Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот poni » Сря 04 авг 2010 21:32


сложи му бошово реле-хем е по-евтино,хем ще избегнеш опасността от подскачане на напрежението




dzigy
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 24 дек 2008 19:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот dzigy » Чет 05 авг 2010 17:58


Купих го за 15 лева от бул."Сливница".


dzigy
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 24 дек 2008 19:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот dzigy » Нед 08 авг 2010 20:52


Смених релето регулатор - държи се на два болта, които много трудно развих. Единият направо го разцепих с дремела, не искаше да излиза. На старото реле едната четка едва се показваше. Смазах отделни кабелни връзки и ги затегнах.
След това запалих и лампичката за зареждане не се включи. Не се включи и първоначално при подаване на контакт. Двигатела заработи добре. На ниски обороти започваше леко да премигва, но като натисках педала на газта си угасна.
Реших да си направя експеримент, докато двигатела работи махнах минусовата клема -колата моментално угасна. И с плюсовата угасна. Дали това е нормално?
Между другото ми се стори, че старото реле е в изправност. Като му замерих след това съпротивлението /между плюса и минуса/ ми показваше около 5,2 килоома. На новото реле, дето монтирах показваше 11,4 килоома.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот milmar » Нед 08 авг 2010 21:00


dzigy написа:....


За съжаление има някакъв проблем и явно трудно ще се справиш сам .
А и хич не четеш , май само пишеш , ОК :да: , както и да е . Имаш мултицет , но не знаеш какво да правиш с него , какви килооми си мерил , що за чудеса . Вместо да мериш напрежение си вадил клемите на акумулатора (както се пробваше на старите Москвичи , модел преди 408 ) , но ти си знаеш .
Според мен , преди да си подпалил колата извикай някой да ти помогне !


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот ktamen » Нед 08 авг 2010 21:21


Запали колата, и измери напрежението при ниски и високи обороти при включени и изключени фарове, ако напреженията са между13,6V и 14,4V значи всичко е наред, а ако не са по-добре да послушаш предния колега и да потърсиш жичкаджия, защото явно си объркал нещо и наистина може да се запалиш.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот i.e.i » Пон 09 авг 2010 7:09


Предполагам си погледнал "мястото",където лягат четките.Много ли е вкопано?
Точно с тези симптоми според мен възможностите са 2,защото или въобще нямаше да светне лампата или щеше да зарежда повече или по-малко,но щеше да зарежда(нямаше да угасне колата)

1.Новите четки не контактуват с ротора(след време ще се напаснат и ще заработи),може
леко да "загладиш" с шкурка.
2.Прекъснал ротор,2 кабела от ротора са захванати в края на ламелите,където контактуват четките.При голямо износване просто връзката прекъсва,затова и лампата не свети при контакт.Мери се съпротивлението на ротора,забравил съм стойноста ,но е мн. висока.

Ако не се справиш имам такова Валео(работещо) с реле -30лв.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот milmar » Пон 09 авг 2010 11:22


i.e.i написа:...Мери се съпротивлението на ротора,забравил съм стойноста ,но е мн. висока...


Едва ли е повече от 5-10 Ом , съдейки по очаквана консумация 2-3 А ....


dzigy
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 24 дек 2008 19:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот dzigy » Пон 09 авг 2010 20:32


Замервах с мултицета, просто пропуснах да го спомена - наистина ненормална работа. Това беше първото което направих като палнах. В началото ми показваше 12,26 волта. В неделята направих тест драйф - вървеше добре на бензин /на газ ми придърпваше от време на време, а след като изключих двигатела после не понечи да запали на газ/. На бензин ги нямаше тези симптоми с придърпването. Като карах включих всичките консуматори/парно и светлини/ и лампичката не светна. Минах около 25 - 30 километра. Добре си вървеше. Към края реших да видя какво е напрежението на работещ двигател - учудих се - малко под 12 волта - 11,96. След като я угасих минаха около 15-20 минути и с мултицета замерих акумулатора 12,05 волта. Един познат ми каза, също че му били сменили диодите /два от тях били сдали багажа - според мен дават на късо, рядко прекъсват/ и лампичката не му светела и не зареждал добре алтернатора. Жичкаджиите от Видин ми отказаха, не им се губел надницоден - "докарай я пък ще видим дали може нещо да направим на дригата".
Погледнах мястото, където лягат четките с огледалце /нямаше как по друг начин, не можахме да отвием нито една гайка от алтернатора - всичко се вклинило и с ВД пръскахме/ и ми се стори, че е вкопано.


Потребителски аватар
DaNicHeLi
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 20 ное 2008 11:52
Автомобил: Golf IV
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот DaNicHeLi » Пон 09 авг 2010 22:29


При Голфчетата има и друг проблем-връзката между акумулатора и алтернатора се нарушава,отвии и почисти клемите!
Няма нужда да караш колата и да си губиш времето и да си съсипваш акумулатора,просто палиш двигателя и замерваш с мултицет,докато не постигнеш 14-14,4 волта значи не си я оправил!Ето ти няколко проверки,които можеш сам да направиш:
Реле-регулатора вече си го сменил.
Махаш реле-регулатора и мериш съпротивлението между 2-та пръстена(нормална стойност от 3 до 4 ома)-това е намотката на ротора!
Виж пръстените в какво състояние са,ако са надълбани значи смяна-до 1мм не е проблем(от това неможе да ти прави проблем за момента с новите четки,докато не се счупят:)!
Почисти клемите на алтернатора както ти казах по-горе.
Ако това не помогне най-добре отиди при някой дето се занимава с алтернатори,защото едва ли ще успееш сам да поправиш диодния блок или каквото и да му е друго!По принцип ако е сериозен проблема е по-изгодно да си купиш на старо както колегата по-горе е писал,но гледай да е читав!

Когато подавате ток на някого го правете на изключен двигател,за да нямате проблеми с намотките и диодния блок!


dzigy
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 24 дек 2008 19:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот dzigy » Вто 10 авг 2010 19:34


DaNicHeLi, благодаря за съветите ще ги изпълня в събота.
Премерих връзката между алтернатора и акумулатора - добра е - няма проблем. Клемите съм ги почистил много добре. А диодите са три на брой/поне толкова преброих/не е проблем да ги заменя.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот poni » Сря 11 авг 2010 7:20


Диодите са 9 и ще ти голям проблем да ги смениш.големите са пресовани в радиатори и се сменя целия блок


dzigy
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 24 дек 2008 19:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот dzigy » Пон 23 авг 2010 17:56


След като монтирах всичко и по правилата, колата пак не заработи както трябва - не излизаше необходимото напрежение от алтернатора.
Мой познат успял да се добере до "набеден" за майстор и учудване: След 5 минути бърничкане с някакви "странни" клещи, проблема бил решен и то срещу 5 лева - за майсторлъка. Съжалявам, че не успях да разбера точно какво е оправил за толкова кратко време. Предполагам, че е малкото червено кабелче от регулатора.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот milmar » Пон 23 авг 2010 19:09


dzigy написа:...След 5 минути бърничкане с някакви "странни" клещи, проблема бил решен и то срещу 5 лева - за майсторлъка...

:D
Да му бяхте отмъкнали клещите поне , за форумни дела mhihi .


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2

Мнениеот i.e.i » Вто 24 авг 2010 7:41


че е малкото червено кабелче от регулатора.
Akо не си затегнал гайката( затяга се с "глухо ключе" 8 ),майстора я е стегнал с клещите.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта