Голф 4 проблем с управление на климатроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот achodemo » Сря 01 сеп 2010 17:17


elimn написа:Явно имаш проблем,който не е толкова голям.Я пак слез долу и виж.Когато изгасиш двигатела при включен климатроник ,като го запалиш/двигатела/ климатроника трябва да се включи и обратно.Системата не е направена да взема сама решения,а да се командва.Първо от теб,после от комп.НО...Единствено прави разлика и се включва сам ако мн. е загрята колата отвън и имаш датчици за сл. лъчи.Тогава,ако си го изключил преди това,след запалване на двигатела трябва да се включи,но твоята кола няма такива.

за бутона ECON-Когато си задал например t-23 и включиш ECON бутонa,а температурата в купето е например 19 или 20 няма да ти топли до 23.ECON изключва компресора на климатика и той вече не охлажда въздуха, а го вкарва какъвто си е навън.Тоз бутон зимата няма да ти трябва :) Така,че както казваш,ако искаш само да ти вкарва въздух си задай по-висока t и си натисни ECON.А бутона AUTO е пълна глупост според мен и едва ли някой го ползва.
Дано е написано разбираемо....



Явно изобщо не си наясно с работата на климатроника !

Първо всички климатроници си имат слънчев датчик ,дори и голф4 !!! :lol:
Второ основната разлика между обикновения климатик и климатроника е ,че втория има способноста САМ да се грижи за климата в купето съблюдавайки данните от няколко датчика (външна,вътрешна температура и слънце) и имайки пълен контрол над всички елементи по системата (компресор,клапи и т.н.) като твоята функция се свежда до това да му зададеш желаната от теб температура . От тук следва че този модул наречен климатроник е АВТОМАТИЧЕН и е проектиран да работи ПОСТОЯННО ,без да те ангажира с нищо дори и с това да го включиш ! И затова режима AUTO е както се казва по "default" (подразбиране на Бг.) при включването си той винаги е на този режим и е добре да си бъде на него ! В този режим независимо от сезона на вън той си решава кога да пусне компресора(който освен да прави студено има и функцията да изсушава въздуха ),кога да затопли ,кога да охлади и съответо през кои клапи да духа ! А що се отнася до режима "ECON" , съкращението идва от "Economy" което ще рече ,че това е економичен режим или просто казано режим в който компресора не се включва ! В този режим системата си работи почти като обикновено парно ,може да си правиш само топло или да си вкарваш въздух с външна температура ! Има смисъл от този режим само през зимата , но за съжаление когато компресора не работи в случая прозорците бързо се запотяват ! Такаче само "AUTO" :D

Хайде със здраве :да:




Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот elimn » Сря 01 сеп 2010 17:52


:applause: Добре,че ме поправи achodemo! :D Тука я окаших яко!


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот ivanbl » Сря 01 сеп 2010 18:36


доколкото разбирам в тая тема трябва да направим разграничение на две различни неща... пускане на климатроник и пскане на компресор.... пускането на компресора си става при паленето на колата и когато е необходимо.... при режим ЕСОН напълно спира работата на компресора и климатроника продължава да се стреми да достигне желаната температура, но без да изстудява(нали е спрял компресора)....четох някъде 4е по модерните климатроници а може би и другите през зимата си пускаткомпресора за да охладят въздуха и после като мине през парното да се нагрее.... ефекта е СУХ + ТОПЪЛ въздух (както каза и achodemo)...


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот k_garchev » Сря 01 сеп 2010 18:50


achodemo написа:
kat007 написа:При мен ако климатроника е включен и изгася колата и след това пак я запаля си тръгва автоматично ! Ако е изключен и изгася колата и след това я запаля си остава изключен ! Това е нормалния режим на работа :)

Нормалния режим е ,ама друг път ! Ако престои колата няколко часа ,и да е бил изключен се включва сам .

При мен колкото и да стои колата,ако преди да я загася съм го изключил си остава изключен и при следващото палене!Както и да го оставя преди да я загася,така си тръгва и при следващо запалване!Няма значение дали ми е на екон,ауто и т.н.!
Брат ми кара пасат,вече и аз карам пасат и имам доста приятели с пасат и на всичките като се запали автомобила и си е настроен на режим ауто да поддържа темп. 22 градуса!Явно има разлика при пасат и голф!
А преди време четох в английски форум,че се програмира!Но не съм сигурен дали съм разбрал правилно!


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот achodemo » Сря 01 сеп 2010 19:10


k_garchev написа:
achodemo написа:
kat007 написа:При мен ако климатроника е включен и изгася колата и след това пак я запаля си тръгва автоматично ! Ако е изключен и изгася колата и след това я запаля си остава изключен ! Това е нормалния режим на работа :)

Нормалния режим е ,ама друг път ! Ако престои колата няколко часа ,и да е бил изключен се включва сам .

При мен колкото и да стои колата,ако преди да я загася съм го изключил си остава изключен и при следващото палене!Както и да го оставя преди да я загася,така си тръгва и при следващо запалване!Няма значение дали ми е на екон,ауто и т.н.!
Брат ми кара пасат,вече и аз карам пасат и имам доста приятели с пасат и на всичките като се запали автомобила и си е настроен на режим ауто да поддържа темп. 22 градуса!Явно има разлика при пасат и голф!
А преди време четох в английски форум,че се програмира!Но не съм сигурен дали съм разбрал правилно!


Със сигурност подлежи на някакво програмиране , но некой трябва да знае кодовете :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот zfa159 » Сря 01 сеп 2010 19:51


Не се програмира дали да тръгва сам при палене на колата или не.Това зависи от версията на софтуера на самия контролер и не може да му се влияе.При малко по-модернизираните (няма много връзка с годините понеже на Голф 4 се слагат 5-6 различни контролера,откъм софтуер и иди разбери за какво става дума...) системата действа така - следи състоянието, в което се гаси и си тръгва в него.Ако баче примерно на 5-6-10 паления,не го пуснеш нито един път,в даден момент от време на някое от поредните паления,той си тръгва сам в режим Ауто и си завърта фреона,точно с цел да не ръждясва системата и да се смазват всички О-пръстени по снадките.
В зимни условия,пак според версията на софтуера,при някои климатроници,с пускането на въздушната струя към челното стъкло,автоматично излиза от режима Екон,ако е било в него и си пуска компресора,точно с цел да духа сух и топъл въздух и да отнеме влагата от въздуха в купето.Също така при този режим автоматично гаси клапата за вътрешна циркулация на въздуха,ако е пусната,понеже тогава върти все един влажен въздух в купето и няма вентилация и изпотява прозорците.
Клапата за вътрешна циркулация работи не повече от 30 секунди зимно време,при температура под 3-4 градуса,понеже иначе започва зверско потене на стъклата...това също е автоматизирано при всичките версии на контролерите.
:beer


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот achodemo » Сря 01 сеп 2010 20:08


zfa159 написа:Не се програмира дали да тръгва сам при палене на колата или не.Това зависи от версията на софтуера на самия контролер и не може да му се влияе.При малко по-модернизираните (няма много връзка с годините понеже на Голф 4 се слагат 5-6 различни контролера,откъм софтуер и иди разбери за какво става дума...) системата действа така - следи състоянието, в което се гаси и си тръгва в него.Ако баче примерно на 5-6-10 паления,не го пуснеш нито един път,в даден момент от време на някое от поредните паления,той си тръгва сам в режим Ауто и си завърта фреона,точно с цел да не ръждясва системата и да се смазват всички О-пръстени по снадките.
В зимни условия,пак според версията на софтуера,при някои климатроници,с пускането на въздушната струя към челното стъкло,автоматично излиза от режима Екон,ако е било в него и си пуска компресора,точно с цел да духа сух и топъл въздух и да отнеме влагата от въздуха в купето.Също така при този режим автоматично гаси клапата за вътрешна циркулация на въздуха,ако е пусната,понеже тогава върти все един влажен въздух в купето и няма вентилация и изпотява прозорците.
Клапата за вътрешна циркулация работи не повече от 30 секунди зимно време,при температура под 3-4 градуса,понеже иначе започва зверско потене на стъклата...това също е автоматизирано при всичките версии на контролерите.
:beer



Браво за компетентното допълнение към темата ! :applause:


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот ivanbl » Чет 02 сеп 2010 7:44


колеги уточнявайте дали става въпрос за "тръгване(развъртане) на компресор" или "тръгване (режим различен от OFF)на клинатроник"... в момента всеки си го интерпретира по своите си разбирания...и се получава объркване


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот achodemo » Чет 02 сеп 2010 8:39


Уточнявам . Включвайки се климатроника ,винаги тръгва на режим "АUTO" което ще рече с компресор . Това му е режима по подразбиране ,както се каза вече !


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот hooligan_sk » Чет 02 сеп 2010 9:17


achodemo написа:
elimn написа:Явно имаш проблем,който не е толкова голям.Я пак слез долу и виж.Когато изгасиш двигатела при включен климатроник ,като го запалиш/двигатела/ климатроника трябва да се включи и обратно.Системата не е направена да взема сама решения,а да се командва.Първо от теб,после от комп.НО...Единствено прави разлика и се включва сам ако мн. е загрята колата отвън и имаш датчици за сл. лъчи.Тогава,ако си го изключил преди това,след запалване на двигатела трябва да се включи,но твоята кола няма такива.

за бутона ECON-Когато си задал например t-23 и включиш ECON бутонa,а температурата в купето е например 19 или 20 няма да ти топли до 23.ECON изключва компресора на климатика и той вече не охлажда въздуха, а го вкарва какъвто си е навън.Тоз бутон зимата няма да ти трябва :) Така,че както казваш,ако искаш само да ти вкарва въздух си задай по-висока t и си натисни ECON.А бутона AUTO е пълна глупост според мен и едва ли някой го ползва.
Дано е написано разбираемо....



Явно изобщо не си наясно с работата на климатроника !

Първо всички климатроници си имат слънчев датчик ,дори и голф4 !!! :lol:
Второ основната разлика между обикновения климатик и климатроника е ,че втория има способноста САМ да се грижи за климата в купето съблюдавайки данните от няколко датчика (външна,вътрешна температура и слънце) и имайки пълен контрол над всички елементи по системата (компресор,клапи и т.н.) като твоята функция се свежда до това да му зададеш желаната от теб температура . От тук следва че този модул наречен климатроник е АВТОМАТИЧЕН и е проектиран да работи ПОСТОЯННО ,без да те ангажира с нищо дори и с това да го включиш ! И затова режима AUTO е както се казва по "default" (подразбиране на Бг.) при включването си той винаги е на този режим и е добре да си бъде на него ! В този режим независимо от сезона на вън той си решава кога да пусне компресора(който освен да прави студено има и функцията да изсушава въздуха ),кога да затопли ,кога да охлади и съответо през кои клапи да духа ! А що се отнася до режима "ECON" , съкращението идва от "Economy" което ще рече ,че това е економичен режим или просто казано режим в който компресора не се включва ! В този режим системата си работи почти като обикновено парно ,може да си правиш само топло или да си вкарваш въздух с външна температура ! Има смисъл от този режим само през зимата , но за съжаление когато компресора не работи в случая прозорците бързо се запотяват ! Такаче само "AUTO" :D

Хайде със здраве :да:


Не си прав, не е така ;) Мога да го потвърдя и от чисто нов ВАГ, не се включва сам :да: На няколко паления само, но в никакъв случай не всеки път


Потребителски аватар
k3rtikov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 27 дек 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот k3rtikov » Чет 02 сеп 2010 15:48


Здравейте и от мен... прочетох темата между редовете и доста набързо... някой да ме поправи ако греша, но никой не отговори как точно се ВКЛЮЧВА И ИЗКЛЮЧВА климатроника при работещ двигател(естествено след палене mhihi ) и понеже имах до преди 2 седмици проблем с голфа си (голф 4 1.6 101 к.с.) да споделя как е хватката при МОЯ климатроник:
Паля машината и климатроника ми е на OFF - изписано на дисплея!,
след това стрелките, който регулират силата на вентилатора в случаят, тази която сочи нагоре с първото натискане включва дисплеят и вече зависи на какъв режим е работил климатроникът последния път, може да е на ECON, AUTO или директно включва компресора, ако е на ECON режим (демек не е пуснат компресора ви) при мен се пуска от извитата стрелка(да върти въздуха в копето) над стрелките за за регулиране силата на вентилаторите.Когато искам да изключа компресора,пускам ECON режим, след това стрелката която намалява силата на ветилатора..толкова пъти докато не изпише OFF на дисплеят !!!!
И за да не си натоварвате двигателите, особенно зимата..... :bishop и копресора да се скапе.... винаги палете на изключен компресор... да загрее малко колата и тогава го пускайте.... и преди да гасите автомобила... пак гасите компресора... иначе 700лв нов на SANDEN :))))) :banana или 250-350 лв. втора ръка с неизвестен гаранционен период :) или в моят случай... инжинер -> 200 лв. и компресора бачка :)
Дано съм помогнал


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот achodemo » Чет 02 сеп 2010 18:28


k3rtikov написа:Здравейте и от мен... прочетох темата между редовете и доста набързо... някой да ме поправи ако греша, но никой не отговори как точно се ВКЛЮЧВА И ИЗКЛЮЧВА климатроника при работещ двигател(естествено след палене mhihi ) и понеже имах до преди 2 седмици проблем с голфа си (голф 4 1.6 101 к.с.) да споделя как е хватката при МОЯ климатроник:
Паля машината и климатроника ми е на OFF - изписано на дисплея!,
след това стрелките, който регулират силата на вентилатора в случаят, тази която сочи нагоре с първото натискане включва дисплеят и вече зависи на какъв режим е работил климатроникът последния път, може да е на ECON, AUTO или директно включва компресора, ако е на ECON режим (демек не е пуснат компресора ви) при мен се пуска от извитата стрелка(да върти въздуха в копето) над стрелките за за регулиране силата на вентилаторите.Когато искам да изключа компресора,пускам ECON режим, след това стрелката която намалява силата на ветилатора..толкова пъти докато не изпише OFF на дисплеят !!!!
И за да не си натоварвате двигателите, особенно зимата..... :bishop и копресора да се скапе.... винаги палете на изключен компресор... да загрее малко колата и тогава го пускайте.... и преди да гасите автомобила... пак гасите компресора... иначе 700лв нов на SANDEN :))))) :banana или 250-350 лв. втора ръка с неизвестен гаранционен период :) или в моят случай... инжинер -> 200 лв. и компресора бачка :)
Дано съм помогнал


Съгласен , вярно е това ,което си написал . :да:


compman
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 авг 2010 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот compman » Вто 13 сеп 2011 9:50


..... и все пак - трябва да има начин да се програмира климатроника да не тръгва сам.
Когато го оставиш изключен - да си е изключен, когато загасиш колата при включен - да тръгва със запалването, а - не всеки път при палене - независимо в студ или в жега - той да се включва....

знаете ли как да го спра?


мерси!


Потребителски аватар
briz
Мнения: 34
Регистриран на: Нед 05 авг 2012 21:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот briz » Нед 01 дек 2013 17:57


compman написа:..... и все пак - трябва да има начин да се програмира климатроника да не тръгва сам.
Когато го оставиш изключен - да си е изключен, когато загасиш колата при включен - да тръгва със запалването, а - не всеки път при палене - независимо в студ или в жега - той да се включва....

знаете ли как да го спра?


мерси!

здравейте и аз имам този проблем с включването автоматично и искам да го направя да не тръгва сам винаги. някой знае ли как се прави? Проблема при мен е че когато завъртя да паля всичко изгасва и светва наново (акомулатора си утива и трябва да ме изкара поне седмица още) т.е. включва се пак климатроника и тогава пали много трудно.. някакво решение за това? благодаря предварително на отзовалите се


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: проблем с управление на климатроник

Мнениеот kris11 » Пон 02 дек 2013 17:42


zfa159 написа:това също е автоматизирано при всичките версии на контролерите.
:beer

Абе така е, но мен ме дрзни тази автоматизация - да ми фучи задния хеликоптер на 4 степен и всеки път да го намалявам.
ОФФ - има питания от колеги с единичен дисплей в раздел "други" за управление на задния вентилатор.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: herodot и 118 госта