висока...
Едва ли е повече от 5-10 Ом , съдейки по очаквана консумация 2-3 А ....
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Замервах с мултицета, просто пропуснах да го спомена - наистина ненормална работа. Това беше първото което направих като палнах. В началото ми показваше 12,26 волта. В неделята направих тест драйф - вървеше добре на бензин /на газ ми придърпваше от време на време, а след като изключих двигатела после не понечи да запали на газ/. На бензин ги нямаше тези симптоми с придърпването. Като карах включих всичките консуматори/парно и светлини/ и лампичката не светна. Минах около 25 - 30 километра. Добре си вървеше. Към края реших да видя какво е напрежението на работещ двигател - учудих се - малко под 12 волта - 11,96. След като я угасих минаха около 15-20 минути и с мултицета замерих акумулатора 12,05 волта. Един познат ми каза, също че му били сменили диодите /два от тях били сдали багажа - според мен дават на късо, рядко прекъсват/ и лампичката не му светела и не зареждал добре алтернатора. Жичкаджиите от Видин ми отказаха, не им се губел надницоден - "докарай я пък ще видим дали може нещо да направим на дригата".
Погледнах мястото, където лягат четките с огледалце /нямаше как по друг начин, не можахме да отвием нито една гайка от алтернатора - всичко се вклинило и с ВД пръскахме/ и ми се стори, че е вкопано.
Погледнах мястото, където лягат четките с огледалце /нямаше как по друг начин, не можахме да отвием нито една гайка от алтернатора - всичко се вклинило и с ВД пръскахме/ и ми се стори, че е вкопано.
- DaNicHeLi
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 20 ное 2008 11:52
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
При Голфчетата има и друг проблем-връзката между акумулатора и алтернатора се нарушава,отвии и почисти клемите!
Няма нужда да караш колата и да си губиш времето и да си съсипваш акумулатора,просто палиш двигателя и замерваш с мултицет,докато не постигнеш 14-14,4 волта значи не си я оправил!Ето ти няколко проверки,които можеш сам да направиш:
Реле-регулатора вече си го сменил.
Махаш реле-регулатора и мериш съпротивлението между 2-та пръстена(нормална стойност от 3 до 4 ома)-това е намотката на ротора!
Виж пръстените в какво състояние са,ако са надълбани значи смяна-до 1мм не е проблем(от това неможе да ти прави проблем за момента с новите четки,докато не се счупят:)!
Почисти клемите на алтернатора както ти казах по-горе.
Ако това не помогне най-добре отиди при някой дето се занимава с алтернатори,защото едва ли ще успееш сам да поправиш диодния блок или каквото и да му е друго!По принцип ако е сериозен проблема е по-изгодно да си купиш на старо както колегата по-горе е писал,но гледай да е читав!
Когато подавате ток на някого го правете на изключен двигател,за да нямате проблеми с намотките и диодния блок!
Няма нужда да караш колата и да си губиш времето и да си съсипваш акумулатора,просто палиш двигателя и замерваш с мултицет,докато не постигнеш 14-14,4 волта значи не си я оправил!Ето ти няколко проверки,които можеш сам да направиш:
Реле-регулатора вече си го сменил.
Махаш реле-регулатора и мериш съпротивлението между 2-та пръстена(нормална стойност от 3 до 4 ома)-това е намотката на ротора!
Виж пръстените в какво състояние са,ако са надълбани значи смяна-до 1мм не е проблем(от това неможе да ти прави проблем за момента с новите четки,докато не се счупят:)!
Почисти клемите на алтернатора както ти казах по-горе.
Ако това не помогне най-добре отиди при някой дето се занимава с алтернатори,защото едва ли ще успееш сам да поправиш диодния блок или каквото и да му е друго!По принцип ако е сериозен проблема е по-изгодно да си купиш на старо както колегата по-горе е писал,но гледай да е читав!
Когато подавате ток на някого го правете на изключен двигател,за да нямате проблеми с намотките и диодния блок!
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
DaNicHeLi, благодаря за съветите ще ги изпълня в събота.
Премерих връзката между алтернатора и акумулатора - добра е - няма проблем. Клемите съм ги почистил много добре. А диодите са три на брой/поне толкова преброих/не е проблем да ги заменя.
Премерих връзката между алтернатора и акумулатора - добра е - няма проблем. Клемите съм ги почистил много добре. А диодите са три на брой/поне толкова преброих/не е проблем да ги заменя.
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Диодите са 9 и ще ти голям проблем да ги смениш.големите са пресовани в радиатори и се сменя целия блок
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
След като монтирах всичко и по правилата, колата пак не заработи както трябва - не излизаше необходимото напрежение от алтернатора.
Мой познат успял да се добере до "набеден" за майстор и учудване: След 5 минути бърничкане с някакви "странни" клещи, проблема бил решен и то срещу 5 лева - за майсторлъка. Съжалявам, че не успях да разбера точно какво е оправил за толкова кратко време. Предполагам, че е малкото червено кабелче от регулатора.
Мой познат успял да се добере до "набеден" за майстор и учудване: След 5 минути бърничкане с някакви "странни" клещи, проблема бил решен и то срещу 5 лева - за майсторлъка. Съжалявам, че не успях да разбера точно какво е оправил за толкова кратко време. Предполагам, че е малкото червено кабелче от регулатора.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
dzigy написа:...След 5 минути бърничкане с някакви "странни" клещи, проблема бил решен и то срещу 5 лева - за майсторлъка...

Да му бяхте отмъкнали клещите поне , за форумни дела

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Akо не си затегнал гайката( затяга се с "глухо ключе" 8 ),майстора я е стегнал с клещите.че е малкото червено кабелче от регулатора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта